Organizatorzy akcji społecznej ”Profesjonalni kierowcy” ogłaszają konkurs dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych z prestiżowymi nagrodami.
Aby wziąć w nim udział wystarczy nagrać krótki film o tematyce bezpieczeństwa na drodze.
Zobacz także:
Jednym z najważniejszych celów akcji CSR ”Profesjonalni kierowcy” jest podnoszenie świadomości i umiejętności kierowców na rzecz większego bezpieczeństwa na drodze. Dlatego pięć firm związanych z branżą transportową (Volvo Trucks, Renault Trucks, Wielton, Ergo Hestia i Michelin) już od dwóch lat organizuje w całej Polsce bezpłatne szkolenia dla młodych kierowców.
Podczas zajęć prowadzonych przez doświadczonych instruktorów dowiadują się oni m.in. jak profesjonalnie zabezpieczyć ładunek, jak manewrować pojazdem w trudnych sytuacjach i jak właściwie przygotować samochód do drogi.
– W ciągu dwóch lat w naszych szkoleniach wzięło udział już 500 osób, które otrzymały potężną dawkę praktycznej wiedzy na wszystkie tematy związane z bezpieczeństwem na drodze. Teraz naszą uwagę chcemy skupić na jeszcze młodszych odbiorcach, którzy dopiero planują swoją przyszłość w branży transportowej. W tym celu przygotowaliśmy dla nich konkurs o tematyce bezpieczeństwa, w którym do wygrania są bardzo atrakcyjne i prestiżowe nagrody – mówi Wilhelm Rożewski, manager marketingu i komunikacji w Volvo Trucks Poland.
W konkursie mogą wziąć udział uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, uczący się w klasach o profilach związanych z kształceniem w branżach samochodowych, motoryzacyjnych i transportowych. Jego idea polega na nakręceniu krótkiego (maksymalnie 8-minutowego), amatorskiego filmu, którego tematem będzie wspomniane już wcześniej bezpieczeństwo na drodze.
Film może dotyczyć zachowania bezpieczeństwa przez dowolnych uczestników ruchu (pieszych, rowerzystów, kierowców samochodów osobowych lub ciężarowych itp.). Można go przygotować i nakręcić w maksymalnie 4-osobowych grupach, a każda klasa może przesłać na konkurs dowolną liczbę filmów, jednak każdy musi być nakręcony przez inny zespół. Do nagrania należy użyć wyłącznie sprzętów ogólnie dostępnych: telefonów komórkowych czy amatorskich kamer.
– Od jakości bardziej będzie liczył się pomysł i przekaz, który niesie za sobą nagranie. Jesteśmy przekonani, że trafi do nas mnóstwo ciekawych, inspirujących produkcji, dzięki którym jeszcze łatwiej będzie nam dotrzeć do przyszłych uczestników naszych szkoleń – mówi Marcin Majak, marketing manager w Renault Trucks Poland.
Głównymi nagrodami w konkursie będą staże w autoryzowanych serwisach Volvo Trucks lub Renault Trucks. Dodatkowo organizatorzy przewidzieli wiele atrakcyjnych nagród rzeczowych oraz szkolenia dla klasy, w której uczy się zwycięski zespół.
– Konkurs, oprócz możliwości wygrania bardzo wartościowych i prestiżowych nagród, jest doskonałą możliwością nawiązania współpracy z najlepszymi i największymi firmami z branży motoryzacyjnej, co w przyszłości z pewnością przyniesie korzyści dla całej szkoły – podsumowuje Michał Proc, dyrektor ds. rozwiązań biznesowych w Volvo Trucks Group Poland.
Uczestnicy mogą przesyłać swoje filmy do 5 lutego 2018 roku, a wszystkie szczegółowe informacje oraz regulamin konkursu znajdą na stronie www.profesjonalnikierowcy.pl.