Nowa Škoda Fabia R5 wywołała niemałą sensację podczas swojego pierwszego w historii rajdu. Zespół Motorsport przywiózł do domu pewne zwycięstwo z rajdu Šumava Klatovy.
Podczas imprezy GTI nad Wörthersee, model jest prezentowany w wersji kombi. Na 34. spotkaniu nie brakuje oczywiście Fabii R5, razem z trzema innymi samochodami sportowymi tej marki.
Zobacz relacje:
Aż dwieście tysięcy miłośników tuningu i sportów motorowych przybędzie w sumie na coroczne spotkanie nad Wörthersee (które trwa od 13 do 16 maja), by oddać się swojej pasji do szybkich samochodów. To będzie już szósty raz, gdy Škoda zaprezentuje tam swoje sportowe modele – w tym roku aż pięć.
Projektanci specjalnie na tę okazję dokonali reinterpretacji Fabii R5. Powstał dzięki temu samochód pokazowy – Fabia R5 Combi. Pomalowany w kolorach zielonym, białym i czarnym model wjechał na scenę na 18-calowych kołach. Z przodu, jej potężne zderzaki i szeroki wlot powietrza świadczą o ambicjach bojowych samochodu. Szerokie błotniki, olbrzymi tylny zderzak oraz tył zakończony spoilerem dopełniają wrażenia drapieżności.
Sportowe nadwozie Fabii R5 Combi skrywa supernowoczesny silnik turbo o pojemności 1,6 litra, napęd na cztery koła oraz sekwencyjną skrzynię biegów o pięciu przełożeniach.
Tuż po pierwszym, bardzo udanym rajdzie swojego nowego modelu, marka dodatkowo prezentuje „oryginał” Fabii R5 na GTI nad Wörthersee. Światową premierę rajdówka świętował pod koniec kwietnia zwycięstwem podczas otwarcia tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Czech.
Samochód, za kierownicą którego siedział mistrz rajdów Azji i Pacyfiku, Jan Kopecký, okazał się zarówno szybki, jak i niezawodny. Fabia R5 technicznie opiera się na nowym modelu i jest następcą Fabii Super 2000.