O przebiegu niektórych wyścigów, rozegranych w upale podczas minionego weekendu na Torze Poznań, już na naszych łamach pisaliśmy. Gwoli dziennikarskiej rzetelności powracamy jednak do tematu, bowiem było to ważne wydarzenie w polskim motosporcie.
Podczas jednej imprezy odbyło się bowiem szereg różnych zawodów, a mistrzostwa Polski minęły półmetek.
Zobacz także:
Na Torze Poznań oprócz 5. i 6. rundy WSMP odbyły się także: 5. i 6. runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Strefy Europy Centralnej FIA CEZ, 3. runda Endurance FIA CEZ, 3. runda mistrzostw Polski KIA Platinum Cup, 5. i 6. runda mistrzostw Polski 318 Is Cup PL, 3. i 4. runda mistrzostw Polski Super S Cup, 3. runda mistrzostw Polski Hour Race oraz 3. runda Octavia Cup mistrzostw Republiki Czeskiej.
W klasie mistrzowskiej D4 +3500 dwukrotnie zwyciężył Marcin Jedliński (A. Rzeszowski) jadący Audi R8 GT3, chociaż mocno go naciskał w obu przypadkach Czech Richard Chlad jr, jadący podobnym autem. W pierwszym z wyścigów Jedliński miał przewagę ponad 7,5 sekundy, natomiast w drugim nieco ponad 3,5 sek.
W klasie D4 3500 pierwszy wyścig wygrał Przemysław Milewski (A. Wielkopolski) w BMW E36, przed Gosią Rdest (A. Rzemieślnik) oraz Jakubem Wyszomirskim (A. Rzemieślnik). W drugim triumfował Wyszomirski przed Gosią Rdest, a Milewski tym razem zakończył zmagania na ósmym okrążeniu. Pod jego nieobecność ostatnie miejsce podium zajął Szymon Ładniak (A. Wschodni).
W klasie 2 Picanto interesującą walkę o zwycięstwo toczyli Szymon Jabłoński (Automobilklub Polski) oraz Jakub Szablewski (A. Leszczyński). Dwa razy wygrał Jabłoński, najpierw z przewagą ponad 2,5 sekundy, natomiast w drugim wyścigu ta przewaga wyniosła jedynie 0,1 sek. Trzecie miejsce pierwszego dnia zajął Filip Zagórski (A. Wielkopolski), a drugiego – Agnieszka Ekert (A. Wielkopolski).
W klasie 9 w obu wyścigach o wygraną też walczyło dwóch kierowców – Krzysztof Mencel i Łukasz Janiak (obaj A. Wielkopolski). Dwukrotnie po 75 pkt. do klasyfikacji generalnej zdobył Krzysztof Mencel. Na trzeciej pozycji przyjeżdżał Marcin Fedder (A. Wielkopolski).
W klasie 3 kierowcy dzielili się miejscami na podium. Pierwszy wyścig wygrał Aleksander Robak (A. Wielkopolski), przed Andrzejem Pniokiem (AZT) i Piotrem Kownerem (A. Wielkopolski). W drugim triumfował Bartłomiej Madziara (A. Wielkopolski) przed Robakiem i Kownerem.
Ciekawie było w klasie 4. Tutaj w pierwszym wyścigu najlepszy był Damian Litwinowicz (A. Wielkopolski), który wyprzedził Adama Rzepeckiego i Jakuba Dwernickiego (obaj. A. Wielkopolski). W drugim triumfował Bartłomiej Mirecki (A. Wielkopolski), który nie ukończył pierwszego wyścigu, a za nim finiszowali Adam Rzepecki i Szymon Ładniak (A. Wschodni). Z kolei w klasie 5 dwukrotnie najlepszy był Przemysław Wójcicki (A. Toruński).
W klasie 8.1 (maluchy) zawodnicy podzielili się miejscami na podium. W pierwszym wyścigu zwyciężył Michał Szlachta (A. Śląski), przed Qubą Sykuckim (A. Wielkopolski) i Mirosławem Jandułą (A. Rzemieślnik). W drugim triumfował Janduła przed Maciejem Wielgoszem (A. Rzemieślnik) i Szlachtą. W klasie 8.2 od kilku sezonów dominuje Bartosz Idźkowski (A. Wielkopolski), który wygrał i tym razem oba wyścigi.
Z rundy na rundę rozkręca się rywalizacja w Super S Cup (auta Mini Cooper S). Bezkonkurencyjny okazał się Jacek Łukaszyk (A. Wielkopolski). W pierwszym wyścigi na podium stanęli Bartosz Alejski i Przemysław Pluciński (obaj A. Wielkopolski), w drugim – Paweł Lepert i Jakub Kojder (obaj A. Wielkopolski). Na razie trudno jeszcze wskazać faworyta do zwycięstwa w całym sezonie.
Podobnie jest w klasie 318 Is Cup PL, w której zawodnicy jeżdżą autami BMW. W pierwszym wyścigu różnice między czterema pierwszymi kierowcami były minimalne (niespełna dwie sekundy), a kolejność na mecie była następująca: 1. Bartosz Palusko (A. Wielkopolski); 2. Karol Wyka (A. Rzemieślnik); 3. Wojciech Smorawiński (A. Wielkopolski); 4. Paweł Malczak (Automobilklub Polski). W drugim wyścigu najlepszy był Malczak, przed Przemysławem Wójcickim (A. Toruński), Jackiem Cichopkiem (A. Wielkopolski) i Wojciechem Smorawińskim.
Walka o ostatecznym triumf w sezonie będzie z pewnością trwała do ostatniego wyścigu.
Piętnaście załóg uczestniczyło w rywalizacji Hour Race (wyścig godzinny). W klasie D4 +3500 najlepszy był Marcin Jedliński (A. Rzeszowski), w klasie D4 3500 – Bartłomiej Mirecki (A. Wielkopolski), a w klasie D4 2000 – Bartłomiej Madziara (A. Wielkopolski).
W KIA Platinum Cup w obu wyścigach triumfował Filip Tokar (A. Kielecki), a na drugim miejscu finiszował Konrad Wróbel (Automobilklub Polski), ale różnice na mecie były minimalne. Na trzecim stopniu podium w pierwszym stanął Szymon Jabłoński (A. Polski), a w drugim biegu – Dawid Borek (A. Wielkopolski). W klasyfikacji sezonu Wróbel ma 37 pkt. przewagi nad Tokarem i 78 pkt. nad Borkiem.
Zawodnicy i kibice KIA Platinum Cup mieli okazję spotkać się z Kubą Przygońskim.
Na Torze “Poznań” odbyła się też runda mistrzostw Republiki Czeskiej w Octavia Cup. W pierwszym z wyścigów triumfował Petr Fulin Junior, przed Tomasem Pekarem i Radkiem Baresem. W drugim najlepszy był Tomas Pekar, a za nim finiszowali: Daniel Skalicky i Tomas Koreny.
W sumie przez trzy dni wyścigowej rywalizacji na poznańskim obiekcie walczyło prawie 140 kierowców.
Kolejna runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski już za niespełna trzy tygodnie – w dniach 6-8 lipca, również na Torze “Poznań”.
Teresa Michlicka (Automobilklub Wielkopolski)