Pożądany przez wielu, niedostępny dla mas, wyznaczający trendy – najsłynniejszy na świecie kalendarz, którego nie można kupić trafił właśnie na aukcję charytatywną Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Pirelli Polska zgodnie z wieloletnią tradycją przekazało najnowszą 45. edycję wydawnictwa na rzecz Fundacji WOŚP do licytacji podczas 26. Finału.
Zobacz także:
MOTO ORKIESTRA ŚWIĄTECZNEJ POMOCY 2018
Aukcja charytatywna to jedyne miejsce, gdzie można wylicytować kalendarz jednocześnie wspierając szanse w leczeniu noworodków, dla których gra tegoroczna orkiestra. Już od przeszło pół wieku wyjątkowe wydawnictwo wyznacza upływ czasu poprzez fotografie najwyżej cenionych fotografów swoich epok interpretując współczesną kulturę i kreując trendy.
Autorem zdjęć tegorocznej edycji jest brytyjski mistrz fotografii kreacyjnej Tim Walker, który podjął się współczesnej interpretacji klasycznej brytyjskiej literatury – „Alicji w Krainie Czarów” Lewisa Carolla. Za reżyserię słowa uznania należą się Shonie Heath, jednej z czołowych brytyjskich reżyserek i scenografek, zaś za stylizację – ikonie świata mody Edwardowi Enninfulowi, pierwszemu czarnoskóremu redaktorowi naczelnemu brytyjskiego magazynu Vogue, pełniącemu rolę stylisty stojącego za tegorocznymi wyszukanymi strojami.
– Alicja była opowiadana tak wiele razy i myślę, że chciałem wrócić za Lewisem Carrollem do źródła wyobraźni, aby móc opowiedzieć ją jeszcze raz od samego początku. Chciałem znaleźć inny i oryginalny punkt widzenia – podkreśla Tim Walker.
– Bardzo ważne jest, aby opowieść o Alicji została przekazana nowemu pokoleniu. Jej przygoda w Krainie Czarów rezonuje ze światem, w którym dziś żyjemy; przeszkodami, które musimy przezwyciężyć oraz pomysłem celebrowania tego co odmienne. (…) Możliwość ujrzenia czarnej Alicji oznacza dzisiaj, że dzieci wszystkich ras mogą zostać objęte ideą różnorodności już od najmłodszych lat, a także uznać, że piękno ma różne barwy. Żyjemy w zróżnicowanym kulturowo świecie. Projekty takie jak ten niezwykły Kalendarz Pirelli pokazują, że wciąż jest nadzieja w tym, co czasem odczuwamy jako coraz bardziej cyniczna rzeczywistość – dodaje Edward Enninful, redaktor naczelny brytyjskiej edycji magazynu Vogue.
Aby przekazać swoją koncepcję „Alicji w Krainie Czarów”, Tim Walker sfotografował 18 osobowości, w tym muzyków, aktorów, modelek i działaczy politycznych.
Wśród nich znaleźli się:
• Adut Akech, sudańsko- australijska modelka w roli: THE QUEEN OF DIAMONDS;
• Adwoa Aboah, ghanijsko- brytyjska modelka i działaczka feministyczna w roli: TWEEDLEDEE;
• Alpha Dia, model senegalsko- niemieckiego pochodzenia w roli: 5 OF HEARTS PLAYING CARD GARDNER;
• Djimon Hounsou, benińsko- amerykański aktor i model w roli: THE KING OF HEARTS;
• Duckie Thot, modelka południowosudańsko- australijskiego pochodzenia w roli: ALICE;
• King Owusu, brytyjski model w roli: TWEEDLEDUM, 2 OF HEARTS PLAYING CARD GARDNER;
• Lil Yachty, amerykański raper i wokalista w roli: THE QUEEN’S GUARD;
• Lupita Nyong’o, meksykańsko- kenijska aktorka w roli: THE DORMOUSE;
• Naomi Campbell, brytyjska supermodelka i aktorka w roli: THE ROYAL BEHEADER;
• RuPaul, amerykański aktor, drag queen, osobowość telewizyjna, i wokalista/autor tekstów w roli: THE QUEEN OF HEART;
• Sasha Lane, amerykańska aktorka w roli: THE MAD MARCH HARE;
• Sean “Diddy” Combs, amerykański raper, wokalista, autor piosenek, aktor, producent muzyczny i przedsiębiorca w roli: THE ROYAL BEHEADER;
• Slick Woods, amerykańska modelka w roli: THE MAD HATTER;
• Thando Hopa, południowo- afrykańska modelka i prawniczka w roli: THE PRINCESS OF HEARTS;
• Wilson Oryema, brytyjski model w roli: 7 OF HEARTS PLAYING CARD GARDNER;
• Whoopi Goldberg, amerykańska aktorka, komiczka, autorka i prowadząca program telewizyjny, aktywistka w roli: THE ROYAL DUCHESS;
• Zoe Bedeaux, brytyjska stylistka mody, projektantka i wokalistka w roli: THE CATERPILLAR;
• Jaha Dukureh, gambijska aktywistka na rzecz praw kobiet.
Tak jak wszystkie Kalendarze Pirelli, podobnie najnowsza edycja nie jest dostępna w sprzedaży. Egzemplarz o numerze 1 oficjalnie wręczany jest brytyjskiej królowej. Kilkanaście tysięcy egzemplarzy otrzymują wybrane osobistości świata kultury, sztuki, polityki, biznesu i sportu oraz, oczywiście, najważniejsi partnerzy firmy Pirelli. Kalendarz dostępny w licytacji to numer 1350.
Do Polski w tym roku trafiło niespełna 100 sztuk Kalendarza Pirelli, jedna z nich ma szansę szczęśliwie stać się własnością dobroczyńcy, który wesprze wyjątkową inicjatywę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Licytacja Kalendarza związana jest z 26. Finałem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, który odbędzie się w dniu 14 stycznia 2018, a jego celem będzie pozyskanie środków „dla wyrównania szans w leczeniu noworodków”. Sama aukcja, na której można wylicytować Kalendarz trwa jeszcze do 9 lutego. Gorąco zachęcamy do licytowania i wspierania WOŚP w każde możliwej formie.
– W najbliższym Finale skupimy się na pozyskaniu wsparcia dla podstawowych oddziałów neonatologicznych. Wybór celu Finału to każdego roku najtrudniejsza decyzja, jaką musi podjąć Zarząd naszej Fundacji. Przez cały czas napływają do nas sygnały i informacje o tym, jakie są braki w szpitalach, jakie dziedziny medycyny wymagają pilnej interwencji. Piszą do nas lekarze, personel medyczny, autorytety w świecie medycyny, ale często także pacjenci i rodzice dzieci leczonych w szpitalach. Potrzeby są ogromne, a my, wybierając temat każdej zbiórki, musimy być pewni, że przy pomyślnym wyniku Finału uda nam się postawione cele zrealizować. A to nie jest łatwe – wszyscy zwłaszcza w ostatnich dniach widzimy, z jak wieloma bolączkami boryka się dziś cały system ochrony zdrowia w Polsce – mówi Jurek Owsiak, Prezes Zarządu WOŚP.
Aukcja Allegro Charytatywni Kalendarza Pirelli 2018: charytatywni.allegro.pl/kalendarz-pirelli-polska-2018-i5834440 .
Partnerem medialnym Moto Orkiestry Świątecznej Pomocy w ramach WOŚP 2018 jest serwis NewsAuto.pl.