Zawody odbywające się na Silesia Ring były pierwszą rundą VTEC CUP POLAND, spośród sześciu zaplanowanych na sezon 2021.
Rywalizacja na torze odbyła się pod patronatem warszawskiego dealera Hondy AutoWitolin i była możliwa dzięki nadzwyczajnym staraniom organizatorów, którzy pomimo niesprzyjającej sytuacji w kraju przeprowadzili jedne z nielicznych w tym roku zawodów torowych w Polsce.
Zobacz także:
Silesia Ring znajdujący się w Kamieniu Śląskim, to jeden z dwóch homologowanych torów w Polsce. Czas osiągnięty na obiekcie liczącym aż 3,6 kilometra, przez wielu uznawanych jest jako kryterium umiejętności kierowcy oraz wyznacznik potencjału samochodu.
Na liście zgłoszeń tym razem prócz Hond pojawiły się również liczne Fordy, które przybyły na zaproszenie współorganizatora – Hot Hatch Polska. Bardzo urozmaicona okazała się też klasa OPEN, w której mogliśmy podziwiać takie auta jak Porsche 911 GT3 RS, dwa Caymany GT4, potężne Audi RS3 oraz ultralekki bolid na bazie Opla Speedstera.
Startujące w VTEC CUP POLAND samochody podzielone są na dwie główne klasy: STREET (seryjne samochody, przerobione w nieznacznym stopniu) oraz PRO (samochody przeznaczone do jazdy torowej). W obrębie tych dwóch grup istnieją podklasy zależne od parametrów lub typu silnika.
Same zawody przebiegały w formule time-attack, gdzie zawodnicy startowali w sześciu 15 minutowych sesjach, a pod koniec dnia premiowany był najlepszy czas jednego okrążenia. Tak duża ilość jazdy spowodowała, że niektórym zawodnikom udało się pokonać ponad 100km na torze.
Najszybszy czas pojedynczego okrążenia należał do Marcina Sikory, który przejechał całe okrążenie w 1:48,947, wygrywając tym samym klasę B PRO. W rywalizacji klasy K PRO triumfował Szymon Sikora, a D PRO należało do Krzysztofa Kleinerta. W klasach streetowych po zaciętej rywalizacji na najwyższym stopniu podium stanął Jarosław Grabowski (STREET+) oraz Łukasz Góra (STREET).
VTEC CUP POLAND jest ogólnopolskim pucharem typu time-attack, przeznaczonym dla kierowców startujących samochodami marki Honda oraz innych samochodów napędzanych silnikami Hondy. Po bardzo udanym ubiegłorocznym sezonie, organizatorzy zdecydowali zwiększyć liczbę rund do sześciu. Patronem głównym zawodów jest warszawski dealer hondy – firma Autowitolin. Kolejna, druga edycja pucharu odbędzie się już 15 maja na torze Krzywa.