W przyszłym roku Golf GTI będzie świętował swoje 40. urodziny. Volkswagen chce uczcić to historyczne wydarzenie prezentując nowatorski model jubileuszowy – nowego Golfa GTI Clubsport.
Podczas legendarnego zlotu miłośników GTI nad jeziorem Wörthersee Volkswagen zaprezentował studyjnego Golfa GTI Clubsport, niewiele odbiegającego od wersji seryjnej.
Zobacz relacje:
Wyposażony w silnik o mocy 195 kW/265 KM (wzrost o 35 proc. w stosunku do Golfa GTI Performance) oraz funkcję boost, dzięki której czasowo maksymalna moc może być dodatkowo zwiększona o 10 proc., Golf GTI Clubsport wejdzie do produkcji jako najmocniejszy kiedykolwiek wytwarzany GTI na początku 2016 roku.
Model jubileuszowy pojawi się na rynku nie tylko z ekstremalnie mocnym silnikiem, ale również z niepowtarzalnym wnętrzem i elementami nadwozia odróżniającymi go od innych modeli. Wśród nich są m.in. zupełnie zmieniony przedni zderzak, zmienione progi, nowy i jeszcze bardziej efektywny pod względem aerodynamiki spojler na krawędzi dachu oraz opracowany specjalnie do tego modelu dyfuzor z tyłu. Wszystkie te elementy stworzono z myślą o zwiększeniu osiągów tego GTI i to w taki sposób, by forma i funkcja splatały się ze sobą w jak najbardziej doskonały sposób.
Dzięki bardzo wysokiej mocy silnika, zwiększanej jeszcze poprzez funkcję boost oraz za sprawą znacznie lepszego docisku do podłoża i sportowego zawieszenia, Golf GTI Clubsport pod względem dynamiki i osiągów wkracza w rejony zarezerwowane dla modeli związanych ze startem w zawodach motorsportowych. Z tego powodu nawet przy bardzo dużych prędkościach samochód okazuje się niezwykle stabilny, potrafi też pokonywać zakręty z prędkościami zapierającymi dech w piersiach.