BMW potwierdziło, że wystąpi w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIM EWC z najnowszym modelem motocykla S1000 RR, wyposażonym w opony Dunlop.
W przeszłości producent motocykli wspierał prywatne zespoły, teraz wykonuje krok naprzód i będzie w pełni uczestniczyć w programie.
Zobacz także:
Ekipa zdecydowała się na współpracę z brytyjską marką oponiarską po gruntownej analizie różnych możliwości w formule swobodnego wyboru ogumienia.
– Od dawna uczestniczymy w EWC w ramach programu wyścigów dla klientów. Obecnie przygotowujemy się do kolejnego ważnego kroku z nowym BMW S1000 RR. Cieszymy się, że Dunlop jest z nami i uczestniczy w projekcie, jako partner w dziedzinie opon. Fachowa wiedza producenta będzie dla nas dodatkowym wsparciem. Cel jest jasny: pierwszy sezon tych mistrzostw świata będzie dla nas rokiem nauki, w którym chcemy stać się bardziej konkurencyjni. W dłuższej perspektywie będziemy dążyć do znalezienia się w gronie najlepszych i walczyć o tytuł – powiedział Marc Bongers, dyrektor BMW Motorrad Motorsport.
Dunlop jest najbardziej utytułowanym producentem opon w historii Mistrzostw Świata FIM Endurance World Championship, wspierającym w zdobywaniu mistrzostw takie zespoły jak Suzuki Endurance Racing Team i GMT94 Yamaha. W sezonie 2018/19 z ogumienia brytyjskiej marki korzystał również zwycięzca długodystansowego Pucharu Świata w klasie Superstock zespół Moto AIN.
W ubiegłym roku jeżdżący BMW Peter Hickman wybrał Dunlopa na swój rekordowy sezon wyścigów szosowych, w którym zwyciężył w Grand Prix Macau i zmaganiach seniorów Isle of Man TT. W tym ostatnim wyścigu ustanowił średnią prędkość okrążenia wynoszącą 218 km/h. To rekord, który nadal pozostaje niepokonany. Co ciekawe, został ustanowiony na podobnym BMW S1000 RR do używanego w EWC.
– Dunlop korzysta z przepisów dotyczących swobodnego wyboru opon w EWC i wyścigach drogowych, aby rozwijać i testować technologie dla najnowszej generacji motocykli hypersportowych. W ciągu ostatnich dwóch lat wprowadziliśmy na rynek gamę nowych produktów sportowych, w tym Dunlop D212 GP Racer na tor, SportSmart TT na drogę i tor oraz najnowszą SportSmart Mk3 dla tych, którzy jeżdżą supersportowymi maszynami po drogach. Wszystkie te dopuszczone do ruchu drogowego opony wykorzystują technologie pochodzące bezpośrednio z ogumienia, które zwyciężało w otwartych wyścigach – dodał Wim Van Achter, Dunlop Europe Motorsport Manager.
Weekend próby – legendarny wyścig Bol d’Or
Pierwsza runda FIM EWC (24-godzinny wyścig) odbędzie się już w najbliższy weekend, 21-22 września, na torze Paul Ricard we Francji. Poza zespołem BMW, Dunlop będzie wspierał także zawodników Wójcik Racing Team. Ekipa pojedzie tam w nowym trzyosobowym składzie. Do Gino Rea i Christoffera Bergmana, dwóch filarów polskiego zespołu Yamahy, dołączy Francuz Axel Maurin.
Oprócz walki o mistrzostwo, motocykliści mają dodatkowy cel – Webike Trophy. To nowa nagroda o wartości 10 000 euro, ustanowiona na Mistrzostwa Świata FIM Endurance World Championship EWC za najlepszy pit stop sezonu.