Już w najbliższy weekend – 21 i 22 kwietnia – fanów sportów motorowych czekają nie lada emocje. Na torze Le Mans Bugatti odbędzie się druga runda Długodystansowych Mistrzostw Świata FIM 2017/18 FIM (EWC).
Pierwszy wyścig zaliczany do tej serii mistrzostw, który odbył się na torze Bol d’Or we wrześniu 2017 roku, wygrał team GMT94 Yamaha, a Honda Endurance Racing zajął trzecie miejsce.
Zobacz także:
Tym razem na oponach brytyjskiej marki pojedzie trzydzieści zespołów, w tym ekipy partnerskie – Suzuki Endurance Racing Team, GMT94 Yamaha i Honda Endurance Racing. Nie zabraknie też polskiego akcentu, bowiem w barwach Dunlopa pojadą motocykliści Wójcik Racing Team, którzy spisywali się bardzo dobrze podczas oficjalnych testów przed legendarnym wyścigiem.
Najbliższa runda zawodów Moto to okazja do kolejnych zwycięstw w 24-godzinnym wyścigu dla zespołu GMT94, a nawet podwójnego zwycięstwa Dunlop, jeżeli zdobywcą flagi okaże się jeden z zespołów jeżdżących na oponach marki. Ponadto, po zajęciu pierwszego miejsca w ostatnim wyścigu, NRT48 będzie walczyć o kolejne zwycięstwo w Pucharze Zespołów Niezależnych Dunlop, a Tati Team Beaujolais Racing ma nadzieję na wzmocnienie przewagi w Pucharze Długodystansowym po przekonywującym zwycięstwie w pierwszej rundzie.
Polacy przed szansą na historyczny sukces na torze Le Mans
Po obiecujących testach na torze Le Mans apetyt na podium mają też zawodnicy Wójcik Racing Team. Bracia Paweł i Marek Szkopek (Automobilklub Polski), Paweł Górka oraz Daniel Bukowski podejmą wyzwanie rywalizacji w najtrudniejszym wyścigu motocyklowym na świecie. Mieszanka ich talentu oraz determinacji może pozytywnie zaskoczyć i być może w najbliższy weekend polscy fani będą mieć kolejny powód do dumy i świętowania.
Precyzja w pit-stopie
W wyścigach długodystansowych liczy się przede wszystkim skrócenie czasów postojów. Zawody rozgrywane na torze Bol D’Or GMT94 Yamaha ukończył z imponującą przewagą dziewięciu okrążeń nad pozostałymi konkurentami, spędzając w boksach tylko 27.07 minuty podczas zaledwie 27 postojów. Dla porównania najbliższy konkurent zaliczył 28 postojów w czasie 33 minut.
Dunlop projektuje opony z myślą o optymalizacji trwałości i osiągów, a inżynierowie marki wspierają wyścigowe zespoły w wyborze strategii. Więcej informacji o pit stopie można znaleźć w materiale wideo pod linkiem https://youtu.be/3whjeGf9Iqk, zrealizowanym przez Kanał Eurosport, partnera EWC.
Statystyki pit-stopów – 24-godzinny wyścig Moto Le Mans 2017
• 25 – najmniejsza liczba postojów wśród pierwszej dziesiątki zespołów kończących 24-godzinny wyścig;
• 1233 – łączna liczba postojów;
• 41:715 – najmniej czasu na postojach w pierwszej dziesiątce (Suzuki Endurance Racing Team – 27 postojów);
• 41:742 – czas na postojach wśród zwycięzców w klasie Superstock (Tati Team Beaujolais – 25 postojów).
Puchar Zespołów Niezależnych Dunlop
Dwadzieścia pięć zespołów startujących w Pucharze Zespołów Niezależnych zawalczy o nagrody pieniężne. Pierwszych piętnaście zarejestrowanych zespołów, które wystartują w 24-godzinnym wyścigu Moto, otrzyma nagrody w wysokości od 700 do 5 000 Euro. Łączna pula nagród w imprezie wynosi 30 000 €.
Zespoły partnerskie: dwie opony do wyboru na przód i pięć na tył.
Zespoły prywatne: 2 mieszanki opony przedniej 120/70 R 17 KR106 (średnio/ twarda i twarda) oraz cztery mieszanki opony tylnej 205/60 R 17 KR108 (miękka, średnia, średnio/ twarda i twarda).
Zespoły EWC prawdopodobnie zdecydują się na dwukrotne przebiegi opony przedniej i pojedyncze tylnej.
Zespoły klasy Superstock, w której zmiana koła trwa dłużej, zwykle decydują się na czterokrotne przebiegi przedniej opony i dwukrotne tylnej.
24-godzinny wyścig na torze Le Mans rozpoczyna się w sobotę 21 kwietnia o godz. 15.00. Pełna lista zespołów jest dostępna na stronie https://www.fimewc.com/.