WRC: M-SPORT FORD WRT OGŁOSIŁ SKŁAD NA 2024 ROK

M-Sport Ford World Rally Team ogłosił, że Adrien Fourmaux i Alex Coria oraz Grégoire Munster i Louis Louka będą reprezentować zespół w Rajdowych Mistrzostwach Świata 2024.

Obaj za kierownicą Forda Puma Hybrid Rally1.


Zobacz także:

RAJD BARBÓRKA

RAJDY


 

Zarówno Fourmaux, jak i Munster, którzy w 2023 roku cieszyli się udanymi startami w klasach Rally1 oraz WRC2, w 2024 roku awansują na wyższy poziom rywalizacji i wezmą udział w pełnym sezonie WRC. Obaj kierowcy są przykładem nieustannego zaangażowania M-Sportu w kształcenie przyszłych talentów, które stają się zwycięzcami rajdów i mistrzostw. Zespół jest bardzo zainteresowany perspektywą dalszej współpracy z Fourmaux i Munsterem w ich drodze po kolejne sukcesy w 2024 roku.

Od momentu powstania, M-Sport wypracował dobre praktyki wyławiania młodych talentów rajdowych i zapewniania im możliwości rozwoju oraz awansu do grona najlepszych kierowców WRC.

Kierowcy wybrani do reprezentowania zespołu w 2024 roku zdobyli doświadczenie za kierownicą Forda Puma Rally1 i będą dążyć do wykorzystania swojej znajomości samochodu, aby już w styczniu wystartować w otwierającym sezon Rajdzie Monte-Carlo.

Bardzo oczekiwany powrót Adriena Fourmaux do kategorii Rally1 jest wynikiem udanego roku francuskiego kierowcy. Jego największym osiągnięciem w 2023 roku jest z pewnością tytuł Rajdowego Mistrza Wielkiej Brytanii, zdobyty po pięciu zwycięstwach z rzędu na brytyjskich nawierzchniach szutrowych i asfaltowych. Dzięki konsekwentnym startom w BRC będzie mógł odnosić dalsze sukcesy również w WRC2. Zwycięstwo w Rajdzie Sardynii, które okazało się poza jego zasięgiem, zostało szybko powetowane drugim miejscem w klasyfikacji generalnej na szybkich fińskich odcinkach szutrowych, cieszących się zasłużoną sławą. Sezon WRC2 zakończył wygrywając w klasie RC2 podczas Rajdu Europy Środkowej – rundy debiutującej w październiku w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

Jego sukcesy na różnych nawierzchniach w WRC po raz kolejny wyrobiły mu reputację jednej ze wschodzących gwiazd tego sportu i zapewniły prowadzenie w kategorii Rally1 podczas ostatniej rundy sezonu. Chociaż jego występ w Japonii nie poszedł zgodnie z planem, Fourmaux wciąż miał okazję, by w piątkowy poranek tamtej rundy narzucić imponujące tempo. Po powrocie do Pumy, Fourmaux jest gotowy do startów w kategorii Rally1, zaczynając w przyszłym miesiącu od Monte-Carlo.

Grégoire Munster, który na początku 2023 roku był nową twarzą dla większości zespołu, ma obecnie ugruntowaną pozycję w teamie M-Sport. Po udanym i bardzo konsekwentnie realizowanym roku, Luksemburczyk ma szansę stać się jednym z najbardziej obiecujących młodych kierowców w sezonie 2024.

Jego dotychczasowe osiągnięcia obejmują dwa tytuły mistrza Belgii juniorów oraz kilka miejsc w pierwszej piątce finiszujących w kategorii WRC2 od czasu debiutu w 2022 roku. Od swoich pierwszych zawodów w Fordzie Fiesta Rally2 na Rajdzie Monte-Carlo w styczniu 2023 roku, Munster robił postępy w całym sezonie, czego kulminacją było zwycięstwo w Grecji w grupie WRC2 Challenger. Wcześniej, w tym samym sezonie, wygrał kategorię Junior WRC w Estonii za kierownicą Fiesty Rally3.

Munster zaimponował też fanom i zespołowi podczas swojego debiutu w Rally1 w Chile oraz w rundzie Rajdu Europy Środkowej. Walczył zaciekle, aby uzyskać dobre wyniki za kierownicą Pumy w Chile, ale udało mu się to osiągnąć na jego ulubionej nawierzchni asfaltowej dopiero na odcinkach specjalnych w trzech krajach Europy Środkowej. Uzyskał tam czwarty najszybszy czas w klasyfikacji generalnej i może wpisać na swoje konto najszybciej przejechany odcinek WRC.

Dotychczasowa kariera 24-latka jest przykładem realizacji programu drabiny postępów M‑Sportu, po której zawodnik wspina się przez kolejne kategorie, szlifując swoją wiedzę, instynkt i szybkość, aby wykorzystać kolejną szansę – pełny sezon na najwyższym szczeblu, w WRC. Munster będzie kontynuował starty z pilotem Louisem Louką. Załoga zamierza uczyć się jazdy Pumą i skupić się na konsekwentnym podnoszeniu prędkości i zdobywaniu doświadczenia na zróżnicowanych nawierzchniach, na jakich rozgrywane są rundy WRC.

Obie załogi obejrzymy w przyszłym miesiącu w Pumach przygotowanych w nowych barwach na rampie startowej Rajdu Monte-Carlo. Renoma, jaką zespół cieszy się od lat dzięki wyjątkowym, zapierającym dech w piersiach stylizacjom, podniesie zainteresowanie fanów, którzy nie będą mogli się doczekać premiery nowych barw podczas Autosport International Show w Wielkiej Brytanii, do którego dojdzie w piątek 12. stycznia.

Richard Millener, dyrektor zespołu, powiedział:

W 2024 roku zmieniamy podejście w porównaniu do strategii ostatnich 12 miesięcy. Doskonalenie młodych talentów i i ułatwianie im odnalezienia się w sporcie to doskonały sposób na rozpoczęcie sezonu WRC, a biorąc pod uwagę, że kilku czołowych kierowców nie bierze udziału w całych mistrzostwach, mamy szansę na mocne wejście i zaskakujące widowiska. Wciąż mamy wszystkie niezbędne elementy, by osiągać dobre rezultaty, a zespół jest zmotywowany, by za kilka tygodni zacząć sezon od niemal czystej karty.

Adrien, Alex, Gregoire i Louis to wspaniali zawodnicy, którzy mają w sobie mnóstwo woli walki i duże pokłady motywacji. Młody zespół potrafi wykrzesać z siebie wielką energię, a to może przynieść wspaniałe efekty, więc nie mogę się doczekać, kiedy znów zaczniemy z nimi pracować i pokażemy, na co nas stać.

Adrien Fourmaux powiedział:

Jestem bardzo szczęśliwy, że wracam do kategorii Rally1 w 2024 roku. Osiągnięcie tego było głównym celem sezonu 2023 i jestem zachwycony, że mogę ponownie ścigać się w Pumie w pełnym sezonie w przyszłym roku. Jestem wdzięczny M-Sportowi, Fordowi i Red Bullowi za zaufanie i wiarę we mnie. Otrzymałem szansę na kolejny rok rywalizacji na najwyższym szczeblu i pokazanie swoich możliwości.

Cieszyłem się z bycia częścią projektu rozwojowego Fiesty Rally2 w 2023 roku i myślę, że pomoże mi to w nadchodzącym sezonie za kierownicą samochodu Rally1. To będzie bardzo interesujący sezon dla wszystkich, szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę nowe regulacje i system punktowy.

Mamy dobry plan intensywnej pracy, która pozwoli nam osiągać jak najlepsze wyniki i powrócić z zespołem na pozycję, na którą zasługuje. Jestem jedynym francuskim kierowcą, startującym przez cały sezon, chciałbym więc przynieść wszystkim Francuzom powód do dumy.

Grégoire Munster powiedział:

Jazda przez prawie cały sezon w WRC2 w 2023 roku przyniosła pozytywne rezultaty, ponieważ po raz pierwszy miałem okazję wziąć udział w prawie wszystkich rundach mistrzostw świata i przejechać sporo kilometrów. Dwa starty Pumą bardzo pomogły mi w przygotowaniach do prowadzenia samochodu w kategorii Rally1 w 2024 roku. Praca w zespole M-Sport była bardzo korzystna – zespół WRC2 i Rally1 znajdują się w tej samej strukturze, więc to dobre przygotowanie do Rally1 i mogłem poczuć się jak u siebie!

Z niecierpliwością czekam na start w Monte-Carlo, a celem na 2024 rok będzie przede wszystkim uzyskanie dobrych wyników i zwiększanie tempa rajd po rajdzie, unikanie błędów i zdobywanie doświadczenia. Ścigamy się z mistrzami świata, więc będzie to duże wyzwanie, ale nie mogę się go doczekać.