Na konferencji prasowej Automobile Club de l’Ouest, została przedstawiona oficjalna lista startowa na Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIA WEC w 2017 roku.
Cały sezon wyścigowy w zespole ByKolles przejedzie Robert Kubica, który zadebiutuje też w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans.
Zobacz także:
Partnerem Roberta Kubicy w niemieckim teamie rywalizującym CLM P1/01 w klasie LMP1 będzie 25-letni Brytyjczyk Oliver Webb. Nazwisko trzeciego kierowcy zespołu poznamy wkrótce. Rywalami Polaka będa m.in. fabryczne zespoły Porsche i Toyoty.
Zespół Alpine będzie bronił swoich tytułów, wystawiając w kategorii Alpine dwa nowe prototypy A470. Zespół, który obecnie nosi nazwę Signatech Alpine Matmut, potwierdził, że kierowcą samochodu nr 36 będzie Nicolas Lapierre, a Alpine z numerem bocznym 35 – Stéphane Richelmi. Ford Chip Ganassi Racing ponownie wystawi doświadczonych kierowców, którzy będą bronić tytułu zdobytego w 2016 roku w klasie LM GTE Pro. Pojadą cztery modele GT.
ALPINE Z NOWĄ NAZWĄ
W klasie LMP2, która przechodzi obecnie głębokie przemiany wraz z wprowadzeniem zdecydowanie bardziej wydajnych samochodów, zespół Alpine reprezentują dwa prototypy A470. Samochody wystartują w barwach Signatech Alpine Matmut. W ten sposób grupa ubezpieczeń wzajemnych Matmut staje się głównym sponsorem zespołu. Zwycięzca czterech wyścigów – w tym wyścigu 24H Le Mans – oraz mistrz świata w swojej kategorii w ubiegłym roku, samochód Alpine o numerze 36 będzie starał się utrzymać swój tytuł!
Pierwszym kierowcą teamu będzie Nicolas Lapierre, który został mianowany już w grudniu ubiegłego roku oraz Stéphane Richelmi – pierwszy członek załogi samochodu nr 35. Zespół wkrótce ogłosi nazwiska czterech pozostałych kierowców na sezon 2017.
– Krok po kroku budujemy zespół na sezon 2017. Po zdobyciu czterech zwycięstw i tytułów Mistrza Świata w 2016 roku, zamierzamy zaciekle walczyć z konkurencją i stawiamy na naszych najlepszych zawodników za sterami Alpine A470. Samochód o numerze 36, którego liderem będzie Nicolas Lapierre, będzie z pewnością samochodem wiodącym. Numer 35 pozwoli na zwiększenie naszych szans, zwłaszcza w wyścigu 24H Le Mans. Z tego powodu cieszymy się z dalszej współpracy ze Stéphanem Richelmim. Witamy również przyjaciół z Grupy Matmut, która została naszym głównym sponsorem – powiedział Bernard Ollivier, zastępca dyrektora generalnego Alpine.
– Wraz z wjazdem na tor nowej generacji samochodów, kategoria LMP2 nabiera nowego wymiaru. W naszych warsztatach mechanicy kończą składanie pierwszego Alpine A470. W nowych prototypach osiągi skoczą o 15-20 proc. Musimy zatem wybrać najlepszych kierowców, aby walczyć o zwycięstwo. Nicolas i Stéphane to dwa asy w naszej talii kart – dodał Philippe Sinault, szef zespołu Signatech Alpine Matmut.
PEŁEN SKŁAD FORDÓW GT W LE MANS
Wygrana zespołu Ford Chip Ganassi Racing w 2016 roku nastąpiła dokładnie 50 lat po pamiętnym, potrójnym zwycięstwie Forda w wyścigu Le Mans w 1966 roku. Ford tryumfował w tych zmaganiach również w 1967 roku, gdy kierowcy Dan Gurney i A. J. Foyt poprowadzili model GT40 do zwycięstwa, przez co obecny zespół ma kolejny cel do zrealizowania.
– Gdy w ubiegłym roku przybyliśmy do Le Mans, nasz zespół był pod ogromną presją, aby wywalczyć zwycięstwo upamiętniające tryumf Fordów GT na pierwszym, drugim i trzecim miejscu w wyścigu w 1966 roku. Zwycięstwo smakowało wybornie, ale nie spoczniemy na laurach. Powrócimy do Le Mans w czerwcu bogatsi o doświadczenia zdobyte w kolejnym roku startów Forda GT, który ma na swoim koncie już siedem zwycięstw, w tym w Le Mans w 2016 roku i w Rolex 24 at Daytona w roku 2017. Z niecierpliwością czekamy więc na ponowny start w tych niesamowitych zmaganiach – powiedział Raj Nair, wiceprezes odpowiedzialny za globalny rozwój produktów i szef techniczny, Ford Motor Company.
Nowym nabytkiem w zespole na rok 2017 jest młody Brazylijczyk Luís Felipe „Pipo” Derani, który dołączy do Andy’ego Priaulx i Harry’ego Tincknella w Fordzie GT z numerem 67 w wyścigach FIA World Endurance Championship w Silverstone, Spa i Le Mans. 23-latek przykuł uwagę Forda w 2016 roku, wygrywając podczas swojego debiutu zmagania Rolex 24 At Daytona i Sebring 12 Hours.
Zwycięzcy wyścigu Rolex 24 At Daytona – Joey Hand, Dirk Müller i Sébastien Bourdais – będą bronić swojej wygranej w Le Mans w roku 2016 w Fordzie GT z numerem 68. W wyścigach FIA WEC w Fordzie GT z numerem 66 jak zwykle zasiądą Stefan Mücke i Olivier Pla, do których ponownie dołączy Billy Johnson, aby wziąć udział w zmaganiach w Silverstone, Spa i Le Mans.
Kierowcy Ryan Briscoe, Richard Westbrook i Scott Dixon startujący w Fordzie GT z numerem 69 będą się starać poprawić swój wynik z Le Mans (trzecie miejsce) z roku 2016.
– Cieszymy się, że w tym roku możemy powrócić do Le Mans z Fordem GT. W zeszłym roku wygraliśmy ten wyścig i wiele się o nim dowiedzieliśmy, a także lepiej poznaliśmy Forda GT. Wiemy już czego potrzeba, aby zwyciężyć. Sądzę, że tym razem będziemy jeszcze lepiej przygotowani. Po raz kolejny będziemy dysponować czterema samochodami i dwunastoma znakomitymi kierowcami, więc już nie mogę się doczekać walki o obronę tytułu – ,” powiedział Chip Ganassi, właściciel zespołu Ford Chip Ganassi Racing.
KALENDARZ WEC
* 1-2 kwietnia – Prolog – Monza;
* 16 kwietnia – 6h Silverstone;
* 6 maja – 6h Spa;
* 17-18 czerwca – 24h Le Mans;
* 16 lipca – 6h Nurburgring;
* 3 września – 6h Mexico;
* 16 września – 6h Circuit of Americas;
* 15 października – 6h Fuji;
* 5 listopada – 6h Szanghaj;
* 18 listopada – 6h Bahrajn.