W związku ze zbliżającym się sezonem zimowym, warto pomyśleć jak zapobiec codziennej walce z oszronionym, zimnym czy zaśnieżonym samochodem.
Niezależnie od tego czy jeździmy małym miejskim samochodem, czy rodzinnym SUV-em każdy kierowca może sobie pozwolić na luksus i komfort zimowych podróży.
Zobacz także:
Ten kto nie dysponuje garażem, każdą zimową podróż samochodem rozpoczyna od skrobania szyb i rozgrzewania silnika. Tę czasochłonną i średnio przyjemną czynność można pominąć, korzystając z ogrzewania postojowego Webasto.
Luksus nie zależy od rozmiaru, a w przestrzeni miejskiej bezcenna jest możliwość zaparkowania wszędzie tam, gdzie nie zmieszczą się wielkie limuzyny czy SUV-y. Prowadząc tej wielkości samochód nie trzeba rezygnować z ciepłego wnętrza, rozgrzanego silnika, czy odmrożonych i odśnieżonych szyb, gdyż w każdym małym aucie można zamontować zarówno sprawdzony system Thermo Top E, jak i nowy kompaktowy model Thermo Top Evo 4.
Również kierowcy samochodów klasy średniej mają do wyboru dwa modele urządzeń Webasto – Thermo Top C lub kompaktowy model Thermo Top Evo 5. Drugi model jest standardowo wyposażony w funkcję inteligentnego sterowania ogrzewaniem (Intelligent Heat Control), która precyzyjnie reguluje moc grzewczą w stosunku do żądanej temperatury czynnika chłodniczego, oszczędzając przy tym paliwo i energię elektryczną.
Dzięki wydajnemu ogrzewaniu postojowemu Webasto również w dużych pojazdach, niezależnie od tego, czy to SUV, samochód terenowy czy też limuzyna, nie trzeba rezygnować z odmrożonych szyb i komfortowych temperatur. Wystarczy wybrać jeden z dwóch modeli urządzeń Thermo Top P lub Thermo Top Evo 5+, których montaż nie nastręcza najmniejszych problemów, nawet w przypadku ograniczonej przestrzeni w komorze silnika.
Współczesne silniki Diesla są bardzo wydajne i generują niewielkie ilości ciepła odpadowego, które można wykorzystać do ogrzewania wnętrza. Dlatego wiele takich pojazdów jest fabrycznie wyposażonych w dogrzewacze, które mają wiele elementów ogrzewania postojowego. Przy pomocy zestawu modernizacyjnego dla danego typu pojazdu oraz wybranego elementu obsługowego, można niedrogo rozbudować taki dogrzewacz i uzyskać w pełni funkcjonalne ogrzewanie postojowe. Czas modernizacji zależy od pojazdu, ale zwykle nie przekracza trzech godzin.