Jak przełożyć wartości marki na zastosowane materiały? Co w dzisiejszym świecie oznacza luksus?
Przed takimi pytaniami stanęli projektanci rozpoczynający prace nad nowym elektrycznym modelem flagowym Volvo EX90.
Zobacz także:
OSRAM: PROFESJONALNE NARZĘDZIA DO OBSŁUGI AKUMULATORÓW
Odpowiedzi na te pytania współgrają z wyzwaniami epoki, ale są mocno oparte na podstawowych zasadach skandynawskiego designu: prostocie, komforcie i naturalnych materiałach.
Tak jak dane w postaci mocy czy przyspieszenia ustąpiły miejsca czasowi ładowania i zasięgom, tak też zmieniło się tradycyjne podejście do pojęcia samochodowego luksusu. Nie jesteśmy zwolennikami zbędnych ozdób, a zapach prawdziwej skóry już nie jest jedyną oznaką luksusowego wnętrza.
Wybieramy materiały zgodne z naszymi wartościami, mówi Cecilia Stark, Senior Design Manager. Zrywają one z tradycyjnym pojęciem luksusu w branży samochodowej i stanowią odbicie naszych skandynawskich korzeni. W projektowaniu nowego Volvo EX90 punktem wyjścia był maksymalny komfort użytkownika.
Wystarczy przełożyć to na elementy wykończenia Volvo EX90 i w rezultacie otrzymujemy jedno z najładniejszych, najbardziej eleganckich wnętrz samochodowych na rynku. Jednocześnie użyte w kabinie materiały stanowią odbicie ambicji, by firma stała się w 2040 roku o obiegu zamkniętym i neutralną klimatycznie.