Zakończyły się polskie eliminacje w rozgrywanych w tym roku w Regionie Europy Centralno – Wschodniej Volvo Trucks Mistrzostwach Kierowców w Jeździe Ekonomicznej – The Drivers Fuel Challenge. W trakcie polskiego finału konkursu, wyłoniony został zwycięski kierowca.
Paweł Ozimek, reprezentujący firmę EPO-TRANS LOGISTIC z Tychów osiągnął najlepszy wynik i to właśnie on będzie przedstawicielem polskich kierowców w Regionalnym Wielkim Finale konkursu w Ołomuńcu.
Tegoroczny konkurs The Drivers’ Fuel Challenge rozgrywany jest w całym Regionie Europy Centralno – Wschodniej Volvo Trucks, w tym również w Polsce i jest otwarty dla wszystkich kierowców, niezależnie od marki samochodu ciężarowego, jakim jeżdżą na co dzień, ani wieku kierowcy.
W połowie października zwycięzcy z poszczególnych krajów regionu spotkają się w Ołomuńcu, w Czechach, gdzie podczas Wielkiego Finału na poziomie Europy Centralno-Wschodniej powalczą o najwyższe laury.
Bieżąca edycja zapoczątkowanego w ubiegłym roku przez Volvo Trucks konkursu, w którym zawodowi kierowcy rywalizują ze sobą w jeździe ekonomicznej, spotkała się z dużym zainteresowaniem na rynku polskim.
W polskich eliminacjach, które rozpoczęły się już pod koniec marca, wzięło udział łącznie 649 kierowców, spośród których wyłonieni zostali uczestnicy sobotniego finału. Przystąpiło do niego łącznie 17 kierowców – najlepszych uczestników pięciu regionalnych półfinałów, jakie w okresie od 14 kwietnia do 19 maja zostały rozegrane w Polsce oraz zeszłoroczny zwycięzca finału Mistrzostw na rynku polskim.
W trakcie polskiego finału konkursu rozegrano dwie rundy konkursowe. W pierwszej rundzie uczestników podzielono na dwie grupy – jazdy konkursowe odbywały się bowiem na dwóch identycznie wyspecyfikowanych zestawach – pojazdach Volvo FH w edycji Fuel Champion (ciągniki siodłowe w konfiguracji 4×2 z silnikiem o mocy 460 KM oraz zautomatyzowaną skrzynią biegów Volvo I-Shift, wyposażone w opony Michelin X Energy Savergreen) z obciążoną naczepą Krone (waga każdego zestawu: 35 680 kg).
Runda ta, w której kierowcy pokonywali jednakową dla wszystkich trasę konkursową o długości ok. 23 km, pozwoliła na wyłonienie czterech ścisłych finalistów – po dwóch najlepszych kierowców z każdej grupy, którzy weszli do rundy drugiej.
To właśnie w jej trakcie miała miejsce ostateczna rozgrywka i wyłoniony został zwycięzca polskiego finału konkursu.
Ostateczna runda, do której przystąpiło czterech kierowców, rozegrana została na pojeździe Szkoły Doskonalenia Jazdy Volvo Trucks – zestawie Volvo FH 460 ze skrzynią biegów I-Shift oraz obciążoną naczepą (waga zestawu: 35 680 kg), a jej uczestnicy mieli do pokonania odcinek trasy o długości 19 km.
Celem konkursu było przejechanie danej trasy z jak najniższym zużyciem paliwa i w określonym limicie czasu. Pomiaru zużycia paliwa dokonywano każdorazowo przy pomocy opracowanego przez Volvo systemu informacji transportowej Dynafleet, będącego na wyposażeniu pojazdów konkursowych.
Finałowa rywalizacja była naprawdę zacięta, a bardzo dobre wyniki osiągnięte w obydwu rundach dowodzą wysokich umiejętności w jeździe ekonomicznej wszystkich uczestniczących w finale kierowców.
Ostatecznym zwycięzcą polskiego finału The Drivers’ Fuel Challenge został Paweł Ozimek z firmy EPO-TRANS LOGISTIC z Tychów, który w rundzie finałowej osiągnął najlepszy wynik: zużycie paliwa na poziomie: 22,2 l/100 km oraz czas przejazdu: 21minut i 30 sekund. To właśnie czas okazał się czynnikiem rozstrzygającym, bowiem zdobywca drugiego miejsca w polskim finale – Mariusz Mazurek z firmy MTRANS osiągnął identyczne zużycie paliwa, ale odcinek konkursowy przejechał w dłuższym czasie.
Paweł Ozimek, jako zwycięzca polskiego finału The Drivers’ Fuel Challenge weźmie udział w ostatecznej rozgrywce – zaplanowanym na połowę października Wielkim Finale konkursu na poziomie Regionu Europy Centralno-Wschodniej Volvo Trucks, w trakcie którego będzie miał szansę walczyć o nagrodę główną – samochód osobowy Volvo C30 DRIVe oraz dla firmy – voucher Volvo o wartości 10 000 euro.
Uczestnicy ścisłego finału (II rundy) w polskim finale The Drivers’ Fuel Challenge i ich wyniki:
1. miejsce: Paweł Ozimek, EPO-TRANS LOGISTIC; zużycie paliwa: 22,2 l/100 km, czas: 21:30;
2. miejsce: Mariusz Mazurek, MTRANS; zużycie paliwa: 22,2 l/100 km, czas: 22:13;
3. miejsce: Dariusz Serafiński, PAWTRANS HOLDING; zużycie paliwa: 23,4 l/100 km, czas: 21:02;
4. miejsce: Mariusz Rolnik, ZTE RADOM; zużycie paliwa: 23,7 l/100 km, czas: 21:21.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.