Samochodowe wyścigi górskie, w których, oprócz samochodów „z dachem” startują także bolidy wyścigowe, wymagają szczególnych zabezpieczeń trasy oraz idealnej, zbliżonej do torów wyścigowych, nawierzchni.
Od kilku lat trasa limanowskiego wyścigu, od startu w Starej Wsi aż po metę na Przełęczy pod Ostrą zabezpieczona jest specjalnymi barierami energochłonnymi, które, w razie kolizji zabezpieczą także kierowców bardzo niskich bolidów.
Zobacz także:
Realizowana inwestycja jest możliwa dzięki pozyskanemu przez Zarząd Powiatu Limanowskiego dofinansowaniu zewnętrznemu ze środków Województwa Małopolskiego, a także zaangażowaniu środków własnych powiatu limanowskiego w wysokości 1 mln zł.
Wykonana nowa nawierzchnia asfaltowa o długości ponad 4 km, obejmuje 1,5 km trasy wyścigu oraz miejsca przygotowane pod park serwisowy. Pozwoli to spełnić rygorystyczne wymagania techniczne FIA dopuszczenia trasy do przeprowadzenia eliminacji Mistrzostw Europy.
Podobnie jak w latach poprzednich, Powiatowy Zarząd Dróg w Limanowej wykonuje również szereg prac przygotowawczych, w tym m.in. czyszczenie nawierzchni, koszenie, uzupełnianie i wzmacnianie poboczy, oznakowanie poziome- krawędziowe, a także prace naprawcze uszkodzonych barier energochłonnych.
Dzięki temu licząca 5493 metry trasa wyścigu nadal będzie mogła być uznawana jest za jedną z najbezpieczniejszych w Europie.
Warto jednak podkreślić, że inwestycja jest skierowana nie tylko dla zawodników – z drogi będą korzystać w sposób bezpieczny także kierowcy podróżujący na co dzień tą trasą.