VOLVO V70 1.6 DRIVe – KOMFORTOWY I EKONOMOCZNY

Volvo, jako marka premium, kojarzona była zawsze z luksusem, bezpieczeństwem i mocnymi silnikami. Model V70 jest oferowany z dziesięcioma różnymi jednostkami napędowymi: pięcioma benzynowymi oraz pięcioma wysokoprężnymi. Od niedawna w ofercie znalazł się także silnik 1,6 DRIVe. Staraliśmy się ustalić, do kogo adresowany jest taki samochód.

Silnik 1.6 DRIVe zamontowany w Volvo V70 to jeden z najbardziej ekologicznych silników samochodów marki Volvo. Jednostka napędowa składa się z czterech cylindrów wraz z turbodoładowaniem. Moc silnika kształtuje się na poziomie 109 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 240 Nm i jest osiągany przy 4000 obr./min. Samochód do 100 km/godz. rozpędza się w ciągu 13,5 sekundy. Średnie spalanie paliwa wynosi 4,9 litra na 100 km, a emisja szkodliwych spalin do atmosfery to tylko 129 g/km.


Zobacz także:
INNE SAMOCHODY


Volvo V70 posiada wymiary: 4823 mm długości, ma 1861 mm szerokości oraz 1547 mm wysokości. Jego masa własna wynosi 1652 kg, a dopuszczalna masa całkowita to 2180 kg. Zbiornik paliwa mieści 70 litrów oleju napędowego. Pojemność bagażnika to z kolei 575 litrów.

OPCJE WYPOSAŻENIA

Samochód może zostać wyposażonych w szereg systemów poprawiających bezpieczeństwo i komfort jazdy. Wśród systemów bezpieczeństwa czynnego i biernego znajdują się m.in.: system ostrzegania przed zjechaniem z pasa jezdni (LDW), aktywne reflektory skrętne (ABL), aktywny tempomat z czujnikiem odległości (ACC), układ kontroli stabilności dynamicznej i kontroli trakcji (DSTC), system ograniczający skutki zderzenia bocznego (SIPS), system chroniący przed urazami kręgów szyjnych (WHIPS) oraz dwustopniowe poduszki powietrzne pasażera i kierowcy (DSA).

Z kolei komfort jazdy poprawiają m.in.: podgrzewane przednie i tylne fotele, elektrycznie sterowane przednie fotele, elektronicznie sterowana klimatyzacja (ECC), system kontroli jakości powietrza (IAQS), pakiet czystego wnętrza (CZIP), zdalnie uruchamiane ogrzewanie, przyciemniane szyby, elektronicznie sterowane lusterka oraz automatyczna klapa bagażnika.

V70 jest dostępne w 16 różnych wariantach kolorystycznych. Dwie barwy o nazwach Seashell (muszla) i Glacier Blue (lodowcowy błękit) zostały opracowane, by podkreślić sportowy i luksusowy charakter tego samochodu.

Ceny auta zaczynają się od 122 300 złotych.

WRAŻENIA

Przejechaliśmy samochodem zbyt mało kilometrów, aby można było potwierdzić dane producenta na temat zużycia paliwa. Prawdą jest jednak, że wskaźnik opadał bardzo powoli, a komputer pokładowy wykazywał – w bardzo trudnych, zimowych warunkach – wartość poniżej 6 litrów…

Volvo 70 zalicza się bez wątpienia do pojazdów luksusowych. Siedząc na wygodnym fotelu ma się wrażenie, że koło kierownicy jest większe niż w innych samochodach, ale nie utrudnia to w żaden sposób manewrowania. Oczywiście istnieje możliwość regulacji w poziomie i pionie. Układ wspomagania jest precyzyjny: z parkowaniem jednakowo dobrze poradzi sobie silny mężczyzna, jak i wiotka kobieta.

Deska rozdzielcza, w jasnym kolorze, jest bardzo elegancka. Wygląda to bardzo estetycznie, ale pokrętła i przyciski z lewej strony kierownicy – w tym samym kolorze – mogą utrudniać ich czytelność. W konsoli środkowej nie ma już takiego problemu, bowiem układ przycisków jest czytelny i intuicyjny.

Wnętrze jest przestronne, podobnie jak bagażnik, ale to nie może dziwić w tej klasie pojazdu.

Dla większości klientów, głównie poruszających się po mieście, moc silnika jest w zupełności wystarczająca. Jednak podczas jazdy na długim dystansie, szczególnie przy komplecie pasażerów (np. rodzinny wyjazd na wakacje), można odczuwać dyskomfort mocy. Gdy bowiem zajdzie konieczność wyprzedzania TIR-a, lepiej przygotować się wcześniej do takiego manewru, redukując bieg i oceniając sytuację: przebywanie na lewym pasie jezdni będzie bowiem dość długie…

Należy jeszcze raz podkreślić: najważniejsze dla kupujących właśnie ten model, nie są jego walory „sportowe”, ale ekonomika, a przy tym ochrona środowiska!

Volvo V70 DRIVe jest więc idealnym samochodem dla osób statecznych, lubiących komfort, wygodę oraz dużą przestrzeń komory bagażowej.

ANDRZEJ KARACZUN

Fot.: Marcin Karaczun