Rok 2016 będzie dla Volvo Trucks w Polsce rokiem szczególnego skupienia na tematach związanych z ekonomiką paliwową, bezpieczeństwem oraz ofertą firmy dla segmentu budowlanego.
Ma to swoje odzwierciedlenie w realizowanych oraz planowanych na ten rok kampaniach sprzedażowych oraz aktywnościach marketingowych i komunikacyjnych firmy.
Zobacz także:
Poinformowała o tym podczas konferencji prasowej Grupy Volvo w Polsce, Małgorzata Kulis – V-ce President Volvo Trucks Sales Baltic Sea Market.
Volvo Trucks ma wiele do zaoferowania w kwestii ekonomiki paliwowej. „Volvo Trucks Fuel Concept – Nasz Koncept na Twoje Oszczędności” stało się hasłem przewodnim kampanii sprzedażowej Volvo Trucks w Polsce, skupionej na produktach i usługach Volvo wspierających oszczędzanie paliwa, która realizowana była na rynku polskim przez cały prawie ubiegły rok.
Oferowane w ramach kampanii samochody ciężarowe Volvo Trucks Fuel Concept, zarówno ciągniki siodłowe, jak i podwozia, w bazowej konfiguracji zawierały elementy, które pomagają firmom transportowym oszczędzać paliwo i tym samym osiągać większe zyski. Mowa tu, m.in., o skrzyni biegów I-Shift wraz z oprogramowaniem ekonomicznym, funkcji I-See – unikatowym układzie, który uczy się topografii drogi, zapisuje ją w centralnej bazie danych i wykorzystuje w czasie jazdy, aby redukować zużycie paliwa – nawet o 5 proc., czy inteligentnym tempomacie I-Cruise.
Integralną częścią kampanii Volvo Trucks Fuel Concept była ogólnopolska rywalizacja pod nazwą Volvo Trucks Fuel Concept Challenge. W konkursie, skierowanym do firm transportowych, które zakupiły pojazdy w kampanii, który polegał na osiąganiu jak najniższych wyników zużycia paliwa podczas zwykłej pracy pojazdów w paliwooszczędnej specyfikacji, wzięło łącznie udział 53 Klientów Volvo Trucks w Polsce, z 78 pojazdami. Rywalizacja była zacięta, a wyniki osiągnięte przez poszczególne pojazdy dowodzą wysokich umiejętności kierowców, a także oszczędności pojazdów ciężarowych Volvo.
Ubiegłoroczna kampania, jak i towarzyszący jej konkurs Volvo Trucks Fuel Concept Challenge, zostały już zakończone, natomiast w tym roku Fuel Concept powraca w nowej, zmodyfikowanej odsłonie, jaką jest FUEL & SAFE Concept – nowe rozwiązanie skierowane do Klientów zorientowanych na niskie zużycie paliwa oraz doceniających wartość dodaną, płynącą z ochrony kierowcy, jaką daje najbezpieczniejsza na świecie kabina samochodu ciężarowego Volvo FH.
Z myślą o ekonomice paliwowej i promowaniu ekonomicznego stylu jazdy wśród kierowców samochodów ciężarowych, w bieżącym roku powraca konkurs The Drivers’ Fuel Challenge by Volvo Trucks”, który w roku 2015 był realizowany w marce Renault Trucks jako Optifuel Challenge (eliminacje i finał krajowy, finał regionalny oraz finał europejski – reprezentant Polski zajął ósme miejsce).
W jego tegorocznej edycji, poza rywalizacją na rynku polskim, rozegrane zostaną również finały: regionalny – w ramach rynku Baltic Sea Market, którego częścią jest polska organizacja Volvo Trucks, oraz finał globalny.
Konkurs, w którym zawodowi kierowcy samochodów ciężarowych rywalizują ze sobą w jeździe ekonomicznej, został od samego początku swojego istnienia bardzo entuzjastycznie przyjęty na rynku polskim, gdzie w latach 2011 – 2014 miał swoje doroczne edycje i zawsze cieszył się dużym zainteresowaniem. Jego organizatorzy mają nadzieję, że nie inaczej będzie również w roku bieżącym.
Istotną sprawą w zakręcie szkolenia dla kierowców z zakresu ekonomiki jest Szkoła Doskonalenia Jazdy Volvo Trucks, gdzie pod okiem instruktorów w ubiegłym kurs ukończyły 953 osoby.
Dbałość o środowisko – to obok bezpieczeństwa i jakości hasło przewodnie Volvo Trucks w Polsce na rok 2016.