Warszawski Zarząd Dróg Miejskich walczy z zanieczyszczeniem powietrza, zmiany zaczynając od siebie – podejmując działania w ramach polityki proekologicznej.
Konsekwentne odmładzanie floty pojazdów służbowych, zachęty dla pracowników do korzystania z komunikacji miejskiej, a ostatnio zakup samochodów elektrycznych Renault ZOE jedne z nich.
Zobacz także:
– Ochrona środowiska to jeden z naszych priorytetów. Z uwagi na charakter zadań, którymi się zajmujemy, nie możemy całkowicie zrezygnować z używania samochodów służbowych. Możemy jednak staranniej planować ich wykorzystywanie, co konsekwentnie robimy – mówi Mikołaj Pieńkos, Zarząd Dróg Miejskich.
Zarząd na bieżąco stara się odmładzać flotę samochodów – mocno wyeksploatowane, wysokoemisyjne auta zastępowane są nowszymi, bardziej ekologicznymi. Instytucja wycofuje się z dofinansowania kosztów paliwa, zachęcając pracowników, którzy nie potrzebują auta, do codziennej pracy, aby korzystali z komunikacji miejskiej.
Pilotażowo, w ramach przeprowadzonego przetargu, zakupiono dwa samochody elektryczne – Renault ZOE. Samochody te mają w pełni elektryczny napęd i automatyczną skrzynię biegów, są również przystosowane do ładowania we wszystkich dostępnych obecnie w Polsce terminalach oraz w tradycyjnym gniazdku domowym. Samochody dołączą do floty warszawskiego Zarządu Dróg Miejskich do końca marca.
Renault jest liderem na rynku samochodów elektrycznych w Europie. Po drogach Europy jeździ już ponad 100 tys. samochodów elektrycznych marki. Ponad 1/4 sprzedawanych w Europie samochodów elektrycznych stanowią pojazdy producenta. ZOE jest najlepiej sprzedającym się w Europie samochodem elektrycznym. Pojazd wyposażony w akumulator Z.E. 40 jest kolejnym dowodem konsekwentnej realizacji strategii Renault, zmierzającej do upowszechnienia na dużą skalę samochodów o zerowej emisji.
Samochody i pojazdy elektryczne stwarzają dla miast możliwości, jakich nie daje żaden inny rodzaj transportu. Nie emitują spalin podczas jazdy i nie hałasują. Nowy akumulator Z.E. 40, zapewnia ZOE rekordowy zasięg w cyklu NEDC, wynoszący aż 400 km. W warunkach rzeczywistych nowy zasięg pozwala autu pokonać bez problemu 300 km na trasach miejskich i podmiejskich.