Na Torze Poznań odbyły się kolejne dwie rundy Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. ścigało się blisko 130 aut, a emocji nie brakowało.
Pogoda dopisała – było słoneczne, a dodatkową atrakcją był gościnny występ serii Haigo ADAC Historic Cup.
Zobacz także:
Jednak najwięcej emocji dostarczył przybyłym (po raz pierwszy w tym sezonie) kibicom wręcz szalony wyścig Endurance. Dwugodzinna rywalizacja staje się wizytówką Toru Poznań. W sezonie 2020 regularnie startuje w tym wyścigu ponad 20 aut, a we wrześniu do ścigania przystąpiły 23 duety. Liczne awarie i incydenty wyścigowe sprawiły, że samochód bezpieczeństwa na torze pojawiał się aż czterokrotnie, a sytuacja na prowadzeniu w końcówce wyścigu trzymała w napięciu aż do ostatnich minut.
Wydawało się, że najszybszą załogą będą Litwin z Zielonką w Radicalu SR8, którzy wypracowali dużą przewagę podczas pierwszej godziny wyścigu, ale kolizja z Lamborghini Huracanem i trudności z powrotem na tor sprawiły, że stracili szanse na zwycięstwo. Ryzykowna taktyka podczas zmiany kierowców sprawiła, że na czele wyścigu był duet Rdest i Szymański w Porsche 911 GT3 Cup.
Jednak kolejne wypuszczenie samochodu bezpieczeństwa, tym razem nie przed liderem, ale przed zdublowanymi autami, pomogło duetowi Błażek i Lisowski (Porsche 911 GT3 Cup). Po restarcie jadący na drugiej zmianie Lisowski (Automobilklub Polski) szybko odrobił straty do Rdest, przez blisko dwa okrążenia siedział na zderzaku, a wyprzedził ją odważnym manewrem na zakręcie “Pod Dębami” i pojechał po drugie zwycięstwo w sezonie.
Duet Błażek i Lisowski wygrał w klasyfikacji D4 +3500 przed Rdest i Szymańskim, a trzecią lokatę zajęli Lewandowski z Miękosiem w Lamborghini Huracanie. W D4 3500 zwycięstwo odnieśli Stolarczyk z Groszkiem (Volkswagen Golf TCR) przed liderami tej klasy Jabłońskim i Mireckim, którzy tym razem pojechali Renault Clio.
W D4 2000 triumfowali Robak z Łaszkiewiczem (BMW E36) przed Kownerem i Tomczakiem (BMW E30), a w klasie D4 1400 najlepszy wynik osiągnęli Bielecki i Kubicki (Kia Picanto). W klasyfikacji OMM Super S Cup na podium stanęły duety Alejski i Lepert, Pawlaczyk i Boruszak oraz Gawkowski i Lewandowski.
W pucharach walka trwa
W OMM Super S Cup liderem przed dwoma ostatnimi rundami jest Bartosz Alejski, który w wygrał w tym sezonie cztery z sześciu wyścigów. Ale wrześniowy weekend na Torze Poznań najwięcej powodów do zadowolenia dostarczył Adrianowi Lewandowskiemu. W pierwszym biegu ustąpił miejsca tylko Alejskiemu, w drugim, po dyskwalifikacji Boruszaka, zwyciężył. Drugie miejsce zajął Tomasz Pawlaczyk, czyli zwycięzca czwartej rundy pucharu, a trzecie – Adam Karkuszewski.
W Toyota Racing Cup na prowadzeniu wciąż jest Bartłomiej Czwartosz (Automobilklub Polski), ale jego licznik kolejnych zwycięstw zatrzymał się na cyfrze pięć. W trzecim dniu zmagań był dopiero czwarty, a sensacyjnym zwycięzcą okazał się Dawid Czarnik.
Startujący z trzeciego pola kierowca z Podkarpacia świetnie ruszył spod świateł, przed “Szatanem” był już przed Czwartoszem, który w “Babie Jadze” musiał gwałtownie zahamować, a potem rewelacyjnie bronił swojej pozycji. Kierowca AP próbował odrobić pozycję, ale na wjeździe na pierwszy lewy zakręt Toru Poznań go obróciło i spadł na szóstą lokatę. Czarnik jechał równym tempem, kontrolował sytuację za swoimi plecami i nie stracił koncentracji do samego końca.
To jego największy sukces w karierze. W klasyfikacji generalnej pucharu umocnił się na drugim miejscu, a na trzecie awansował Jacek Jurecki.
W DN 1, czyli rywalizacji Kii Picanto, trzeci weekend wyścigowy w sezonie zdominował Alan Czyż. 14-latek wygrał oba wyścigi i wyjechał z Toru Poznań z kompletem punktów. W klasyfikacji generalnej walka o tytuł będzie toczyć się do ostatnich metrów, bo trzech młodych kierowców dzielą zaledwie trzy punkty. Prowadzi Filip Zagórski (106 pkt.), przed Czyżem (104 pkt.) i Aleksem Sówką (103 pkt.).
W D4 +3500 na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej umocnił się Mariusz Miękoś (Lamborghini Huracan), w D4 3500 przewodzi Łukasz Stolarczyk (Volkswagen Golf TCR), w D4 2000 – Katarzyna Terlikowska (Honda Civic), a w DN 2 tyle samo punktów mają Przemysław Kaźmierczak (Suzuki Swift) i Mateusz Ciesiółka (Fiat Seicento). Jacek Chojnacki i Jakub Sykucki przewodzą z kolei w Maluch Trophy.
Sezon WSMP zakończy się w październiku. Na 9 i 10 października zaplanowano 7. i 8. rundę mistrzostw Polski. Tam zapadnę ostateczne rozstrzygnięcia w walce o mistrzowskie tytuły.
Fot.: Grzegorz Kozera