WSPÓŁPRACA MITSUBISHI I HELLOVOLT DAJE WYMIERNE WYNIKI

Posiadacze Outlandera PHEV często są użytkownikami systemów fotowoltaicznych lub myślą o ich zakupie, co wynika z ich chęci ochrony środowiska naturalnego.

Polska filia Mitsubishi Motors wspólnie z renomowanym dostawcą instalacji fotowoltaicznych – firmą HelloVolt stworzyła korzystną ofertę zniżek dla klientów obydwu przedsiębiorstw.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Outlander PHEV – to najczęściej kupowany w Polsce SUV z elektrycznym napędem hybrydowym z zasilaniem z gniazdka (plug- in).

Powstał dzięki 50-letnim doświadczeniom marki- pioniera elektromobilności, a o jego sukcesie zadecydowały funkcjonalność, dobrze wyciszone i wyposażone wnętrze, dynamika napędu na cztery koła oraz duży zasięg, łatwość ładowania baterii – także ze zwykłego gniazdka 230 V. Pojazd może być napędzany wyłącznie silnikami elektrycznymi – np. w strefie bezemisyjnej.

Nowy model Mitsubishi może być ładowany ze stacji szybkiego ładowania. Dysponuje nie wymagającym skrzyni biegów, zespołem napędowym, składającym się z silnika elektrycznego napędzającego przednią oś i silnika elektrycznego dla osi tylnej. Moc napędu, wspieranego przez nowy, wysokowydajny silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra to 224 KM.

Bateria 13,6 kWh pozwala bowiem na pokonanie w trybie elektrycznym ok. 45 km. W związku z możliwością ładowania baterii z domowego gniazdka 230 V i zużycia na 100 km ok 19-20 kWh, możemy przyjąć, że koszt przejazdu 100 km to ok 10-11 zł, a w przypadku instalacji fotowoltaicznej bliski 0 zł.

Panele fotowoltaiczne to jedno z najmniej skomplikowanych źródeł energii – ich prosta konstrukcja zapewnia niezawodność przez długie lata. Głównym elementem instalacji są ogniwa fotowoltaiczne. Gdy zakładamy je, montowany jest w naszym gospodarstwie domowym licznik dwukierunkowy. Dokonuje on pomiarów zliczając energię elektryczną wyprodukowaną przez naszą instalację i oddaną do sieci, a także pobraną z sieci energetycznej.

W trakcie eksploatacji zdarza się bowiem, że energii wytworzonej przez naszą mikroelektrownię będzie za dużo (głównie latam, gdy są dłuższe dni i mniejsze zapotrzebowanie na energię) lub za mało w stosunku do naszego zapotrzebowania. W pierwszym przypadku nadmiar energii zostaje przekazany do sieci energetycznej. My możemy darmowo odebrać w późniejszym terminie 80 proc. wyprodukowanej przez nas energii. Jeżeli wykorzystamy nadwyżkę którą oddaliśmy, dopiero wówczas płacimy za 1kWh.

Doradcy w salonach Mitsubishi zostali dokładnie przeszkoleni nie tylko w obszarze elektromobilności, ale także wiedzy na temat instalacji fotowoltaicznych I doradzają w zakresie kalkulacji mocy instalacji jej efektywności, budowy, czy wyboru dostawcy. Raport PSPA pokazuje, że 96 proc. użytkowników aut plug-in w Polsce ładuje te samochody z gniazdka w domu w nocy i taki sposób ładowania jest przez nich preferowany.

Teraz dzięki współpracy polskiego oddziału Mitsubishi Motors i dostawcy paneli fotowoltaicznych – firmy HelloVolt posiadacze modelu Outlander PHEV mogą skorzystać z 5 proc. zniżki, gdy zdecydują się na zakup instalacji HelloVolt. Jednocześnie właściciele systemów fotowoltaicznych HelloVolt mogą liczyć na 3000 zł rabatu przy zakupie modelu Mitsubishi Outlander PHEV.