Lotnisko w Modlinie, sportowa Corvette C5 Targa oraz jedno z najszybszych na świecie aut sterowanych radiem – co mogło wyniknąć z tak oryginalnego połączenia?
Tylko jedno – wyjątkowy wyścig, duża dawka adrenaliny oraz spotkanie prawdziwych pasjonatów rywalizujących o palmę zwycięstwa. Na pasie startowym zmierzyły się w niecodziennym wyścigu dwie piekielne maszyny: stuningowany Chevrolet oraz TRAXXAS XO-1.
Zobacz także:
SPORT
Obydwie maszyny zostały dodatkowo podrasowane aby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki prędkości, a organizatorzy wyścigu dopracowali najdrobniejsze szczegóły dotyczące zarówno parametrów technicznych rywalizujących samochodów jak i trasy wyścigu.
Główni bohaterowie
Już na samym starcie wydawałoby się, że model sterowany radiem – wprawdzie jeden z najszybszych na świecie ale jednak model – nie ma szans z podrasowanym Chevroletem Corvette C5. Samochód ten posiada bowiem silnik LS1 V8 o pojemności 5665 cm³ i mocy 345 KM, a dzięki licznym modyfikacjom układu wydechowego, dolotowego oraz obniżeniu wagi, może osiągnąć maksymalną prędkość 300 km/h.
Jednak zespół przygotowujący TRAXXAS XO-1 do wyścigu również porządnie zmodyfikował swój model. Standardowo auto to w skali 1:7 osiąga maksymalną prędkość 160 km/h, a po zastosowanych zmianach może osiągnąć około 210 km/h poniżej 5 sekund.
W modelu tym zmodyfikowano między innymi układ napędowy, zastosowano silnik Leopard 5682 1360kV, regulator Mamba XL2, chłodzenie Castle dual fan, dociążono przód o 200 gr, zmieniono przełożenie oraz wprowadzono istotne zmiany w zasilaniu.
Dodatkowo team TRAXXAS XO-1 był przygotowany na każde warunki i konieczność nagłego naładowania baterii auta. W tym celu jako mobilne źródło energii wykorzystano moc akumulatorków Energizer Precision o pojemności 2400mAh i TRAXXAS XO-1 był gotów do wyścigu.
O świcie na tle startujących i lądujących samolotów na jednym z pasów startowych modlińskiego lotniska stanęły zatem obok siebie słoń czyli Chevrolet Corvette C5 Targa (wymiarY: dł. – 4564 mm, szer. – 1869 mm, wys. – 1214 mm, masa – 1439 kg) i mrówka czyli TRAXXAS XO-1 (dł. – 686 mm, szer. – 195 mm, wys. – 128 mm i wadze około 5 kg).
Wielkie emocje, oczekiwanie, chwila napięcia i start. To co stało się potem było zbyt szybkie aby to właściwie opisać, na szczęście organizatorzy wyścigu zadbali o relację filmową z tego niecodziennego wydarzenia (https://www.youtube.com/watch?v=6ocz54w6RcQ) i prawdziwej gratki zarówno dla motofanów wyścigów samochodowych jak i miłośników modeli RC.