Renault Trucks wprowadziło właśnie na rynek dwa modele: T 2019 oraz dystrybucyjne D i D Wide w wersji 2019. Są one już dostępne w sprzedaży w Polsce.
Model T 2019 został wyposażony w nowy napęd Euro 6 Faza D. Wersja zapewnia niższe zużycie paliwa o 3 proc. w stosunku do poprzedniej generacji. Posiada także nowe wyposażenie i jeszcze więcej komfortu kierowcy w kabinie.
Zobacz relacje:
Renault Trucks T i T High w wersji 2019 zostały wyposażone w silniki DTI 11 i DTI 13 Euro 6 Step D, zgodnie z rozporządzeniem, które będzie obowiązywało od 1 września 2019 roku. Pojazdy zostały wyposażone w filtr cząstek stałych nowej generacji, wykonany z nowych materiałów, które wydłużają trwałość podzespołów. Dodano również czujnik jakości Adblue, a także usunięto siódmy wtryskiwacz.
Renault Trucks T 2019 posiada system Optivision nowej generacji. Ten inteligentny tempomat wykorzystujący informacje o topografii terenu w celu optymalizacji strategii zmiany biegów, przechowuje dane bezpośrednio w pojeździe. Oznacza to, że system będzie funkcjonował nawet jeśli chwilowo połączanie z GPS zostanie utracone, np. w tunelu. Ponadto informacje o trasie są teraz dokładniejsze, co dalej zwiększa precyzję działania układu.
Co równie ważne, adaptacyjny tempomat Eco Cruise Control oferuje nowe ustawienia, które pozwolą na jeszcze niższe spalanie. Połączenie tych ulepszeń i nowego wyposażenia umożliwi użytkownikom pojazdów Renault Trucks redukcję o 3 proc. zużycia paliwa, w porównaniu z poprzednią generacją pojazdów.
Wewnątrz kabiny tablica rozdzielcza pojazdu jest z włókna węglowego, które znajduje się również na panelach drzwi. W środku znajdziemy czarne skórzane fotele wraz z nowymi szarymi zagłówkami. Na zewnątrz kabiny można teraz dostosować indywidualnie kolor osłony chłodnicy i lusterek bocznych, wybierając spośród barw: błyszczący czarny lub „anodowany” pomarańczowy.
Tabliczka umieszczona na ścianie bocznej kabiny ma teraz uproszczone, bardziej przejrzyste brzmienie: z nazwą pojazdu, jego mocą i wersją silnika.
RENAULT TRUCKS D 2019
Nowe wersje na rok 2019 charakteryzują się lepszą aerodynamiką i komfortem pracy kierowcy, a także nowymi silnikami Euro 6 Faza D. Połączenie nowego wyposażenia i ulepszeń silnika zapewnia niższe zużycie paliwa nawet do 7 proc. w porównaniu z poprzednią generacją pojazdów. Zostały także wyposażone w filtr cząstek stałych nowej generacji.
Aby zoptymalizować zużycie paliwa, silniki DTI 5 i DTI 8 posiadają nowe oprogramowanie. Przeprojektowano osprzęt silnika: wyposażono go w nową chłodnicę oleju i pompę wody o niskim przepływie.
Niedawno zakończony projekt badawczy Renault Trucks – Urban Lab 2 dowiódł, że optymalizacja aerodynamiki jest jednym z kluczowych aspektów w pojeździe ciężarowym, który może zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2 w pojazdach dystrybucyjnych, szczególnie w środowiskach podmiejskich. Dlatego też zoptymalizowano aerodynamikę wersji D i D Wide. Zostały one wyposażone w nowe deflektory boczne, a także w nowy, regulowany spojler dachowy, który można dostosować do każdego rodzaju nadwozia dzięki 12 pozycjom ustawienia.
Dla zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu jazdy, auta w wersji 2019 zostały wyposażone w nowe systemy wspomagające codzienną pracę kierowcy. Zamontowany adaptacyjny tempomat (ACC) automatycznie utrzymuje minimalną odległość za pojazdem. Kolejną nową funkcją zintegrowaną w tempomacie jest regulowany ogranicznik prędkości (ASL).
Renault Trucks D i D Wide 2019 są w pełni przygotowane do stosowania biopaliwa (do 100 proc.) oraz dostępne w wersji napędzanej sprężonym gazem ziemnym (CNG).