Oficjalnym dostawcą opon dla kategorii LMP2 w Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) i Europejskiej Serii Le Mans został Goodyear.
Została podpisana wielosezonowa umowa pomiędzy Automobile Club de l’Ouest (ACO), FIA World Endurance Championship i firmą oponiarską.
Zobacz także:
Uzgodniona jest ona w następstwie decyzji ACO o wyznaczeniu jednego dostawcy ogumienia dla wysoce konkurencyjnej klasy prototypów Le Mans. Wzmacnia to relacje między 24-godzinnym wyścigiem Le Mans, wiodącymi mistrzostwami świata i Europy w zawodach długodystansowych oraz jedną z najbardziej utytułowanych firm oponiarskich w historii sportów motorowych.
Tego lata Goodyear ogłosił powrót do europejskich i międzynarodowych wyścigów samochodów sportowych, dostarczając opony wybranym partnerom w klasie LMP2 WEC. Producent zanotował już pierwsze zwycięstwo – zespół Jota wygrał trzecią rundę mistrzostw, 4-godzinny wyścig w Szanghaju. Nowy kontrakt na dostawę ogumienia dla wszystkich zespołów WEC startujących w klasie LMP2 zacznie obowiązywać od ośmiorundowego sezonu 2020/21, który rozpocznie się we wrześniu przyszłego roku na torze Silverstone.
Rywalizacja odbędzie się na czterech kontynentach, a serię zakończy 24-godzinny wyścig Le Mans w czerwcu 2021 r. (który samochody wyposażone w opony Goodyear wygrały 14 razy).
Oficjalne partnerstwo na sześciu najlepszych torach Europy w zakresie opon dla klasy LMP2 z ELMS, rozpocznie się w kwietniu 2021 roku. Wszyscy uczestnicy LMP2 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2021, w tym samochody spoza WEC i ELMS, skorzystają z najnowszych osiągnięć Goodyeara w dziedzinie opon wyścigowych.
Ponadto amerykański producent zwiększy widoczność marki na torze i poza nim, aby wesprzeć wprowadzenie na rynek najnowszej gamy opon Eagle F1 SuperSport, wykorzystujących technologię zaczerpniętą ze sportów motorowych.
– Goodyear ma długą i niezwykłą historię w sporcie motorowym. Oprócz niepokonanego rekordu w postaci 368 zdobytych Grand Prix w Formule 1, mamy 14 zwycięstw w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. To partnerstwo pozwala zaprezentować naszą technologię, trwałość i wydajność w najsłynniejszej rywalizacji wytrzymałościowej na świecie. Jesteśmy dumni, że zostaliśmy wybrani do tego wyzwania – dodaje Pierre Fillon, prezes Automobile Club de l’Ouest.
– Dziedzictwo Goodyeara w Le Mans to najsłynniejsze zwycięstwa od lat 60. do 90. Cieszymy się, że tak znana światowa marka, zbudowana w oparciu o zwycięski rodowód, wybrała 24-godzinny wyścig Le Mans, WEC i ELMS, aby sprawdzić swoją technologię w najbardziej wymagających środowiskach. Ich zaangażowanie w przyszłość wyścigów wytrzymałościowych jest inspirujące i odzwierciedla etos ACO oraz wszystkich naszych mistrzostw w wyścigach wytrzymałościowych – komentuje Mike Rytokoski, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu opon osobowych Goodyear w regionie EMEA.
– Od czasu ogłoszenia powrotu do wyścigów, zaangażowanie Goodyeara w osiąganie najwyższych wyników było bardzo imponujące. Zwycięstwo w Mistrzostwach Świata w klasie LMP2 w zaledwie trzecim podejściu świadczy o poziomie inwestycji, technologii i zaangażowania zespołu producenta. Jesteśmy dumni, że Goodyear jest partnerem WEC i ELMS, a nasze zespoły LMP2 skorzystają z profesjonalnego wsparcia na wysokim poziomie, aby zapewnić ciągłą konkurencję w tej kategorii – podsumowuje Gerard Neveu, Dyrektor Generalny Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) oraz Europejskiej Serii Le Mans.