VOLVO: WZROST GLOBALNEJ SPRZEDAŻY I SUKCES AUT TYPU PHEV I BEV

Globalna sprzedaż Volvo Cars po 10 miesiącach rośnie o 12,6%. Jedna czwarta wolumenu to auta PHEV i BEV

Po dziesięciu miesiącach bieżącego roku sprzedaż Volvo Cars urosła o 12,6%, co przekłada się na 581 464 wydanych aut. Modele Recharge – czyli elektryki i hybrydy ładowane z gniazdka – stanowiły jedną czwartą globalnej sprzedaży. W Polsce po 10 miesiącach liczba rejestracji wzrosła o 6,37% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.


Zobacz relacje:

ROZMAITOŚCI


W październiku bieżącego roku globalna sprzedaż Volvo Cars osiągnęła poziom 50 815 samochodów, co oznacza spadek o 22,2% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Spadek był związany z niedoborem komponentów, który wpłynął na produkcję, ale popyt na produkty Volvo Cars wciąż jest duży.

Volvo Cars odnotowała kolejny wzrost udziału w sprzedaży samochodów elektrycznych. Po 10 miesiącach modele BEV i PHEV stanowią 25,5% całego wolumenu wydanych aut. W odseparowanym październiku zelektryfikowane auta osiągnęły udział 31,3% globalnej sprzedaży.

Sprzedaż aut czysto elektrycznych (BEV) po dziesięciu miesiącach wynosi 3,1% ogólnej sprzedaży, co przekłada się na 18 251 pojazdów doręczonych klientom. W październiku ich udział wynosił już 5,6%. W ubiegłym miesiącu w belgijskiej fabryce ruszyła produkcja całkowicie elektrycznego Volvo C40 Recharge, zatem te udziały będą dalej rosnąć.

Kondycja kluczowych dużych rynków

Sprzedaż Volvo Cars w Stanach Zjednoczonych wyniosła 104 066 samochodów w ciągu pierwszych 10 miesięcy, co stanowi wzrost o 23,5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W październiku sprzedaż wyniosła 8701 samochodów, z czego samochody Recharge stanowiły 24,1% całkowitej sprzedaży.

Sprzedaż w Chinach w okresie od stycznia do października wyniosła 143 616 samochodów, co stanowi wzrost o 10,5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W październiku liczba sprzedanych samochodów wyniosła 11 006 aut, co oznacza spadek o 34,2% w porównaniu z październikiem 2020 r., głównie ze względu na ograniczenia produkcyjne, które nie były w stanie zaspokoić dużego popytu.

Sprzedaż Volvo Cars w Europie wyniosła 242 495 samochodów w pierwszych 10 miesiącach roku, co stanowi wzrost o 6,1% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Na wyniki sprzedaży za miesiąc październik wpłynął brak dostępnych samochodów, co spowodowało spadek do 22 124 aut. Popyt był silny i zaowocował ożywieniem na rynkach takich jak Szwecja i Wielka Brytania.

Bestsellery marki

Od ponad dziesięciu lat najlepiej sprzedającym się modelem na całym świecie pozostaje XC60. W okresie od stycznia do końca października wydano klientom 177 795 takich aut (2020: 149 855). Na drugim miejscu znalazł się jego mniejszy brat – XC40 z podobnym wynikiem 170 907 (142 159) sztuk. Podium zamyka model Volvo XC90 z wynikiem 89 041 sprzedanych aut (2020: 70 195 sztuk).

Volvo Cars konsekwentnie realizuje swoją strategię elektryfikacji swoich pojazdów. Po 10 miesiącach modele z gamy Recharge stanowiły niemal 45% europejskiej sprzedaży, z czego ok. 90% stanowiły auta PHEV, a 10% – modele BEV. Ponieważ do oferty Volvo Cars właśnie dołączył czysto elektryczny model C40 oraz jednosilnikowa odmiana XC40 Recharge, auta elektryczne będą zdobywać coraz większy udział w sprzedaży.

 

Europa Październik 2020  Październik 2021  Zmiana  I-X.2020 I-X.2021  Zmiana
Europa 28181 22 124 -21,5% 228 514 242 495 6,1%
Chiny 16 723 11 006 -34,2% 130 001 143 616 10,5%
USA 10 691 8 701 -18,6% 84 295 104 066 23,5%
Pozostałe rynki 9 965 8 984 -7,3% 73 608 91 287 24,0%
Ogółem 65 290 50 815 -22,2% 516 418 581 464 12,6%