Chevrolet odniósł dziś kolejne podwójne zwycięstwo w pierwszej w historii rundzie WTCC rozgrywanej w Chinach. Alain Menu wygrał pierwszy wyścig, natomiast Yvan Muller triumfował w drugim. Z kolei Rob Huff dwukrotnie stanął na trzecim miejscu podium. Krótki i kręty tor Tianma był idealnym miejscem do rozegrania dwóch emocjonujących wyścigów, które zachwyciły licznie zgromadzonych fanów z Chin.
Dzięki dobrym rezultatom, Yvan zwiększył swoją przewagę nad Robem w klasyfikacji kierowców do 20 punktów. Walka o tytuł Mistrza Świata zostanie rozstrzygnięta podczas ostatniej rundy, która odbędzie się w Makau.
W pierwszym wyścigu Alain Menu wykorzystał przewagę startu z pole positon, obejmując prowadzenie, którego nie oddał aż do końca wyścigu. W ten sposób zawodnik odniósł swoje piąte zwycięstwo w roku. Walka była wymagająca, ponieważ Szwajcar musiał odeprzeć ataki Turkingtona, który umocnił swoją pozycję na ostatnich okrążeniach i zdołał wyprzedzić Huffa, plasując się tym samym na drugim miejscu. Z kolei Muller po starcie z siódmej pozycji dojechał do mety jako czwarty.
Drugi wyścig to przede wszystkim chaotyczny start i równie nerwowe pierwsze okrążenia, obfitujące w liczne incydenty. Sytuację na torze wykorzystał Yvan Muller, który wysunął się na drugą pozycję, a następnie wyprzedził Tarquini’ego, zdobywając swoje ósme zwycięstwo w sezonie. Huff i Menu nie zdołali uniknąć zamieszania na torze i ostatecznie zakończyli zmagania odpowiednio na trzeciej i szóstej pozycji.
Wielki finał mistrzostw WTCC zostanie rozegrany na ulicach Makau, a walka o tytuł Mistrza Świata w klasyfikacji kierowców wciąż trwa…
POWIEDZIELI
Yvan Muller: Co za dzień! Po słabej sesji kwalifikacyjnej nawet sobie nie wyobrażałem, że osiągnę taki sukces. Właśnie takie wyścigi lubię i mogę śmiało przyznać, że motto Louisa Chevroleta ‘Nigdy się nie poddawaj’ było dziś moim mottem! Już pierwszy wyścig był dobry, ponieważ zdołałem uplasować się tuż za Robem na czwartej pozycji, ograniczając w ten sposób możliwość utraty punktów, jednak drugi wyścig był rewelacyjny. Wiedziałem, że start będzie intensywny, więc zdecydowałem się utrzymać pozycję za Tarquinim, wiedząc, że w końcu uda się go wyprzedzić. Gdy już to się stało, reszta wyścigu przebiegła bez najmniejszych problemów.
Alain Menu: To moje kolejne zwycięstwo, z którego się bardzo cieszę. W pierwszym wyścigu miałem bardzo dobry start, dlatego starałem się wykorzystać przewagę, jaką daje pole position. Kilka pierwszych okrążeń przejechałem ostrożnie, aby nie uszkodzić przednich opon. To była rozsądna taktyka, ponieważ Turkington rozpoczął atak w drugiej części wyścigu, jednak udało mi się go powstrzymać. Starałem się po prostu skupić na jeździe i utrzymywaniu tempa.
Rob Huff: To nie jest zbyt dobry wynik w końcówce mistrzostw. Tak jak przypuszczaliśmy, wszystko okaże się więc w Makau. Pierwszy wyścig był niezły, ale żałuję, że nie udało mi się utrzymać Turkingtona z tyłu. Od początku wyścigu odczuwałem jednak pewne wibracje w przednim lewym kole, więc nie chciałem ryzykować zniszczenia opony. Drugi wyścig był trudny i od samego startu obfitował w wiele otarć. Potem utknąłem za Tarquinim. Było ciężko…
Eric Nève: Wyjeżdżamy z Tianma z dwoma dodatkowymi zwycięstwami na koncie i czterema miejscami na podium. To naprawdę doskonały rezultat! Cieszę się, że licznie zgromadzeni goście Chevroleta byli świadkami znakomitego widowiska i dwóch zwycięstw modelu Cruze. To bardzo ważne z punktu widzenia tego kluczowego rynku, na którym sprzedało się już 400 000 z 1 miliona wyprodukowanych egzemplarzy tego samochodu. Jutro kierowcy odwiedzą siedzibę GM Szanghaj i jestem przekonany, że ich postawa spotka się z dużym uznaniem.
Wyniki 1. wyścigu
1. A. Menu (Chevrolet Cruze) – 28.05,718 min.;
2. C. Turkington (BMW 320 TC) – strata 1.222 sek.;
3. R. Huff (Chevrolet Cruze) – 5.065 sek.;
4. Y. Muller (Chevrolet Cruze) – 8.005 sek.;
5. T. Coronel (BMW 320 TC) – 9.010 sek.
Wyniki 2. wyścigu
1. Y. Muller (Chevrolet Cruze) – 28.19,599 min.;
2. G. Tarquini (SEAT SR León 1.6T) – strata 10,518 sek.;
3. R. Huff (Chevrolet Cruze) – 11,385 sek.;
4. C. Turkington (BMW 320 TC) – 11,812 sek.;
5. T. Coronel (BMW 320 TC) 12,140 sek.;
6. A. Menu (Chevrolet Cruze) – 12,896 sek.
PUNKTACJA KIEROWCÓW PO 22 Z 24 WYŚCIGÓW
1. Y. Muller (Chevrolet) – 400 pkt;
2. R. Huff (Chevrolet) – 380 pkt.;
3. A. Menu (Chevrolet) – 323 pkt.;
4. T. Coronel (BMW) – 203 pkt.;
5. G. Tarquini (SEAT) – 177 pkt.
PUNKTACJA KONSTRUKTORÓW PO 22 Z 24 WYŚCIGÓW
1. Chevrolet – 890 pkt.;
2. BMW – 537 pkt.;
3. SEAT – 475 pkt.;
4. Volvo – 154 pkt.
Następny wyścig: Chiny, Makau, 19-20 listopada.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.