Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski wchodzą w decydującą fazę. Do końca cyklu pozostały dwa wyścigowe weekendy czyli cztery rundy.
Po trzyletniej przerwie, do GSMP wraca organizowany przez Automobilklub Ziemi Kłodzkiej wyścig Sienna – Przełęcz Puchaczówka, z bazą w kompleksie turystyczno – hotelowym Czarna Góra.
Zobacz także:
Licząca 2770 metrów trasa (Droga Wojewódzka 392) ma różnicę poziomów ponad 200 metrów (7,3 proc. wzniosu). Etoll Wyścig Czarna Góra będzie 11. i 12. rundą GSMP. Jednocześnie będzie to 25 wyścigowy weekend rangi Mistrzostw Polski, organizowany przez AZK, a niedzielna eliminacja będzie 50–tym wyścigiem organizowanym przez kłodzki klub
Na liście zgłoszeń widniało 50 zawodników, z których 47 stawiło się na Badanie Kontrolne i klasyfikowanych będzie w GSMP i GSMP Historycznych. Pojadą wszyscy zawodnicy walczący o tytuły w klasyfikacji generalnej GSMP oraz w grupach i klasach.
Wykaz otwiera Szymon Łukaszczyk (Mitsubishi Lancer EVO V AMS), lider klasyfikacji generalnej mistrzostw w kategorii aut z nadwoziem zamkniętym, oprócz niego w grupie SC (tzw. Supercars) pojawi się jeszcze komplet 6 kierowców z czołówki “generalki” mistrzostw Polski: Andrzej Szepieniec, Dubai, Waldemar Kluza, Paweł Wójtowicz, Daniel Stawiarski i pauzujący przez cztery rundy Ryszard Żyszczyński.
Najliczniej reprezentowana będzie Grupa E–1, w której rywalizują m.in. Tomasz Myszkier (Skoda Fabia WRC) i ubiegłoroczny mistrz Polski, Michał Ratajczyk. Tu także klasyfikowany będzie Gabriel Kubit (Honda Integra), który wygrał rywalizację aut napędzanych na jedną oś we wszystkich 10 przeprowadzonych zawodach GSMP w 2019.
Miłą niespodzianką dla kibiców będzie start najszybszego w Polsce kierowcy startującego w wyścigach górskich tzw. bolidami – Pawła Rzadkosza. Ponieważ w cyklu GSMP, ze względu na homologację tras jego możliwości ścigania się bolidem już się skończyły, na starcie w Siennej pojawi się… Fordem Fiesta Proto.
W kierunku rozstrzygnięcia zmierzać będzie pojedynek dwóch kierowców Mitsubishi Lancerów z Gr. A: prowadzącego w klasyfikacji weterana tego wyścigu Romana Barana i tracącego zaledwie 25 punktów Roberta Sługockiego.
Na trasie wyścigu Sienna – Przełęcz Puchaczówka pojawi się po dłuższej przerwie spowodowanej zniszczeniem samochodu Kamil Strama (Mitsubishi Lancer), który ma tylko arytmetyczne szanse wygrania w Grupie N z prowadzącym Konradem Bielą. Jednak w jego zasięgu znajdują się w tej grupie Herbi (Mitsubishi Lancer) i Leszek Orzechowski, dysponujący napędzanym silnikiem Diesla Seatem Ibiza Cupra.
W grupie A/PL (auta z utraconą homologację międzynarodową) nie zabraknie Subaru Imprezy Ra lidera – Jacka Madziary, za jego plecami walczyć będą Marcin Dopierała (Mitsubshi Lancer) i Marcin Serafin (Renault Clio).
W „niskobudżetowej” grupie E0 pojawią się wszyscy pretendenci do tytułu mistrzowskiego: Janusz Grzyb (Honda Civic), Paweł Frączek (Honda Civic), Piotr Staniszewski (Honda Integra) i Igor Łopato (Renault Clio).
W Siennej pojawi się także prowadzący w GSMP Hist. Marcin Kacperek (BMW 318), który wygrał wszystkie dotychczasowe rundy zmagań „historyków”. Jeszcze jedno zwycięstwo zapewni mu już tytuł mistrza Polski w tej klasyfikacji.
Podczas weekendu zawodników czeka 9 podjazdów. W sobotę: 3 podjazdy treningowe i 2 wyścigowe, w niedzielę: 2 podjazdy treningowe i 2 wyścigowe.
Niekoronowanym królem wyścigów w Siennej jest Mariusz Stec, który wygrywał tu aż 8 razy, w gronie najlepszych kierowców w annałach imprezy znaleźli się także m.in. Paweł Dytko, Tomasz Nagórski, Dubai (który w tym wyścigu debiutował), Tomasz Mikołajczyk czy Waldemar Kluza.
Fot.: UMA_Agnieszka Wołkowicz