Na torze Silverstone odbyła się pierwsza runda tegorocznej serii World Endurance Championship (WEC). Podczas sześciogodzinnego wyścigu hybrydowe Toyoty TS040 HYBRID nie dały pozostałym zespołom szans, zajmując dwa pierwsze miejsca.
1000-konne bolidy TS040 HYBRID zdominowały zawody. Anthony Davidson, Nicolas Lapierre i Sébastien Buemi, jadący bolidem nr 8, zajęli pierwsze miejsce, a Alex Wurz, Stéphane Sarrazin i Kazuki Nakajima, którzy w bolidzie nr 7 startowali z pole position, dojechali na metę jako drudzy.
Zobacz także:
SPORT
Wyścig rozpoczął się dla Toyoty znakomicie. Alex Wurz w bolidzie nr 7 utrzymał prowadzenie na starcie, a Sébastien Buemi w bolidzie nr 8 awansował na okrążeniu otwierającym z miejsca 5. na 3.
Podczas całego wyścigu warunki na torze zmieniały się wielokrotnie. Zawodnicy startowali na suchej nawierzchni, jednak po ok. 40 minutach rywalizacji rozpoczęły się opady deszczu. Oba bolidy Toyoty zjechały do alei serwisowej na zmianę ogumienia. Samochód nr 7 otrzymał opony na deszcz, natomiast samochód nr 8 opony na nawierzchnię wilgotną. Dzięki nim, przy szybko schnącym torze, Sébastien Buemi mógł w pełni wykorzystać moc systemu hybrydowego i napęd na cztery koła.
Wyścig zakończył się jednak 40 minut przed czasem z powodu nawrotu ulewnego deszczu. Zawodnicy Toyota Racing pojechali znakomicie, a oba bolidy TS040 HYBRID okazały się niezawodne. A była to przecież premiera dla nowoopracowanych samochodów Toyoty. Za dwa tygodnie (3 maja) zespół wystartuje w roli faworyta podczas sześciogodzinnego wyścigu na torze Spa w Belgii.
Największy rywal Toyoty w serii WEC – zespół Audi– nie ukończył wyścigu z powodu wypadku obydwu bolidów.
WYNIKI WYŚCIGU
1. Anthony DAVIDSON, Nicolas LAPIERRE, Sébastien BUEMI (Toyota TS 040 – Hybrid) – 167 okr.;
2. Alexander WURZ, Stéphane SARRAZIN, Kazuki NAKAJIMA (Toyota TS 040 – Hybrid) – 166 okr.;
3. Timo BERNHARD, Mark WEBBER, Brendon HARTLEY (Porsche 919 Hybrid) – 165 okr.;
4. Nicolas PROST, Nick HEIDFELD, Mathias BECHE (Lola B12/60 – Toyota) – 159 okr.;
5. Roman RUSINOV, Olivier PLA, Julien CANAL (Morgan – Nissan) – 154 okr.;
6. Matthew HOWSON, Richard BRADLEY, Tsugio MATSUDA (Oreca 03 – Nissan) – 152 okr.;
7. Marco HOLZER, Frédéric MAKOWIECKI, Richard LIETZ (Porsche 911 RSR) – 147 okr.;
8. Patrick PILET, Jörg BERGMEISTER, Nick TANDY (Porsche 911 RSR) – 147 okr.;
9. Darren TURNER, Stefan MÜCKE (Aston Martin Vantage V8) – 147 okr.;
10. Gianmaria BRUNI, Toni VILANDER (Ferrari F458 Italia) – 147 okr.