Zespół Ford Chip Ganassi Racing ogłosił, że w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA WEC za kierownicą nowego Forda GT zasiądą kierowcy Marino Franchitti, Stefan Mücke, Olivier Pla i Andy Priaulx.
Team wystawi dwa samochody w zawodach WEC i dwa auta w rozgrywkach IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
Zobacz także:
Oba zespoły zamierzają spotkać się w czerwcu podczas jednego z najsłynniejszych wyścigów długodystansowych na świecie – 24h Le Mans.
Wydarzenie to będzie miało miejsce pięćdziesiąt lat po wywalczeniu przez Forda historycznego zwycięstwa (pierwsze, drugie i trzecie miejsce). Seria FIA WEC odwiedzi w Europie również trzy inne miejsca: Silverstone (Wielka Brytania), Nurburgring (Niemcy) i Spa (Belgia).
– To pewne, że walczymy o zwycięstwo. Rywalizacja na tym poziomie wymaga najlepszego samochodu, najlepszego zespołu i najlepszych kierowców. My wybraliśmy Stefana, Oliviera, Andy’ego i Marino, aby za kierownicą Forda GT stawili czoła najlepszym kierowcom na świecie – powiedział Dave Pericak, dyrektor globalnego oddziału Ford Performance.
– Jestem dumny, że mogę zaprezentować zespół WEC w siedzibie głównej teamu w Wielkiej Brytanii. Podobnie, jak w przypadku ogłoszonego w zeszłym miesiącu składu startującego w serii Weathertech Sportscar Championship, po raz kolejny wybraliśmy kierowców cechujących się zaangażowaniem, doskonałym refleksem i bogatym doświadczeniem w wyścigach długodystansowych. Prezentujemy globalny team biorący udział w dwóch seriach i już nie mogę się doczekać początku rywalizacji – stwierdził Chip Ganassi, właściciel Ford Chip Ganassi Racing.
Brytyjczyk Marino Franchitti specjalizuje się w wyścigach długodystansowych, a w Le Mans ścigał się przynajmniej pięć razy. Stefan Mücke z Niemiec ma na swoim koncie wiele zwycięstw w WEC i wie, co należy zrobić, aby stanąć na podium w Le Mans. Francuz Olivier Pla również ma doświadczenie w serii WEC, natomiast Brytyjczyk Andy Priaulx jest trzykrotnym mistrzem serii FIA WTCC. Andy wygrał również jeden z najtrudniejszych wyścigów wytrzymałościowych na świecie – 24h Nürburgring – i stanął na podium w Le Mans.
George Howard- Chappell z Multimatic, dyrektor teamu Ford Chip Ganassi Racing, już trzy razy doprowadził zespół, którym kierował do zwycięstwa w Le Mans.
– 24h Le Mans jest najbardziej wymagającym wyścigiem na świecie, dlatego wygrana smakuje tak wyjątkowo. Wszystko musi być zapięte na ostatni guzik, a nawet wówczas potrzeba odrobiny szczęścia, aby przekroczyć linię mety na pierwszym miejscu. Ford GT powraca do Le Mans wraz z zespołem czterech kierowców, którzy wiedzą co zrobić, aby skutecznie rywalizować z najlepszymi na świecie – powiedział Howard-Chappell.
W Fordzie GT wkrótce zasiądzie Stefan Mücke, dołączając do ekipy IMSA Ford Chip Ganassi Racing, która wystartuje w Roar Before the Rolex 24 na torze Daytona w dniach 8-10 stycznia. Mücke wesprze Ryana Briscoe i Richarda Westbrooka, jako trzeci kierowca w Fordzie GT numer 67 w wyścigu Rolex 24, który rozegra się w dniach 30-31 stycznia.
Nowy Ford GT został wyposażony w szereg innowacji, w tym zaawansowaną aerodynamikę zapewniającą doskonałą siłę docisku oraz lekkie materiały kompozytowe, na czele z włóknem węglowym. Źródłem napędu jest opracowany przez Forda silnik V6 twin-turbo, będący najmocniejszą konstrukcją EcoBoost w historii.
POWIEDZIELI
Marino Franchitti: Już podczas pierwszego testu Forda GT zakochałem się w tym samochodzie i chciałem nim jeździć bez przerwy. To niezwykłe, że mogę uczestniczyć w powrocie Forda do międzynarodowych wyścigów GT i pojechać do Le Mans w pięćdziesiątą rocznicę historycznego zwycięstwa Forda na tym torze. Samochód doskonale się prowadzi; nowe przepisy LM GTE pozwalają wykrzesać z aut GT rewelacyjne osiągi. Uważam, że Ford wraz ze swoimi partnerami zbudował fantastyczną maszynę.
Stefan Mücke: Jestem szczęśliwy, że mogę być częścią tak wspaniałego programu, szczególnie uwzględniając historię Forda GT w Le Mans. Le Mans to wyjątkowy wyścig dla każdego kierowcy. Wszyscy chcą go wygrać, ponieważ jest tak wymagający. W przeszłości prawie mi się to udało, przy czym teraz mam nadzieję, że dokonamy tego wraz z Fordem.
Olivier Pla: To dla mnie zaszczyt, iż mogę reprezentować Forda – Ford GT to wyjątkowy samochód i jestem dumny, że mogę go prowadzić. Już nie mogę doczekać się rywalizacji w WEC, która osiągnie najwyższy poziom. Dla mnie, jako Francuza, start w Le Mans za kierownicą Forda GT będzie czymś bardzo wyjątkowym.
Andy Priaulx: Ekscytuję się każdym nowym projektem, ale uczestnictwo w WEC za kierownicą Forda to wyzwanie na zupełnie innym poziomie. Już nie mogę się doczekać, aż zasiądę za kierownicą Forda GT i rozpocznę przygotowania do sezonu. Każdy fan sportów motorowych pamięta Forda GT40, a dla mnie uczestnictwo w tym programie pięćdziesiąt lat po zwycięstwie Forda w Le Mans jest zaszczytem.
Harmonogram (kalendarz) mistrzostw World Endurance Championship:
• 17 kwietnia: 6h Silverstone, Wielka Brytania;
• 7 maja: 6h Spa, Belgia;
• 18/19 czerwca: 24h Le Mans, Francja;
• 24 lipca: 6h Nürburgring, Niemcy;
• 3 września: 6h Mexico City, Meksyk;
• 17 września: 6h Circuit of the Americas (Lone Star Le Mans), USA;
• 16 października: 6h Fuji, Japonia;
• 6 listopada: 6h Shanghai, Chiny;
• 19 listopada: 6h Bahrain, Bahrajn.
Fot.: FordPerformance