VOLVO TRUCKS: NOWY FE ELECTRIC POSZERZA OFERTĘ EKO

volvo-elekt1

Zaledwie trzy tygodnie po rynkowej premierze pierwszego w pełni elektrycznego samochodu ciężarowego, Volvo FL, firma poszerza swoją ofertę o kolejny pojazd elektryczny.

Jest nim model FE Electric, zaprojektowany z myślą o nieco cięższym miejskim transporcie dystrybucyjnym oraz wywozie odpadów przy masie całkowitej pojazdu do 27 ton.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ECO


 

Sprzedaż modelu rozpocznie się w Europie w 2019 r.

volvo-elekt2

– Dzięki wprowadzeniu na rynek Volvo FE Electric posiadamy pełną ofertę samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym, przeznaczonych dla transportu miejskiego, a jednocześnie wykonujemy kolejny strategiczny krok w budowie naszej oferty w obszarze zelektryfikowanych rozwiązań transportowych. Tym samym torujemy drogę do nowych form współpracy z miastami, w których dąży się do poprawy jakości powietrza, ograniczenia hałasu ulicznego, zmniejszenia tłoku na ulicach w godzinach szczytu, dzięki możliwości realizowania dostaw wczesnym rankiem lub późnym wieczorem, w sposób cichy i całkowicie bezemisyjny – mówi Jonas Odermalm, wiceprezes ds. linii produktów Volvo FL i Volvo FE w Volvo Trucks.

Pierwszy egzemplarz Volvo FE Electric, śmieciarka z zabudową opracowaną wspólnie z największym w Europie producentem tego typu zabudów, firmą Faun, zostanie przekazany do eksploatacji na początku 2019 r. w drugim największym mieście Niemiec, Hamburgu.

– Hamburg, ogłoszony w 2011 r. Zieloną Stolicą Europy, od dawna i z sukcesem prowadzi zakrojone na szeroką skalę działania na rzecz proekologicznego i zrównoważonego rozwoju miasta. Dotyczy to zwłaszcza sektora transportowego, w którym już teraz w systemie transportu publicznego są wykorzystywane zelektryfikowane autobusy Volvo. Doświadczenia i ambicje wynikające z tego przedsięwzięcia czynią Hamburg wyjątkowo interesującym dla nas partnerem – mówi Jonas Odermalm.

volvo-elekt3

Rüdiger Siechau, dyrektor generalny Stadtreinigung Hamburg, dostrzega ogromny potencjał elektrycznych samochodów ciężarowych w mieście, jeżeli chodzi o korzyści środowiskowe.

– Obecnie każda z naszych 300 konwencjonalnych śmieciarek emituje około 31 300 kg dwutlenku węgla rocznie. Śmieciarka o napędzie elektrycznym, z akumulatorami zdolnymi wytrzymać pełną zmianę roboczą – osiem do dziesięciu godzin – stanowi przełom technologiczny. Kolejna korzyść wynika z faktu, że Stadtreinigung Hamburg wytwarza neutralny dla klimatu prąd elektryczny, który może być wykorzystywany do ładowania akumulatorów – powiedział Siechau.

Nowe Volvo FE Electric będzie oferowane w kilku wariantach, dostosowanych do różnych rodzajów zadań transportowych. Na przykład, będzie dostępne z niskowejściową kabiną Low Entry, ułatwiającą wchodzenie i wychodzenie oraz zapewniającą kierowcy doskonałą widoczność otoczenia pojazdu. Skutkiem niskiego poziomu hałasu i braku drgań jest również poprawa ogólnych warunków pracy. Pojemność akumulatorów może być optymalizowana pod kątem indywidualnych potrzeb i mogą one być ładowane za pośrednictwem gniazd sieciowych lub stacji szybkiego ładowania.

volvo-elekt4

– Nasze całościowe podejście do zelektryfikowanego transportu ma na celu spełnienie indywidualnych potrzeb poszczególnych klientów i miast. Oprócz pojazdów będziemy oferować całą resztę: od analizy tras po usługi i finansowanie, za pośrednictwem naszej europejskiej sieci dealerów i stacji obsługi. Blisko współpracujemy także z dostawcami infrastruktury ładowania akumulatorów – informuje Jonas Odermalm.

ELEKTRYCZNIE NAPĘDZANE SAMOCHODY CIĘŻAROWE VOLVO

Volvo FE Electric
• samochód ciężarowy o maksymalnej dopuszczalnej masie całkowitej 27 t, przeznaczony dla transportu dystrybucyjnego, komunalnego i innych zastosowań na obszarach miejskich;
• układ napędowy: dwa silniki elektryczne o mocy maksymalnej 370 kW (moc ciągła 260 kW) i dwubiegowa skrzynia biegów Volvo; maks. moment obrotowy silnika elektrycznego: 850 Nm; maks. moment obrotowy na wyjściu z przekładni głównej: 28 kNm.
• źródło energii: akumulatory litowo- jonowe, wydajność od 200–300 kWh;
• zasięg użyteczny: do 200 km;
• ładowanie akumulatorów: dostępne są dwa różne systemy ładowania. CCS2: maksymalna moc ładowania 150 kW DC; ładowanie małej mocy: maksymalna moc ładowania 22 kW AC;
• czas ładownia akumulatorów: Od zera do maksimum (300 kWh): CCS2 150 kW około 1,5 godziny, ładowanie małej mocy około 10 godzin.

volvo-elekt5

Volvo FL Electric
• samochód ciężarowy o maksymalnej dopuszczalnej masie całkowitej 16 t, przeznaczony dla transportu dystrybucyjnego, komunalnego i innych zastosowań na obszarach miejskich;
• układ napędowy: silnik elektryczny o mocy maksymalnej 185 kW (moc ciągła 130 kW) i dwubiegowa skrzynia biegów Volvo; maks. moment obrotowy silnika elektrycznego: 425 Nm; maks. moment obrotowy na wyjściu z przekładni głównej: 16 kNm;
• źródło energii: akumulatory litowo- jonowe, wydajność od 100–300 kWh;
• zasięg użyteczny: do 300 km;
• ładowanie akumulatorów: dostępne są dwa różne systemy ładowania. CCS2: maksymalna moc ładowania 150 kW DC; ładowanie małej mocy: maksymalna moc ładowania 22 kW AC;
• czas ładownia akumulatorów: od zera do maksimum: ładowanie szybkie, 1-2 godziny (ładowanie prądem stałym), ładowanie nocne do 10 godzin (ładowanie prądem przemiennym) – dla akumulatorów o wydajności 300 kWh.