Mio wprowadza na rynek MiVue 698 Dual Cam, zestaw dwóch kamer obserwujących jednocześnie sytuację z dwóch stron pojazdu.
Takie rozwiązanie ma zapewnić dokładne monitorowanie najważniejszych stref wokół samochodu oraz, że żadne zdarzenie nie umknie sprzed obiektywu naszego wideorejestratora.
Zobacz relacje:
Wprowadzony do sprzedaży nowy model MiVue z serii 2015 posiada dwie kamery, wysokiej klasy optykę, a także system bezpieczeństwa jazdy LDWS, na który składa się ostrzeżenie przed opuszczaniem pasa ruchu, a także przed zagrożeniem kolizją z pojazdem przed samochodem.
Podwójny monitoring
Główna kamera w zestawie jest montowana na przedniej szybie i rejestruje wydarzenia przed pojazdem. Druga może być zawieszona np. z tyłu samochodu. Całość obsługuje się za pośrednictwem przycisków umieszczonych na przedniej kamerze, wyposażonej w panoramiczny ekran 2,7”. Można na nim wyświetlić jednocześnie widok z obu urządzeń, dzieląc ekran na dwie części.
– Wykorzystanie dwóch kamer znacząco zwiększa obszar monitorowany okiem wideorejestratora. Kamera z tyłu pojazdu to dodatkowa ochrona przed wypadkami i kolizjami powstającymi „za naszymi plecami”. To też swoista dodatkowa polisa bezpieczeństwa wobec sytuacji, kiedy sprawca zbiegł z miejsca zdarzenia. To także naoczny świadek wszystkiego, co dzieje się za pojazdem – komentuje Marcin Gutkiewicz, CEE Marketing Manager marki Mio.
Tylna kamera połączona została z przednią długim, dziewięciometrowym kablem micro USB, zabezpieczonym przed zakłóceniami z instalacji samochodu. Kabel zapewnia stałą transmisję obrazu oraz zasilanie.
ADAS (LDWS/ FCWS)
MiVue 698 wyposażono w zaawansowany system ostrzeganie przed nagłymi zmianami sytuacji na drodze, ADAS. W jego skład wchodzi LDWS (Line Departure Warning System), system ostrzegania przed nagłą zmianą pasa, a także FCWS (Front Collision Warning System), system informujący o niebezpieczeństwie kolizji z pojazdem z przodu. Po prostej kalibracji urządzenia, będzie ono ostrzegało kierowcę, gdy pojazd będzie opuszczał obecny pas ruchu, a także wyświetli informacje ułatwiające reakcję w przypadku nieoczekiwanej dla kierowcy zmiany sytuacji przed jego pojazdem.
Rozwiązania typu ADAS do tej pory stosowane były głównie w samochodach klasy premium. Marka Mio dokładając wszelkich starań w celu podnoszenia bezpieczeństwa na drogach zaadaptowała je do swoich wideorejestratorów. System FCWS dostępny jest od momentu pierwszego włączenia urządzenia, natomiast system LDWS zostanie aktywowany w nadchodzącej darmowej aktualizacji oprogramowania kamery. Będzie można ją pobrać ze strony serwisowej Mio, http://service.mio.com/.
Czym nagrywamy
Przednia kamera w MiVue 698 Dual jest wyposażona w szklany, sześciowarstwowy, jasny obiektyw F1.8. Zastosowany układ AIT8328 pozwala nagrywać filmy nawet w jakości Extreme HD 1296p. Tylna kamera została wyposażona w obiektyw o przesłonie F2.0 i może nagrywać filmy w jakości Full HD 1080p. Kąt widzenia kamer to 140 stopni.
Inne funkcjonalności
Oba nowe modele MiVue wyposażono we wbudowany moduł GPS i bazę fotoradarów, którą użytkownicy można bezpłatnie i bezterminowo aktualizować, bez dodatkowych opłat ze strony użytkownika.
Oba modele oddają w ręce użytkowników także takie funkcje jak: cyfrowy tempomat, możliwość uzupełniania bazy fotoradarów o własne punkty, trzyosiowy czujnik wstrząsów, tryb parkingowych umożliwiający rejestrowanie zdarzeń nawet wtedy, kiedy kierowca zostawi samochód na parkingu, a także tryb aparatu fotograficznego.
Zarejestrowanymi filmami można zarządzać z poziomu komputera za pośrednictwem programu MiVue Manager. Jest on zintegrowany z Facebookiem oraz YouTube, dzięki czemu można za jego pośrednictwem wgrywać filmy bezpośrednio na obie platformy społecznościowe.
Wideorejestratory Mio MiVue z serii 600, w zależności od modelu, są w stanie obsłużyć karty micro SD nawet o bardzo wysokich pojemności, takich jak 64 GB i 128 GB.
Mio MiVue 698 Dual będzie dostępny w sklepach od połowy listopada 2015. Proponowana cena to 1 099 zł.