Za nami pierwsze rundy nowego sezonu WTCC. W tym roku uczestnicy wyścigów po raz kolejny walczą m.in. o trofeum ufundowane przez oficjalnego dostawcę opon do serii – markę Yokohama. Łączna wartość nagród to aż 480 000 euro.
Pod koniec marca ruszyła tegoroczna seria WTCC (World Touring Cars Championship) uznawana za drugą po F1 co do ważności światową serię wyścigową, organizowaną przez FIA. Tegoroczny wyścig samochodów turystycznych z udziałem marek, takich jak Chevrolet, BMW, Ford czy Honda, zainaugurowany został na włoskim torze Monza, a kolejne rudny – 3 i 4 – miały miejsce w Maroku.
Zobacz także:
Przed nami następne wyścigi na najlepszych torach Europy, Ameryki Łacińskiej, Ameryki Północnej i Azji.
W tym roku, uczestnicy wyścigu po raz kolejny walczą o Trofeum Yokohamy, ufundowane przez oficjalnego dostawcę ogumienia na WTCC. Łączna pula nagród w trofeum wyniesie 480 000 EUR i będzie dzielona w oparciu o system punktacji wzorem lat ubiegłych.
Yokohama nagradza pierwszych sześciu kierowców każdej rundy nagrodą pieniężną od 6000 (za pierwsze miejsce) do 1000 euro (za szóste miejsce). System punktowy pozostaje bez zmian: 10 punktów przyznanych zostaje zwycięzcy, zaś 8, 6, 5, 4, 3, 2 i 1 otrzymają kierowcy sklasyfikowani pomiędzy drugą a ósmą pozycją. Podwójne punkty będą przyznane w dwóch wyścigach końcowych w Makau. Jeden dodatkowy punkt otrzyma najlepszy kierowca w kwalifikacjach i najszybsze okrążenie w wyścigu.
WYŚCIGOWE YOKOHAMA ADVAN SPORT
Yokohama Rubber Co., japoński producent opon premium, od 2006 roku jest oficjalnym partnerem i dostawcą opon do serii WTCC. Od 2010 roku są to opony z serii ADVAN, spełniające wszystkie wymagania sportowe i techniczne FIA. Na mocy ubiegłorocznego kontraktu z FIA, opony Yokohama Advan dostarczane będą na wyścigi WTCC do 2015 r. włącznie.
– Aktywny udział w wydarzeniach takich jak WTCC, FIA Formuła 2, Super GT, Rajdowe Mistrzostwa Europy (ERC), Rajdowe Mistrzostwa Azji i Pacyfiku, czy American Le Mans Series jest dla Yokohamy szczególnie ważny. Arenę sportów motorowych charakteryzuje zacięte współzawodnictwo w dziedzinie najnowszych technologii i rozwiązań. To doskonały poligon doświadczany dla potrzeb tworzenia nowych opon nie tylko wyścigowych, ale także tych oferowanych wszystkim kierowcom – mówi Tomoyuki Shibano, Prezes ITR S.A. firmy będącej oficjalnym dystrybutorem opon Yokohama w Polsce.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.