Po swoim debiutanckim sezonie, w którym wyniki zespołu Polestar Cyan Racing przerosły oczekiwania i rozbudził apetyty na więcej w sezonie 2017, do stawki dołączy trzecie niebieskie Volvo S60 TC1.
Głównym celem zespołu jest tytuł Mistrza Świata. Za kierowcą aut usiądą: Thed Björk, Néstor Girolami i Nicky Catsburg, którzy mają za sobą liczne testy.
Zobacz także:
-Jesteśmy pewni siebie, świadomi naszych możliwości i naszych kierowców – Theda, Néstora i Nickiego. Jednak nie spodziewamy się, że walka w tym sezonie będzie łatwa. Konkurenci są mocni jak zawsze i mamy przed sobą wymagający sezon, jednak bez wątpienia mamy zamiar sięgnąć po tytuł mistrzowski – powiedział Alexander Murdzevski Schedvin, szef działu motorsportu w Polestar.
Czterokrotny mistrz STCC Thed Björk bardzo przyczynił się do rozwoju samochodu. Za kierownicą Volvo wygrał wyścig w Szanghaju w ubiegłym roku. Do Björka dołączy dwóch nowych kierowców. Dwukrotny mistrz argentyńskiej serii Super TC 2000 Néstor Girolami w jednym wyścigu sezonu 2016 wystąpił za kierownicą Volvo. Zarząd Polestar zdecydował o przyznaniu mu miejsca na cały sezon. Néstor uczestniczył także w programie testowym.
Zupełnie nowym kierowcą w zespole jest doświadczony holender Nicky Catsburg, który w serii WTCC startuje od 2015 roku.
– Uczucie, kiedy wygrywasz pierwszy raz, w pierwszym sezonie było niesamowite. Wynik ten dał mi mnóstwo energii i pewności siebie przed nadchodzącym sezonem, w którym mamy zamiar sięgnąć po zwycięstwo. Testy przed sezonem były bardzo obiecujące. Nigdy wcześniej nie jeździłem tak dużo i tak intensywnie się nie przygotowywałem. Myślę, że jestem gotowy do walki o tytuł Mistrza Świata. Jestem również zadowolony z moich zespołowych kolegów: są bardzo szybkimi i profesjonalnymi kierowcami – powiedział Thed Björk.
– Jestem bardzo wdzięczny za szansę jaką dał mi zespół Polestar Cyan Racing. Mój pierwszy wyścig w ubiegłym roku był bardzo obiecujący, dołączając do zespołu na stałe czuję się tu jak w domu. Mam nadzieję, że wszyscy zrobimy duży krok do przodu w nadchodzącym sezonie – dodał Néstor Girolami.
– Śledziłem postępy zespołu w sezonie 2016, jestem bardzo zadowolony, że teraz stałem się jego częścią. Osiągane rezultaty w poszczególnych wyścigach były imponujące i mam nadzieję, że wspólnie z Thedem i Néstorem, będziemy zdolni to osiągnięcia naszego celu w sezonie 2017 – skomentował Nicky Catsburg.
Zespół Polestar Cyan Racing okres przed sezonem 2017 spędził na intensywnych testach 400-konnego Volvo S60 Polestar TC1 na południowoeuropejskich torach. Cały team intensywnie się rozwija, czego dowodem jest warta 18 milionów euro nowa siedziba zespołu Cyan Motorsport Center w Geteborgu. Obiekt zostanie ukończony w marcu i będzie największym tego typu w Skandynawii. Powierzchnia samych warsztatów to ponad 6000 metrów kwadratowych, wyposażone będą w najnowocześniejszy sprzęt m.in. symulator wyścigowy, hamownię silnikową, nadwoziownię i silnikownię, biura projektowe i wiele innych. Wszystko to ma zagwarantować zdobycie mistrzowskiego tytułu.
– Wszystko to o czym mówimy i co osiągnęliśmy to wynik wielu lat ciężkiej pracy. Jesteśmy dumni z tego, że wyznaczamy nowy poziom w motorsporcie nieosiągalny do tej pory w Skandynawii. Nowe centrum jest kluczową częścią intensywnych przygotowań do sezonu 2017 i walki o tytuł WTCC. Poza tym, nasz program testowy przyniósł spodziewane rezultaty i znacznie przyspieszył rozwój samochodu – powiedział Christian Dahl, CEO w Cyan Racing.
Sezon Mistrzostw Świata WTCC 2017 rozpocznie się 8-9 kwietnia w Maroko. Kierowcy będą ścigali się w dziesięciu wyścigach na czterech kontynentach. Finałową rundą będzie wyścig w Katarze (1-2 grudzień). Oficjalne testy przed sezonem będą miały miejsce na legendarnym torze Monza w dniach 14-15 marca.