WYŚCIGI GÓRSKIE: ŁUKASZCZYK BIŁ REKORDY W MAGURZE

szymek1

61 zawodników znalazło się na liście startowej trzeciej rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski – 6. Wyścigu Górskiego Magura Małastowska.

Kierowcy natrafili na wszelkie możliwe warunki pogodowe: poranne zamglenie, deszcz i ostre słońce.

sponsorenault


Zobacz relacje:

SPORT


 

Niedługo po rozpoczęciu pierwszego wyścigu trasę opuścił Radosław Ćwięczek (Honda Civic Type R), niszcząc przy okazji zabezpieczenia z opon. Po odbudowie zabezpieczeń wznowiono podjazd, swój start powtórzył zawrócony z trasy Maciej Serafin (Renault Clio).

Na zmiennej, miejscami wilgotnej nawierzchni nawierzchni najszybciej pojechał Szymon Łukaszczyk (Mitsubishi Lancer), czasem 1.42,698 min. pobijając rekord trasy o prawie 2,7 sekundy Waldemara Kluzę (Skoda Fabia) i Tomasza Myszkiera (Skoda Fabia WRC 4×4). Średnia prędkość Łukaszczyka na liczącej 3610 m trasie wyniosła 127 km/h, maksymalna odnotowana prędkość tego kierowcy to 249 km/h.

szymek2

Wśród aut napędzanych na jedną oś, dla których od tego roku jest prowadzona odrębna klasyfikacja, najszybszy okazał się Gabriel Kubit (Honda Integra).

Drugi wyścig zaczął się pechowo – jadący Mitsubishi Lancerem Karol Krupa na szczycie Magury Małastowskiej wypadł z trasy uderzając wcześniej w barierę energochłonną. Interweniowały wszystkie służby ratownicze, kierowcę przewieziono do szpitala w Gorlicach gdzie udzielono mu pomocy. Po trwającej ok. 1,5 godziny przerwie wznowiono zawody, na starcie stanęli czterej kierowcy najmocniejszych aut z Grupy Supercars.

Pierwszy startujący po przerwie, dominujący w ten weekend Szymon Łukaszczyk pobił swój własny, pobity wczoraj rekord trasy, przejeżdżając 3610 m w 1.41,681 min. czyli o sekundę szybciej! Średnia prędkość rekordzisty wyniosła 128 km/h. Na miejscu drugim zameldował się ponownie Kluza, który stracił do zwycięzcy 2,5 sekundy. Trzeci był Tomasz Myszkier. Wśród samochodów napędzanych na jedną oś, ponownie najszybszy był ponownie Gabriel Kubit.

W grupie N, w której Zakopiańczyk Kamil Strama był szybszy od swojego krajana, Konrada Bieli. Na miejscu trzecim sklasyfikowano Herbiego. Wszyscy jeżdżą Mitsubishi Lancerami. W grupie A wygrał Roman Baran (Mitsubishi Lancer) wyprzedzając Roberta Sługockiego (Mitsubishi Lancer) i Marcina Wilusza (Honda Civic). Grupy narodowe A/PL i E 0 to zwycięstwa Jacka Madziary (Subaru Impreza Ra) i Pawła Frączka (Honda Civic Type R).

W kluczowym dla wyników wyścigu momencie, przed startem najmocniejszych aut do drugiego przejazdu trasy pojawił się drobny deszcz. Mimo wygranej w podjeździe, Andrzej Szepieniec nie zdołał nadrobić straty do Szymona Łukaszczyka, zajmując ostatecznie drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Podium uzupełnił Dubai. W “ośce” znów wygrał Gabriel Kubit, a w GSMP Historyczne – po raz kolejny wygrał Marcin Kacperek.

Małgorzata Małuch, wójt Gminy Sękowa: Sport samochodowy, któremu towarzyszą ogromne emocje, także może być elementem promocji naszej wyjątkowo bogatej w zabytki architektury i atrakcji przyrodniczych gminy. Aż 11 obiektów na Szlaku Architektury Drewnianej, w tym kościółek w Sękowej i cerkiew w Owczarach wpisane na listę Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO, czy Siary – pierwsze miejsce na świecie, w którym wydobywano ropę naftową to nie jedyne atrakcje naszego regionu, nastawionego na całoroczną turystykę.

Fot.: Agnieszka Wołkowicz (UMA)