W MALBORKU ZACZNĄ JEŹDZIĆ AUTOBUSY SOLARIS ELECTRIC

Została podpisana umowa obejmująca dostawę sześciu autobusów elektrycznych dla Malborka. Bezemisyjne pojazdy pojawią się na ulicach najpóźniej we wrześniu 2021 roku.

Porozumienie podpisali przedstawiciele MZK Malbork i Solaris Bus & Coach S.A. Urbino 12 electric to pierwsze takie pojazdy w transporcie publicznym w mieście.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ECO


 

W rezultacie wygranego przetargu Solaris zbuduje autobusy elektryczne w wersji niskopodłogowej o długości 12 metrów.

– To wspaniałe patrzeć, jak dynamicznie rozwija się sieć elektrycznego transportu w Polsce. Malbork dołącza do europejskiej awangardy, jeśli chodzi o inwestycje w innowacyjne i ekologiczne rozwiązania w komunikacji miejskiej, która jest fundamentem zrównoważonych ośrodków miejskich. Bezemisyjne Urbino electric na pewno zauważą mieszkańcy Malborka, doceniając ich komfortową i cichą jazdę przez miasto – powiedział Petros Spinaris, Wiceprezes firmy Solaris.

Ekologiczne autobusy zostaną wyposażone w baterie High Energy o łącznej pojemności 240 kWh. W ciągu dnia autobusy będą uzupełniały energię w akumulatorach poprzez szybkie ładowarki pantografowe, których budowę zaplanowano na pętlach w Piaskach oraz przy malborskim Cmentarzu Komunalnym.

Malbork zdecydował się na tzw. pantografy odwrócone, czyli urządzenia będące integralną częścią stacji ładowania, które opuszczają się na pojazd i uzupełniają w nim energię elektryczną. Po zakończonej pracy, autobusy będą podłączane do ładowarek plug- in na zajezdni.

W klimatyzowanej przestrzeni pasażerskiej przewidziano 26 miejsc siedzących, w tym 10 dostępnych z niskiej podłogi, co szczególnie istotne dla osób poruszających się wózkami inwalidzkimi bądź podróżujących z wózkami dziecięcymi. Płynną jazdę bez gwałtownych wibracji zapewni oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi o mocy 125 kW każdy.

Dla wygody i bezpieczeństwa pasażerów w autobusach zamontowany zostanie monitoring, a także nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Solaris jest partnerem wielu przewoźników z Europy w dynamicznie postępującej elektryfikacji transportu miejskiego. Spośród wszystkich wyprodukowanych pojazdów elektrycznych, ponad 200 e-busów, czyli ponad 1/3 firma dostarczyła już swoim polskim odbiorcom. Kolejnych 330 zostało zamówionych. Polskie samorządy zamawiają je najczęściej, a Polska jest piątym krajem w Unii Europejskiej pod względem liczby autobusów elektrycznych na drogach.