Globalna sprzedaż Volvo Cars po 10 miesiącach rośnie o 12,6%. Jedna czwarta wolumenu to auta PHEV i BEV
Po dziesięciu miesiącach bieżącego roku sprzedaż Volvo Cars urosła o 12,6%, co przekłada się na 581 464 wydanych aut. Modele Recharge – czyli elektryki i hybrydy ładowane z gniazdka – stanowiły jedną czwartą globalnej sprzedaży. W Polsce po 10 miesiącach liczba rejestracji wzrosła o 6,37% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Zobacz relacje:
W październiku bieżącego roku globalna sprzedaż Volvo Cars osiągnęła poziom 50 815 samochodów, co oznacza spadek o 22,2% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Spadek był związany z niedoborem komponentów, który wpłynął na produkcję, ale popyt na produkty Volvo Cars wciąż jest duży.
Volvo Cars odnotowała kolejny wzrost udziału w sprzedaży samochodów elektrycznych. Po 10 miesiącach modele BEV i PHEV stanowią 25,5% całego wolumenu wydanych aut. W odseparowanym październiku zelektryfikowane auta osiągnęły udział 31,3% globalnej sprzedaży.
Sprzedaż aut czysto elektrycznych (BEV) po dziesięciu miesiącach wynosi 3,1% ogólnej sprzedaży, co przekłada się na 18 251 pojazdów doręczonych klientom. W październiku ich udział wynosił już 5,6%. W ubiegłym miesiącu w belgijskiej fabryce ruszyła produkcja całkowicie elektrycznego Volvo C40 Recharge, zatem te udziały będą dalej rosnąć.
Kondycja kluczowych dużych rynków
Sprzedaż Volvo Cars w Stanach Zjednoczonych wyniosła 104 066 samochodów w ciągu pierwszych 10 miesięcy, co stanowi wzrost o 23,5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W październiku sprzedaż wyniosła 8701 samochodów, z czego samochody Recharge stanowiły 24,1% całkowitej sprzedaży.
Sprzedaż w Chinach w okresie od stycznia do października wyniosła 143 616 samochodów, co stanowi wzrost o 10,5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W październiku liczba sprzedanych samochodów wyniosła 11 006 aut, co oznacza spadek o 34,2% w porównaniu z październikiem 2020 r., głównie ze względu na ograniczenia produkcyjne, które nie były w stanie zaspokoić dużego popytu.
Sprzedaż Volvo Cars w Europie wyniosła 242 495 samochodów w pierwszych 10 miesiącach roku, co stanowi wzrost o 6,1% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Na wyniki sprzedaży za miesiąc październik wpłynął brak dostępnych samochodów, co spowodowało spadek do 22 124 aut. Popyt był silny i zaowocował ożywieniem na rynkach takich jak Szwecja i Wielka Brytania.
Bestsellery marki
Od ponad dziesięciu lat najlepiej sprzedającym się modelem na całym świecie pozostaje XC60. W okresie od stycznia do końca października wydano klientom 177 795 takich aut (2020: 149 855). Na drugim miejscu znalazł się jego mniejszy brat – XC40 z podobnym wynikiem 170 907 (142 159) sztuk. Podium zamyka model Volvo XC90 z wynikiem 89 041 sprzedanych aut (2020: 70 195 sztuk).
Volvo Cars konsekwentnie realizuje swoją strategię elektryfikacji swoich pojazdów. Po 10 miesiącach modele z gamy Recharge stanowiły niemal 45% europejskiej sprzedaży, z czego ok. 90% stanowiły auta PHEV, a 10% – modele BEV. Ponieważ do oferty Volvo Cars właśnie dołączył czysto elektryczny model C40 oraz jednosilnikowa odmiana XC40 Recharge, auta elektryczne będą zdobywać coraz większy udział w sprzedaży.
Europa | Październik 2020 | Październik 2021 | Zmiana | I-X.2020 | I-X.2021 | Zmiana |
Europa | 28181 | 22 124 | -21,5% | 228 514 | 242 495 | 6,1% |
Chiny | 16 723 | 11 006 | -34,2% | 130 001 | 143 616 | 10,5% |
USA | 10 691 | 8 701 | -18,6% | 84 295 | 104 066 | 23,5% |
Pozostałe rynki | 9 965 | 8 984 | -7,3% | 73 608 | 91 287 | 24,0% |
Ogółem | 65 290 | 50 815 | -22,2% | 516 418 | 581 464 | 12,6% |