Podczas konferencji prasowej w Warszawie potwierdzone zostały dalsze decyzje dotyczące tegorocznych startów naszego najlepszego kierowcy, Roberta Kubicy.
Obok obecności w Formule 1, gdzie jest zawodnikiem rezerwowym zespołu Alfa Romeo, Robert wystartuje w serii DTM.
Zobacz także:
Nazwa nowego zespołu, który wystartuje w tegorocznej serii to Orlen Team ART. Głównym sponsorem nowej stajni będzie Orlen Deutschland, a za kierownicą samochodu BMW M4 DTM zasiądzie zawodnik Robert Kubica. To kolejny obok zaangażowania w Formułę 1 element promocji marki na globalnym rynku.
– Sponsoring sportowy to doskonały sposób dotarcia z przekazem do globalnej widowni i wzmocnienia rozpoznawalności marki, co jest kluczowe przy realizowanej przez nas strategii ujednolicenia wizerunku na zagranicznych rynkach. DTM to najważniejsza seria wyścigowa w Niemczech, które są dla nas bardzo istotnym rynkiem. W 2019 roku wypracowaliśmy w tym kraju 464 mln zł zysku operacyjnego, a wartość sprzedaży wzrosła w tym czasie o 4 proc. Znacząco zwiększyliśmy też marże i sprzedaż pozapaliwową, tylko w ostatnim roku podwajając liczbę bardzo popularnych punktów gastronomicznych star Connect – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN Orlen.
Robert Kubica będzie się ścigał za kierownicą samochodu BMW o mocy ponad 600 koni mechanicznych. Na samochodzie dominować będą logotypy Grupy Orlen. W kolorystyce auta przeważać będą barwy biała i czerwona, wspólne dla marek star i Orlen. Logotypy znajdą się także na kombinezonie i kasku zawodnika, odzieży mechaników, w garażu i motorhome.
– DTM ma bardzo wysoki poziom techniczny i sportowy, od dawna myślałem o startach w tej serii. Podczas grudniowych testów niemal od razu poczułem się w samochodzie komfortowo i pewnie, co jest kluczowe, jeśli chce się jechać szybciej i pokonywać kolejne limity. Jestem szczęśliwy, że w tym sezonie będę miał okazję ścigać się w biało-czerwonych barwach nowego zespołu i reprezentować Orlen Team na kultowych torach w Europie. Za obsługę techniczną będzie odpowiedzialny utytułowany zespół ART Grand Prix. Liczę też na wsparcie polskich kibiców. Jestem pewien, że się nie zawiodę – mówi Robert Kubica, kierowca Automobilklubu Polski i Orlen Team ART.
W Niemczech działa 585 stacji star, które w ostatnich miesiącach przeszły proces co- brandingu. Obok znanej w Niemczech marki star, na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz ekranach wewnątrz stacji widoczny jest logotyp Orlen. Proces co- brandingu przeprowadzany jest również na 415 stacjach w Czechach i 10 na Słowacji, które działają pod marką Benzina.
– Angażując się w DTM myślimy przede wszystkim o rynku niemieckim, gdzie seria ta jest wyjątkowo popularna, ale wyścigi śledzą też kibice sportów motorowych na całym świecie, również w Polsce. Na żywo z trybun zmagania obserwuje co roku 600 tysięcy kibiców w siedmiu krajach. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu w DTM, rajd Dakar, a także obecność w Orlen Team niemieckich zawodników wzmacniamy rozpoznawalność marki w Niemczech – mówi Waldemar Bogusch, Prezes Zarządu Orlen Deutschland.
DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) to najważniejsza seria wyścigowa w Niemczech i najbardziej prestiżowa europejska seria wyścigów aut turystycznych. W sezonie 2020 odbędzie się dwadzieścia wyścigów na dziesięciu torach siedmiu krajów Europy (m.in. Monza, Brands Hatch czy Nürburgring). Wyścigi pokazywane są też przez telewizje w 50 krajach świata. Sezon rozpocznie się w ostatni weekend kwietnia na belgijskim torze Zolder, a zakończy 4 października na niemieckim Hockenheimring.