Podczas 25. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy namioty w strefie Volkswagena pękały w szwach. To właśnie w nich, przed Pałacem Kultury i Nauki, dzieci uczyły się zasad udzielania pierwszej pomocy.
Wszystko to pod czujnym okiem instruktorów Programu Edukacyjnego Ratujemy i Uczymy Ratować. VW był także partnerem biegu „Policz się z cukrzycą i ucz się pierwszej pomocy”.
Zobacz także:
W ramach programu „Mali Ratownicy” zgromadzone dzieci dowiedziały się m.in.: co kryje się za skrótem „30na2”, kiedy należy dzwonić pod numer 112 oraz jak zachować się w sytuacji zagrożenia. Warsztaty prowadzone były przy specjalnie zaaranżowanych stanowiskach. W strefie znalazła się także mini scena, na której animatorzy przeprowadzili konkursy z wiedzy na temat podejmowania czynności ratowniczych. Najmłodszym przypadła do gustu gra: „Było sobie życie. Pierwsza pomoc”. Dzięki atrakcyjnej formie, mali ratownicy oraz ich rodzice zdobyli cenną wiedzą jednocześnie dobrze się bawiąc.
– Z radością obserwowałem olbrzymie zaangażowanie dzieci w szkolenie z udzielania pierwszej pomocy. Niezwykle ważne było jak inspirowali oni rodziców do poszerzenia wiedzy o podstawowych czynnościach ratowniczych, zadając im szereg pytań. Cieszę się, że dzięki współpracy Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy i marki Volkswagen, kolejne 550 dzieci podczas 25. Finału zdobyło cenną wiedzę, która w razie potrzeby, pozwoli im stać się nie tylko Małymi Ratownikami, ale również wielkimi bohaterami – powiedział Michał Szaniecki, dyrektor marketingu marki Volkswagen.
Celem programu „Mali Ratownicy” jest nauczenie dzieci w Polsce zasad udzielania pierwszej pomocy, jest to rozwinięcie działań Orkiestry, która przez Program Edukacyjny „Ratujemy i Uczymy Ratować” wprowadziła nauczanie pierwszej pomocy do wszystkich szkół podstawowych w Polsce. Tylko 11 proc. dorosłych w wieku 35-44 lat na pytanie: „Czy umiałbyś udzielić pierwszej pomocy w razie zagrożenia zdrowia lub życia?” odpowiada: „Zdecydowanie tak”.
Podczas 25. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Fundacja przekazała 29 samochodów marki Volkswagen hospicjom z całej Polski. Dzięki temu będą mogły jeszcze sprawniej służyć swoim pacjentom. Samochody zostały zakupione przez Fundację z części środków pozyskanych z 1 procenta podatku. Auta – 26 modeli Caddy oraz Transporter i dwa up! hospicja otrzymały wraz z czteroletnim pakietem przeglądów, dodatkowym kompletem opon na zimę oraz z pakietem ubezpieczeniowym.