Takich wyścigów na Torze “Poznań” jeszcze nie było. Po raz pierwszy w Polsce i w tej części Europy, odbył się wyścig aut o napędzie elektrycznym – Greenpower.
Rozegrano także 7. i 8. rundę Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, 3. rundę Wyścigowych Mistrzostw Polski Hour Race oraz 7. i 8. rundę Pucharu Polski Motocity is Cup.
Do rywalizacji w Greenpower stanęło pięć pojazdów: Shark 3 oraz Bullet 1 i 2 Politechniki Śląskiej, Atomowa Taczka z gimnazjum nr 2 w Ustroniu oraz goście z Wielkiej Brytanii – Sonic z Wennington Hall School. Zespoły startujące najpierw zbudowały auta na bazie dwóch akumulatorów motocyklowych oraz silniku o mocy 240 W.
Uczestnicy rywalizacji byli bardzo zadowoleni, bo przecież po raz pierwszy w Polsce mogli pokazać swoje auta szerszej publiczności. W tym przypadku wyniki były mniej ważne, bo liczył się przede wszystkim start i możliwość udowodnienia, że ciężka praca podczas konstruowania pojazdu daje ciekawe rezultaty i otwiera nowe perspektywy na przyszłość.
Tymczasem w sportowej rywalizacji Mistrzostw Polski działo się wiele interesujących rzeczy. W klasie mistrzowskiej D4 3500 ccm, bardzo blisko tytułu jest Artur Obuchowski (A. Wielkopolski), który wygrał obie rundy, podobnie jak w klasie D4 +3500 ccm – Radosław Kordecki (A. Wielkopolski).
Szczególnie podczas siódmej rundy Obuchowski toczył twardą walkę o zwycięstwo z Jakubem Glasse (A. Wielkopolski) i pokonał go różnicą 0,260 sek. Następnego dnia Obuchowski wyprzedził Dawida Bokieja (A. Wielkopolski) zdecydowanie większą różnicą – 6,065 sek.
Blisko ostatecznych rozstrzygnięć jest też w innych klasach, ale w niektórych sytuacja jest jeszcze zagadkowa. W klasie 1N dwa zwycięstwa zanotował Bartosz Kubicki (A. Wielkopolski) i po ośmiu rundach ma na swoim koncie 100 punktów, podobnie jak Piotr Kowner (A. Łódzki), który tym razem w Poznaniu był trzeci i drugi. Podczas dwóch ostatnich rund WSMP obaj z pewnością stoczą zaciętą walkę o tytuł.
W klasie 2 zdecydowanym liderem klasyfikacji jest Wojciech Klimecki (A. Wielkopolski), który wygrał obie rundy, wyprzedzając Bartosza Krysmanna (A. Wielkopolski). Klimecki ma 150 pkt., a Krysmann – 105 pkt. W klasie 3 lider klasyfikacji Karol Jodko- Kamiński (A. Wielkopolski) nie ukończył pierwszego wyścigu, a do drugiego w ogóle nie stanął na starcie (kłopoty z autem). Wykorzystali to inni zawodnicy. Zwycięstwa odnieśli Cezary Ruszkowski (A. Rzemieślnik) oraz Piotr Struzik (A. Wielkopolski).
W klasie 5 Cup PL, liderujący klasyfikacji Konrad Tadla (A. Wielkopolski), tym razem dwukrotnie meldował się na mecie na drugiej pozycji. Wygrywali natomiast kierowcy z dalszych pozycji w klasyfikacji generalnej – Paweł Malczak (A. Wschodni) oraz Virnik (A. Piast Dolnoślaski). W klasie 6 wygranymi podzielili się Dawid Abramczyk (A. Wielkopolski) i Łukasz Rawecki (A. Wielkopolski).
Praktycznie wszystko jest już jasne w klasach 8.1 i 8.2 czyli rywalizacji maluchów. W taj pierwszej dwukrotnie najszybszy był Michał Ghany (A. Śląski), który z dorobkiem 150 pkt. jest liderem klasyfikacji. Z kolei w klasie 8.2 Bartosz Idźkowski (A. Wielkopolski) też wygrał dwa razy i prowadzi z dorobkiem 125 pkt.
W Mistrzostwach Polski Hour Race do godzinnej walki stanęło 18 teamów (niektórzy kierowcy startowali samodzielnie), reprezentujących sześć różnych klas. Najwięcej, bo 33 okrążenia Toru “Poznań” zaliczył duet Maciej Marcinkiewicz i Mariusz Miszta, jadący Radicalem.
W Pucharze Polski Motocity is Cup trwa zacięta walka o ostateczny triumf. Najpierw najlepszy był Wojciech Smorawiński (A. Wielkopolski), następnie – Mateusz Tokarski (A. Wielkopolski). O końcowych rozstrzygnięciach zadecyduje ostatnia runda, bo na razie w klasyfikacji generalnej prowadzi Smorawiński(136 pkt.), przed Krzysztofem Ratajczakiem (A. Wielkopolski – 119 pkt.), Tokarskim (116 pkt.) i Jackiem Cichopkiem (A. Wielkopolski – 103 pkt.).
9. i 10. runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz runda FIA-CEZ, czyli Mistrzostwa Strefy Europy Centralnej, odbędą się na Torze “Poznań” w dniach 23-25 września.
Teresa Cichacka (Automobilklub Wielkopolski)
Fot.: autorka