WEC: DWA LEXUSY RC F GT3 W BARWACH AKKODIS ASP W SEZONIE 2025

Drugi sezon z rzędu wyścigowe Lexusy RC F GT3 będą rywalizować w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych (WEC) w kategorii LMGT3.

Francuski zespół Akkodis ASP wystawi dwa samochody – auto z numerem 87 poprowadzą dwukrotny mistrz świata WEC w barwach TOYOTA GAZOO Racing oraz zwycięzca wyścigu 24h Le Mans z 2021 roku José Maria Lopez oraz Petru Razvan Umbrarescu i Clemens Schmid, a załogę samochodu nr 78 utworzą Ben Barnicoat, Arnold Robin i Finn Gehrsitz.


Zobacz także:

ABU DHABI DESERT CHALLENGE: DRUGIE ZWYCIĘSTWO TEAMU DACIA SANDRIDERS
 

SPORT


 

Sezon 2024 w WEC składa się z ośmiu wyścigów. Rywalizacja o mistrzostwo świata rozpoczęła się 28 lutego w Katarze i została rozegrana na dystansie 1812 km. Następnie zaplanowano dwa sześciogodzinne wyścigi na legendarnych europejskich torach – 20 kwietnia na Imoli (Włochy), a 10 maja gospodarzem rywalizacji będzie obiekt Spa-Francorchamps (Belgia). Kulminacyjnym punktem sezonu jest 24h Le Mans (14-15 czerwca), następnie zespoły odwiedzą Brazylię (13 lipca, 6h of Sao Paulo), USA (7 września, Lone Star Le Mans w Austin), Japonię (28 września, 6h of Fuji), a finałowy wyścig sezonu odbędzie się 8 listopada w Bahrajnie (8h of Bahrain).

530 KM mocy i tylko 3,5 s od 0 do 100 km/h

Lexus RC F GT3, który powstał na bazie drogowego modelu RC F, zgodnie z przepisami FIA zachował z seryjnego auta m.in. płytę podłogową i konstrukcję z silnikiem z przodu napędzającym tylne koła. Poszycie nadwozia wykonano z włókna węglowego, a pojemność wolnossącego silnika V8 zwiększono z pięciu litrów do 5,4 litra. Moc wzrosła do 530 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi aż 600 Nm. Napęd przekazywany jest na tylne koła przy pomocy sześciobiegowej, sekwencyjnej skrzyni biegów, obsługiwanej przy pomocy łopatek za kierownicą. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 310 km/h. Zastosowanie ultralekkich materiałów do wykonania nadwozia, spojlerów i elementów konstrukcyjnych, odchudzenie wnętrza do niezbędnego minimum oraz lekkie, wyścigowe podzespoły sprawiły, że Lexus RC F GT3 bez problemu osiąga wymaganą regulaminem masę minimalną 1350 kg.

Model RC F GT3 to sprawdzona konstrukcja wyścigowa. Samochód od lat wygrywa na najsłynniejszych torach wyścigowych całego świata i ma na koncie tak znaczące sukcesy jak zwycięstwa w Daytona 24h, mistrzostwach Blancpain GT World Challenge America czy japońskiej serii Super GT. Wyczynowa odmiana sportowego coupe RC F jest oferowana na zamówienie prywatnym zespołom wyścigowym.