WYŚCIGI: ALEX KARKOSIK PODSUMOWUJE TESTY FORMUŁY 3

karkosik-eu1

Alex Karkosik zakończył dwudniowe, oficjalne testy serii Euroformula Open w hiszpańskim Jerez regularnie utrzymując się w ścisłej czołówce w barwach zespołu Campos Racing.

Polski kierowca z ekipą byłego kierowcy Formuły 1, Adriana Camposa, testował już na tym torze rok temu. Następnie zadebiutował w pełnym cyklu EFO razem z RP Motorsport, stając na podium na legendarnych torach F1 na Silverstone i Monzy.


Zobacz także:

SPORT


 

Wówczas testy z Camposem były nagrodą za wygranie bliskowschodnich mistrzostw Formuły Gulf. Tym razem Hiszpanie zaprosili Aleksa do Jerez po tym, jak 17-latek imponował formą zimą podiami w mocno obsadzonej, azjatyckiej serii MRF Challenge.

Mimo, że w samochodzie Formuły 3 nie siedział od ponad pięciu miesięcy i nie brał udziału we wcześniejszych, oficjalnych testach EFO w Barcelonie i francuskim Paul Ricard, Alex szybko odnalazł się za sterami 250-konnego bolidu i w środę był jednym z najbardziej pracowitych kierowców na torze, pokonując w sumie aż 95 kółek.

karkosik-eu3

Dzień później młody Polak poprawił swój najlepszy czas o blisko półtorej sekundy, przejeżdżając 78 okrążeń. Torunian zakończył popołudniową sesję na czwartej pozycji w stawce siedemnastu zawodników i przez cały dzień był jednym z najszybszych kierowców.

Sezon Euroformuły Open rozpocznie się w dniach 14-15 kwietnia wyścigiem na portugalskim torze w Estoril.

Alex Karkosik: Świetnie było wrócić za kierownicę bolidu Formuły 3 po prawie półrocznej przerwie. To bardzo specyficzne auta z uwagi na mocny docisk aerodynamiczny. Gdy wjeżdżasz w zakręt i wydaje ci się, że jedziesz na limicie, aerodynamika dociska bolid do ziemi i pozwala jechać jeszcze szybciej. Potrzeba czasu, aby się do tego przyzwyczaić, szczególnie po tak długiej przerwie, dlatego w środę po prostu łapałem rytm. Szybko jednak odnalazłem się za kierownicą i mogliśmy zabrać się razem z zespołem do prac nad ustawieniami. W łącznym zestawieniu najlepszych czasów mógłbym być znacznie wyżej, ale na najszybszym kółku, po rekordzie w pierwszym sektorze, zatrzymał mnie problem z tylnym hamulcem. Pozycja nie ma jednak dla mnie większego znaczenia. Najważniejsze jest to, że na torze, za którym w sumie nie przepadam, byłem jednym z najszybszych kierowców na długich przejazdach. Ciekawe było także to, że narzucaliśmy tempo razem z dwoma innymi zawodnikami, którzy zimą byli w czołówce w MRF, co pokazuje wysoki poziom tej azjatyckiej serii. Bardzo dziękuję Adrianowi i całemu zespołowi Campos Racing za dwa udane dni testów. Teraz wracam do kraju, aby dopiąć wszystko na ostatni guzik i wkrótce potwierdzić nasze tegoroczne plany. Nie jest jednak tajemnicą, że chcę ponownie wystartować w Euroformule Open i walczyć o czołowe pozycje.

karkosik-eu2

Adrian Campos Jr, menedżer zespołu Campos Racing: To były udane testy. Alex potrzebował pierwszego dnia trochę czasu, aby przyzwyczaić się ponownie do docisku generowanego przez samochód Formuły 3, ponieważ zimą ścigał się innymi bolidami, ale to zupełnie normalne. Drugiego dnia regularnie utrzymywał się jednak w pierwszej trójce i imponował. Mieliśmy odrobinę pecha gdy wyjechał na szybkie okrążenia na drugim komplecie nowych opon i nie mógł ukończyć swojego najszybszego kółka, ale takie rzeczy czasami się zdarzają. To były bardzo udane dwa dni, które dały zespołowi ogromną motywację. Wiemy, że Alex jest kierowcą, który może osiągnąć z nami bardzo wiele.