Od jakości usług oponiarskich zależy zdrowie i życie każdego z nas. W Polsce jest niemal 12 000 serwisów zajmujących się oponami – kierowcy powierzają im swoje auta i bezpieczeństwo.
Jaką mają gwarancję, że warsztat dobrze wykona swoje zadanie? Skąd mogą wiedzieć czy dany serwis oponiarski jest godny zaufania?
Zobacz także:
Przy prędkości autostradowej opona o najpopularniejszym rozmiarze obraca się ponad 1000 razy na minutę – to od jakości opon, ale też od ich kondycji zależy bezpieczeństwo wszystkich na drodze. Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) wspólnie z TÜV SÜD chcąc pomóc kierowcom w znalezieniu rzetelnych serwisów rozpoczynają projekt certyfikacji serwisów oponiarskich.
Certyfikat Oponiarski to jedyny taki projekt w Europie, który powstał przy współpracy wszystkich najważniejszych producentów opon, sieci serwisowych oraz ekspertów z branży i jest realizowany przez niezależną firmą audytową.
– Na Polskim rynku brakuje jednoznacznego oznaczenia dobrego poziomu jakości usług i kompetencji mechaników. Klientom ciężko jest znaleźć zaufany serwis, a dobrym warsztatom bardzo trudno wyróżnić się na rynku. PZPO wraz z TÜV SÜD chce zwiększać bezpieczeństwo kierowców i doceniać profesjonalistów z branży – przede wszystkim chcemy pokazać kierowcom, gdzie szukać serwisów godnych zaufania. Wyróżniamy tych dla których liczy się jakość pracy, bo zdają sobie sprawę ze swojej odpowiedzialności za życie klientów. Wypracowaliśmy w konsultacjach z producentami, sieciami serwisowymi oraz praktykami uniwersalne i jednolite kryteria obsługi technicznej oraz klienta na trzech poziomach zaawansowania – dobry, bardzo dobry oraz wzorowy. Klienci serwisów z certyfikatem oponiarskim mogą być pewni renomy serwisu i nie muszą się już zastanawiać, czy pozostawiają swój samochód w dobrych rękach – mapę z serwisami, za których jakość ręczy PZPO mogą znaleźć na stronie certyfikatoponiarski.pl – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).