Pierwsze w pełni elektryczne samochody ciężarowe Volvo Trucks – śmieciarka oraz pojazd dystrybucyjny zostały właśnie wydane użytkownikom w Szwecji.
Odbiorcą pierwszego z nich jest przedsiębiorstwo komunalne Renova, zaś drugiego – firma logistyczna DB Schenker i jej lokalny podwykonawca TGM.
Zobacz także:
Samochody ciężarowe Volvo FL Electric należą do pilotażowej partii pojazdów opracowanych we współpracy z wybranymi klientami. Ograniczona ilościowo seryjna produkcja modelu oraz siostrzanego FE Electric, przeznaczonych na rynki europejskie, rozpocznie się w drugiej połowie 2019 r. Brak generowanego przez silnik spalinowy hałasu oraz zerowa emisja spalin przyczyniają się do poprawy warunków pracy kierowcy oraz utrzymania czystszego i cichszego środowiska miejskiego.
– Dzięki ścisłej współpracy z kierowcami i klientami zdołaliśmy w krótkim czasie opracować zelektryfikowane rozwiązania transportowe, spełniające wysokie wymagania pod względem osiągów, zasięgu użytecznego, ładowności i łatwości użytkowania – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Kierowcy wyznaczeni do prowadzenia pojazdów elektrycznych mieli możliwość ich wypróbowania jeszcze przed dostawą, w ramach szkolenia.
– Największe wrażenie wywarł na nich układ napędowy, zapewniający dynamiczne przyspieszanie i niski poziom hałasu. Będziemy dalej rozwijać naszą ofertę w obszarze rozwiązań zelektryfikowanych. Jednocześnie systematycznie zmniejszamy oddziaływanie klimatyczne i środowiskowe naszych pojazdów zasilanych olejem napędowym i gazem, wprowadzając układy napędowe o wysokiej sprawności – relacjonuje Roger Alm.
Volvo FL Electric i Volvo FE Electric zostały opracowane z myślą o transporcie dystrybucyjnym, wywozie odpadów oraz innych zastosowaniach w transporcie miejskim. Dopuszczalna masa całkowita Volvo FL Electric wynosi 16 ton, a Volvo FE Electric – 27 ton.