WYŚCIGI: RUNDA MISTRZOSTWA ŚWIATA FIM EWC W NIEMCZECH

Endurance-mot1

Przedostatnia runda Długodystansowych Mistrzostw Świata FIM (EWC), ośmiogodzinny wyścig na niemieckim torze Oschersleben, będzie decydującą dla obu klas.

To ostatnia szansa na zdobycie punktów przed finałem, który zostanie rozegrany na obiekcie Suzuka w przyszłym miesiącu.


Zobacz także:

SPORT

MOTOCYKLE


Do walki o podium staną też – jadący na oponach Dunlop – polscy motocykliści Wójcik Racing Team, w składzie Paweł Górka, Marek Szkopek i Paweł Szkopek.

Endurance-mot2

GMT94 Yamaha i Honda Endurance Racing – zespoły Dunlop – stoczą walkę o prowadzenie w klasyfikacji generalnej i tytuł. GMT94 brakuje zaledwie jednego punktu do upragnionego sukcesu, natomiast zespół Honda ma przed sobą trudniejsze zadanie, musi zdobyć co najmniej 16 punktów więcej niż aktualni liderzy.

Wyścig Oschersleben jest ostatnią rundą klasy Superstock w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Aktualna pierwsza trójka w klasyfikacji ściga się na oponach brytyjskiej marki. Pretendentem do tytułu jest Tati Team Beaujolais Racing z siedmiopunktową przewagą nad Junior Team LMS Suzuki. Kolejnych trzech punktów brakuje zespołowi Moto AIN.

Do walki o podium zamierzają włączyć się też, jadący Yamaha YZF-R1, zawodnicy Wójcik Racing Team. Choć przed Pawłem Górką i kierowcami Automobilklubu Polski: Markiem Szkopkiem i Pawłem Szkopkiem trudne zadanie, to polscy motocykliści są zdeterminowani by walczyć o swoje. Uskrzydleni sukcesem w WMMP klasy Superbike w Poznaniu, w którym zdominowali podium, mają apetyt na międzynarodowy triumf.

Endurance-mot3

Ubiegłoroczna runda rozgrywana w Niemczech okazała się szczęśliwa dla zespołów Dunlop. Zwyciężyły GMT94 i Moto AIN. Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazło się sześć teamów reprezentujących barwy brytyjskiej marki, które zajęły cztery z sześciu miejsc na podium.

Puchar Niezależnych Dunlop

Zespoły sklasyfikowane w Pucharze Niezależnych Dunlop raz jeszcze staną do walki o nagrody pieniężne i punkty. W tym sezonie zdobyły już 37 premii pieniężnych. Wyścig w Oschersleben daje szanse na kolejne. Wygrana za pierwsze miejsce wyniesie 4000 euro, a łączna pula dla najlepszych dziesięciu zespołów sklasyfikowanych w rankingu Dunlop to 20 000 euro.

Opony Dunlop

Partnerskie zespoły w wyścigu EWC mają do dyspozycji jeden rodzaj mieszanki na przód i pięć typów na tył. Zawodnicy Superstock będą mogli skorzystać z jednej mieszanki dla opony 120/70 R17 KR106 na przód i trzech mieszanek dla opony 205/60 R17 KR108 na tył.

Endurance-mot4

Zespoły EWC będą prawdopodobnie wykonywać podwójne przebiegi na oponie przedniej i pojedyncze na tylnej. Z kolei teamy w klasie Superstock, z uwagi na dłuższą zmianę kół, przeważnie wykonują poczwórne przebiegi na oponach przednich i podwójne na tylnych.

Ośmiogodzinny wyścig Oschersleben zostanie rozegrany już w sobotę, 9 czerwca. Start o godz. 13:00 czasu miejscowego. Pełna lista startujących zespołów jest dostępna na stronie https://www.fimewc.com/.