Krajowa czołówka kierowców startujących w tym sezonie w Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski zgłosiła swój udział w piątym wyścigu Magura Małastowska.
W gronie kandydatów do zwycięstwa w klasyfikacji generalnej wymienia się ubiegłorocznego Mistrza Polski Waldemara Kluzę (Skoda Fabia S 2000), Dubaia (Mitsubishi Lancer Berg Monster), Romana Barana czy Michała Ratajczyka (Mitsubishi Lancer).
Zobacz także:
Ale zapewne niespodzianek na trasie nie zabraknie. Na liście startowej – po przeprowadzonym na gorlickim Rynku Badaniu Kontrolnym – figuruje 61 zawodników w WSMP i klasie historycznej. Stawkę uzupełnią kierowcy – amatorzy, którzy swoich sił spróbują w pierwszej odsłonie Pucharu Podkarpacia w Jeździe na Regularność. Kto będzie najlepszy? – wyniki poznamy w niedzielę, 17 czerwca. W sumie kierowcy pokonają w dwa dni 9 podjazdów, 3610 metrowej trasy.
Marek Sitek, Dyrektor Wyścigu: Cieszy nas tak wysoka frekwencja na zawodach – powiedział podczas spotkania z zawodnikami . Dołożyliśmy wszelkich starań, żeby trasa była bezpieczna dla kierowców i kibiców. Zużyliśmy 12 kilometrów taśmy, ponad 1900 opon, którymi otacza się newralgiczne punkty przy biegnącej w sporej części terenem leśnym trasy i 40 tzw. balotów ze słomy; to ogromny nakład pracy służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo.
Oto, co powiedzieli przed startem.
Konrad Biela (BielaPlast Race & Rally Team – Renault Clio Sport): Zawsze cieszę się na start w Magurze, bo ta trasa należy do moich ulubionych. Mamy tu dwa bardzo szybkie proste fragmenty, ale nie brakuje też krętych partii. Zakrętów jest w sumie 25 i każdy z nich trzeba pokonać innym torem. To dobra informacja, że w początkowym, mocno dziurawym i ciężkim dla wyścigowych zawieszeń fragmencie pojawił się nowy asfalt, co na pewno pozytywnie wpłynie na rywalizację. W zeszłym roku wyjeżdżałem stąd z pucharami i w bardzo pozytywnym nastroju. Teraz fajnie byłoby ten wynik powtórzyć, chociaż dobrze wiem, że teraz będzie to jeszcze trudniejsze. Po Załużu dużo pewniej czuje się za kierownicą Clio i niecierpliwie czekam na kolejne kilometry, ale ta trasa wymaga znacznie bardziej precyzyjnego prowadzenia. Pierwsze wyzwanie dla mnie to znalezienie w nowym samochodzie odpowiednich punktów hamowania. Będę się cieszył, jeśli z każdym kolejnym podjazdem będę poprawiał tempo, a co do wyniku to zobaczymy, jak weekend się ułoży. Przede wszystkim liczę na ogromną frajdę z jazdy i nie ukrywam, że ciekawie by było gdyby prognozy o deszczu się sprawdziły, żebym mógł spróbować, jak w takich warunkach zachowuje się Clio. Głód jazdy jest ogromny, więc cieszę na kolejne wyścigowe wyzwanie, jakie mogę podjąć dzięki wsparciu sponsorów. Z satysfakcją mogę poinformować, że obok Kotelnica Białczańska, Firma Budowlana Hebda, Terma Bania, BielaPlast, Domalik folie samochodowe, Hotel Bania, Gmina Szaflary Serce Podhala, TVP 3 Kraków, Pinscher, Piotr Materniak Motorsport, Budmax, Professional Detaling Zakopane, Pralnia Białka, Lis Car, Podhale24.pl, Buchti.pl Promotion, AMS Race & Rally Car Service oraz Strama Paliwa Stacja i Myjnia Samochodowa z Szaflar do grona sponsorów dołącza też firma EnergoStar. W Magurze pojawimy się więc wzmocnieni!
Waldemar Kluza (Skoda Fabia S2000): Początek sezonu nie był dla nas do końca udany, ale w Magurze mamy zamiar to wszystko nadrobić. W poprzednich latach zanotowaliśmy tu kilka doskonałych wyników i plan na ten weekend to utrzymać dobrą passę. Debiut w nowym samochodzie zawsze jest trudny, ale jesteśmy dobrze przygotowani na kolejny krok. Już nie mogę się doczekać pierwszego podjazdu, bo Skoda robi niesamowite wrażenie. Nasza dotychczasowa Fabia była świetna, a ta konstrukcja jest jeszcze lepiej dopracowana. Rexteam wykonało świetną robotę. Przygodę ze Skodą w 2017 rozpoczęliśmy od zwycięstwa i tym razem też tak wysoko zawieszamy sobie poprzeczkę. Magura to jedna z moich ulubionych tras. Średnie prędkości nie są tak duże, jak w Bieszczadach, ale trzeba pojechać bardzo precyzyjnie, zwłaszcza w kilku chytrych miejscach. Jazda tutaj daje wiele satysfakcji i jeszcze więcej adrenaliny. Pierwsze podjazdy będą dla mnie nauką samochodu, ale postaram się, jak najszybciej włączyć do walki – w końcu rekord trasy zobowiązuje. Liczę mocno na doping kibiców i ich wsparcie. Wspólnie z ROWE Motor Oil, Stalco, Jania Construction, GT-Bergmann, AutoCzesciValdi.pl, Solne Miasto Wieliczka, Powiat Wielicki, UMA Fotografia i Buchti.pl Promotion zapraszamy na 5. Wyścig Magura Małastowska. Korzystając z okazji przypominam również o konkursie, jaki ogłosiliśmy na naszym profilu fb.com/KluzaRT. Cały czas czekamy na wasze propozycje.
Gabriel Głazowski (Peugeot 205 GTi): Przede mną kolejne sportowe wyzwanie. Trasa Magury Malastowskiej, jak każda w tym sezonie, dla mnie jest zupełnie nieznana. W tym momencie wiem o niej tyle, co z onboardów konkurentów, ale już uważam że jest świetna!! Duża liczba szybkich zakrętów to to, co podoba mi się chyba najbardziej. Tutaj dużo bardziej liczą się umiejętności niż moc samochodu, a to duża różnica w porównaniu z trasą w Załużu. Po pierwszym weekendzie wyścigowym ekipa stajni EvoTech mocno pracowała nad samochodem. Do naszego Peugeota trafiły między innymi mniejsze koła, a przede wszystkim twardsze i niższe zawieszenie. Jestem ciekawy, jak bardzo wpłynie to na moje tempo, ale już nie mogę się doczekać, żeby wypróbować nowe możliwości Peugeota. Najbardziej motywująca dla mnie jest fakt, że mam szansę rozwijać się pod skrzydłami EvoTech. Poza świetnym przygotowaniem samochodu mogę liczyć na wsparcie doskonałych kierowców, jakimi są właściciele stajni. Zawsze mogę liczyć na doświadczenie i radę Wieśka Bąka i Pawła Wisełki, co do strategii i analizy trasy. Po każdym podjeździe oglądamy przejazd i wszystkie błędy, tak żeby na bieżąco je korygować. W analizie mogę też liczyć na pomoc i doświadczenie Michała Tochowicza. Moja kochana Ewelina, jak nikt inny dba o mój spokój psychiczny, gdy adrenalina za bardzo bierze górę. Dzięki nim przede wszystkim staram się unikać błędów, o które nietrudno na nowej trasie. Jako debiutant mam dużo szczęścia, że mogę pracować wśród tak świetnych ludzi. Dopełnieniem jest zaufanie i wsparcie partnerów. Ani modyfikacje w samochodzie, ani start w Magurze nie byłby możliwy gdyby nie wsparcie moich sponsorów na czele z ASC Auto System Complex i Limak Auto Spa oraz Machiko Sportswear, a także EvoTech, GŁAZOWSKI & ŁYCZKO – mistrzowie Polski we fryzjerstwie, BudaFest Langosz, Kamelleo wulkanizacja, Buchti.pl Promotion i bielsko.biala.pl.
Radek Ćwięczek (Ćwięczek Sport – Peugeot 208 R2): Już od tygodnia nie mogę się doczekać ponownego startu w R2! W ramach treningu wystartowałem w Rajdzie Festiwalowym i choć jechałem tam Hondą, to przejechane kilometry zawsze procentują. Magura jak i Załuż to również bardzo szybki wyścig z długimi prostymi, po których następują mocne dohamowania i wolne zakręty. Mam nadzieje, że po pierwszych rundach tego sezonu, jestem krok z przodu i będę coraz bardziej konkurencyjny względem innych A grupowych samochodów. Nadal jednak podstawowym celem jest nauka i zbieranie doświadczenia w jeździe samochodem R2! Magura to świetny wyścig, bardziej rajdowy niż pozostałe rundy. Ciekawy start, szybka leśna partia i końcowe przejście przez szczyt ze zjazdem w dół to charakterystyczne cechy rund w okolicach Gorlic. Jeśli będzie padać, to początek z nowego asfaltu może być śliski, ale czekam na to. Serdecznie wszystkich zapraszam do Małastowa, bo silna obsada gwarantuję duże emocje! Do zobaczenia w weekend. Partnerami naszego zespołu są Catkop, Finish-A, OEM+Tyning Center oraz Słodko Słone Catering. Patroni medialni: portal TopRally.pl, telewizja TVP 3 Kraków, radio Eska oraz gazeta Auto Moto Biznes.
Tomasz Fliśnik (Metro Motorsport – Lancera Evo VI): Od kilku lat planowałem swój powrót do motorsportu i w tym sezonie ten cel udało się zrealizować. Nowe auto i tak długa przerwa w ściganiu sprawiła, że ten sezon to spore, ale jednocześnie fajne wyzwanie. Przez ostatnie lata mojej nieobecności w wyścigach górskich naprawdę sporo się zmieniło. Przybyło wielu nowych kierowców w mocnych samochodach co sprawia, że cykl GSMP staje się coraz bardziej atrakcyjny. Oprawa medialna jest również na wysokim poziomie, a dzięki temu kibice mogą na przykład śledzić rywalizację online, nawet nie wychodząc z domu. W tym roku nie tylko wracam, ale jednocześnie realizuje jedno ze swoich sportowych marzeń. Zawsze chciałem mieć Lancera Evo VI, bo to kultowy samochód który odegrał ważną rolę w Rajdowych Mistrzostwach Świata i całym motorsporcie. Nie ukrywam, że na Magurę jadę z nastawieniem na naukę samochodu, który jest bardzo wymagający i trzeba poświęcić mu trochę czasu, żeby w pełni wykorzystać jego potencjał. Kibice na pewno od razu zobaczą zmianę barw, ale samochód przeszedł w firmie HighTec też kilka ważnych modyfikacji, dzięki którym między innymi udało się zwiększyć moc. Magurę znam, jak na razie tylko z onboardów, ale cieszę się na kolejne wyzwanie. Cel na ten weekend to nauka i poznanie samochodu, a przede wszystkim dotarcie do mety. Dołożymy wspólnie z zespołem wszelkich starań, żeby to był bardzo pozytywny wyścigowy weekend. Cieszę się, że mam szansę pracować z tak doświadczonym i profesjonalnym zespołem. Wspólnie z głównym sponsorem Delikatesy Metro zapraszamy na 5. Wyścig Górski Magura Małastowska. Trzymajcie kciuki za Metro Motorsport.
Damian Kargol (szef Car Speed Racing): W całym zespole nadal panuje pozytywna atmosfera po emocjach, jakie zapewniły nam nasze załogi na Rajdzie Ziemi Bocheńskiej. Tamten rajdowy weekend był dla nas po prostu perfekcyjny. Szymon Żarłok w pięknym stylu wywalczył swój życiowy wynik, ale ogromne gratulacje należą się każdemu z zawodników. Jesteśmy dumni, że mamy wkład w ten sukces. Z takim samym nastawieniem staniemy na linii startu w Magurze. Wiem, że zarówno Barta, jak i Radka stać na tej trasie na dobry wynik, a my dołożymy wszelkich starań, żeby im pomóc w osiągnięciu wytyczonych celów. Ten weekend to zupełnie inne wyzwanie niż to z Załuża, bo trasa jest dużo bardziej wymagająca, zwłaszcza jeśli sprawdzą się prognozy, że spadnie deszcz. Niezależnie od warunków jesteśmy gotowi i w pełni zmobilizowani do walki! Zapraszam na ten weekend do Małastowa, a w drodze na trasę do odwiedzenia naszej strefy serwisowej.
Fot.: Agnieszka Wołkowicz (UMA Fotografia), Rexteam, Robert Duszyk, Siadly.com