Pierwsze rundy Mistrzostw Świata Moto2 i Moto3 odbędą się w ten weekend na torze Losail w Katarze. Wszystkie wyścigi będą rozgrywane po zmroku, w sztucznym oświetleniu.
Po emocjonującym finale ubiegłego sezonu, doświadczeni i początkujący zawodnicy mają przed sobą osiemnaście wyścigów, które wyłonią mistrzów sezonu 2014. Seria Moto2 piąty rok z rzędu odbędzie się na oponach Dunlop, a Moto3 jest z Dunlopem od samego początku, czyli już od 2012 roku.
Podczas oficjalnej próby, przeprowadzonej w ubiegłym tygodniu w Jerez, Takaaki Nakagami, Sandro Cortese i Thomas Luthi uzyskali najlepsze czasy po trzech dniach prób, przy czym różnice czasów między ośmioma najlepszymi zawodnikami wynosiły mniej niż pół sekundy. W Moto3 liderami byli Jack Miller, Alex Marquez i Karel Hanika, a różnice czasu między nimi były jeszcze mniejsze – trzy dziesiąte sekundy między ośmioma najszybszymi zawodnikami.
Spośród czterech typów opon, dostępnych podczas nadchodzącego weekendu dla zawodników Moto2, dwa były już wykorzystywane na torze Losail w 2013 roku. Zastosowanie średniej mieszanki opony tylnej 3855 i średniej przedniej 302 okazało się zwycięską kombinacją, którą w ubiegłym roku w Katarze wybrał Pol Espargaro.
Nowe propozycje Dunlopa na najbliższy wyścig to mieszanka twarda 102 na przód oraz tylna opona twarda 997. Ta pierwsza została opracowana podczas testów zimowych bezpośrednio po finałowej rundzie w Walencji, natomiast druga stała się wyraźnym faworytem od czasu wprowadzenia jej w ubiegłym sezonie podczas wyścigu w Brnie. Oba nowe typy opon zapewniają udoskonaloną przyczepność w stosunku do wcześniejszych wersji.
W Moto3 w Katarze wprowadzony będzie nowy system oznaczania opon kolorami: opony z mieszanką o średniej twardości będą mieć czarny napis „Dunlop” na srebrnym tle, natomiast opony twarde będą posiadać żółty napis „Dunlop” na czarnym tle. W Moto2 system kolorów zostanie wprowadzony w drugiej rundzie.
Przydział opon
* Moto2 – przód: 120/75R17, 302 (średnia) i 102 (twarda); tył: 195/75R17, 3855 (średnia) i 997 (twarda).
* Moto3 – przód: 95/75R17, średnia (czarny napis na srebrnym tle) i twarda (żółty napis na czarnym tle); tył: 115/75R17, średnia (czarny napis na srebrnym tle) i twarda (żółty napis na czarnym tle).
Na wyścig w Katarze nie przygotowano opon na mokrą nawierzchnię, ponieważ opady deszczu uniemożliwiłyby wyścig ze względu na odbicia światła na mokrym torze.
– Przed nami jak zawsze ekscytująca część roku: pierwszy wyścig sezonu, w którym nic jeszcze nie jest przesądzone. Na pewno możemy spodziewać się niespodzianek.
Z zainteresowaniem będziemy śledzić jak poradzą sobie Rins i Marquez, po tym jak HRC rywalizowali o tytuł z KTM. Ciekawy będzie również start ekipy Husqvarna, która dołącza do serii. Danny Kent i Karel Hanika – mistrz początkujących z ekipy Red Bull już pokazali świetne wyniki w testach. Na wyścig w Katarze przygotowaliśmy dwie nowe opcje, które – mam nadzieję – spodobają się zawodnikom. Dużo pracowaliśmy nad rozwojem naszej oferty, reakcje testujących w okresie zimowym były bardzo obiecujące. Stałym problemem podczas wyścigu w Katarze jest piasek, ale mamy nadzieję, że przeprowadzone w ubiegłym tygodniu testy MotoGP nieco oczyściły tor – powiedział Clinton Howe, dyrektor operacyjny motocyklowego Grand Prix.
Dunlop jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, partnerem technicznym Suzuki Endurance Race Team, Honda TT Legends, firm Kawasaki i Honda oraz wyłącznym dostawcą opon do wyścigów Moto2 i Moto3.
Na oponach Dunlop jechał zwycięzca pierwszych mistrzostwach motocykli klasy 500cc w 1949 r. W 1991 r. motocykl wyposażony w ogumienie Dunlop zdobył pierwszy z trzech kolejnych tytułów w wyścigach World Superbikes, a w 2008 r. Marco Simoncelli sięgnął po 200. mistrzostwo dla Dunlopa w klasie 250 ccm. W tej serii GP Dunlop ma na koncie 17 Mistrzostw Świata. W 2010 r. Dunlop został wyłącznym dostawcą opon dla Moto2, a dwa lata później – Moto3.
Zespoły i zawodnicy Dunlopa dominują w wyścigach endurance – od 2002 r. zdobyli dziewięć z jedenastu Mistrzostw Świata w tej kategorii. Dunlop zdobywał tytuły we wszystkich ważniejszych wyścigach – od Mistrzostw Świata GP, poprzez wyścig TT na Wyspie Man, World Superbike, Supersport i World Endurance. Podobne sukcesy odnosi w motocrossie i innych mistrzostwach off-road.
Najnowsze opony drogowe Dunlopa są montowane jako standardowe wyposażenie na motocyklach wiodących producentów, takich jak Honda, Kawasaki, KTM i Suzuki.