WYNAJEM CZY KUPNO – CO SIĘ BARDZIEJ OPŁACA (PORADY)

carlss_234

Innowacyjność, kreatywność i otwartość to cechy, którymi charakteryzują się start-upy. Z biznesowego punktu widzenia ważne są również mobilność, elastyczność i niezależność.

Dlatego firmy w początkowym etapie rozwoju coraz chętniej stawiają na wynajem i wypożyczanie – także samochodów.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Angażowanie nadmiernej ilości kapitału nie jest rozwiązaniem mile widzianym w przypadku start- upów. Z założenia działają one w warunkach niepewności – mają pomysł na biznes, często nowatorski, opierający się jedynie na przypuszczeniach co do potrzeb potencjalnych klientów i liczą, że uda się go zrealizować. Ponadto bardzo często każdy większy wydatek trzeba konsultować i akceptować na poziomie funduszu, który zaangażował środki w rozwój start-upu.

W takich warunkach zwykle trudno jest mówić o inwestycjach na szerszą skalę polegających chociażby na zakupie samochodu czy samochodów na potrzeby prowadzonej działalności. Kredyt i leasing też nie zawsze są atrakcyjnymi formami finansowania, bo wiążą się z kilkuletnią umową, której zerwanie oznacza kary.

– Znacznie większą swobodę działania zapewnia wypożyczanie pojazdów. Możliwość dopasowania okresu korzystania z auta do rzeczywistych potrzeb oraz doboru rodzaju samochodu do działań prowadzonych w danej chwili jest nie do przecenienia z punktu widzenia start-upów. Co więcej – z barków użytkownika spada ciężar związany z serwisowaniem pojazdu i jego naprawami, bo całość działań leży po stronie firmy wynajmu. Dzięki temu rozwiązaniu klient nie musi angażować swoich pracowników do zadań związanych z bieżącą obsługą posiadanej floty. Jest też w stanie precyzyjnie określać comiesięczny koszt związany z wynajmem pojazdów, bo rata wynajmu zawiera koszt serwisu, wymianę opon, samochód zastępczy w przypadku szkody lub awarii, pełne ubezpieczenie, a z opcji dodatkowych np. monitoring – mówi Jacek Sosnowski, prezes firmy Carsson Car Rental.

Wynajem ma również tę niebagatelną zaletę, że pozwala elastycznie dopasowywać liczbę samochodów do prowadzonych projektów i sezonowości działań. I nie kojarzy się już z luksusem i wysokimi kosztami.

– Jesteśmy w stanie nie tylko zaproponować start-upom satysfakcjonujące warunki finansowe, ale również pomóc w analizie ich potrzeb i doborze pojazdu – począwszy od jego wielkości na silniku kończąc. Samochód kompaktowy, np. Forda Focusa, można wynająć już od 1549 zł miesięcznie, przy czym klient nie ponosi żadnych kosztów wstępnych – podkreśla Jacek Sosnowski.