Automobilklub Wielkopolski zaprasza wszystkich kibiców wyścigów motocyklowych na I rundę Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski i Puchar Polski. Już w najbliższy weekend na poznańskim torze będziemy świadkami zmagań najlepszych polskich motocyklistów.
Przez odwołanie rundy na torze Slovakiaring głód rywalizacji jest jeszcze większy. W tym sezonie na dobre rozwinie się klasa 125, w której będą startować zarówno młodzi zawodnicy, którzy nie mają jeszcze za sobą wielu kilometrów przejechanych po torze wyścigowym, jak również ci bardziej doświadczeni, których znamy z poprzednich sezonów.
W ramach najmniejszych pojemności będziemy mogli zobaczyć zmagania w klasach 125 Open oraz pucharach markowych Aprilia RS4 oraz Yamaha YZF-R125. Warto wspomnieć, że to właśnie ta najmniejsza pojemność jest najlepszym wstępem do kariery wyścigowej. Mamy tego przykłady zarówno na szczeblach lokalnych jak i w Mistrzostwach Świata.
W klasach mistrzowskich ponownie zobaczymy znajome twarze, ale pojawią się również nowi zawodnicy, którzy przeszli z Pucharu Polski. W Superbike i Superstock 1000 przewiduje się udział łącznie około 25 zawodników. Wśród nich znajdą się powracający z Mistrzostw Świata Supersport Paweł Szkopek, Adrian Pasek czy jedna z legend polskich wyścigów motocyklowych – Janusz Oskaldowicz. W klasach Supersport i Superstock 600 na polach startowych powinno się zjawić około piętnastu zawodników, a wśród nich między innymi ubiegłoroczny Mistrz Polski – Marek Szkopek (Automobilklub Polski).
Ponownie zobaczymy również Natalię Florek, która ma w tym roku mieć kobiecą konkurencję w postaci Moniki Jaworskiej. W klasie Superstock 600 wystartuje między innymi Sebastian Zieliński, który w ubiegłym sezonie był pierwszym Wicemistrzem Polski w klasie Supersport, a w tym roku poszukuje nowych wyzwań. Jego konkurentami mają być między innymi zawodnicy, którzy przeszli z klasy Rookie 600 Pucharu Polski. W tym roku będziemy także obserwować rywalizację w ramach pucharu markowego Aprilia RSV4, w którym ma się pojawić około siedemnastu zawodników.
W Pucharze Polski powinno się pojawić około 30 zawodników w każdej z klas Rookie. Oprócz tego w tym sezonie rusza puchar Motoyoungtimer. Założeniem tej rywalizacji jest możliwość wzięcia udziału w wyścigach przy niskim nakładzie kosztów. Do startu są dopuszczone maszyny z roku modelowego nie młodszego niż 1997. Zakup i przygotowanie takiego motocykla to często koszt niższy niż 10 tysięcy złotych, co sprawia, że puchar jest atrakcyjny finansowo.
Zachęcamy wszystkich kibiców i sympatyków wyścigów motocyklowych do przybycia na tor “Poznań” w trzeci weekend maja!
Teresa Cichacka
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.