Nowe Volvo FH z I-Save to wersja, która zużywa znacznie mniej paliwa niż poprzednik. Można obniżyć koszty nawet o dziesięć procent.
13-litrowy silnik D13TC z technologią Turbo Compound, wprowadzony na rynek na początku 2019 r., zapewnia oszczędność, ale też mniejszą emisję CO2.
Zobacz także:
Wraz z wprowadzeniem na rynek pierwszej generacji Volvo FH z I-Save w 2019 r. Volvo Trucks pokazało, że to rozwiązanie może obniżyć koszty paliwa — oleju napędowego i AdBlue — nawet o siedem procent w porównaniu z samochodem ciężarowym bez tej technologii wyposażonym w tradycyjny 13-litrowy silnik. Te parametry zostały potwierdzone przez niezależne testy.
– Zmniejszenie zużycia paliwa, a co za tym idzie zmniejszenie emisji CO2, ma kluczowe znaczenie dla wszystkich firm transportowych, zwłaszcza zajmujących się transportem długodystansowym. Dzięki nowemu Volvo FH z I-Save dajemy przewoźnikom jeszcze większe możliwości zmniejszenia kosztów operacyjnych i wpływu na środowisko. Połączenie niskiego zużycia paliwa, niskiego poziomu hałasu i dobrych właściwości jezdnych spotkało się z bardzo pozytywnym przyjęciem. Wielu przewoźników postrzega Volvo FH z I-Save jako narzędzie pomagające zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych — mówi Jessica Sandström, wiceprezes ds. zarządzania produktem w Volvo Trucks.
Dzięki aktualizacjom oprogramowania opartym na analizie danych użytkownika równowaga między zużyciem paliwa, a właściwościami jezdnymi została poprawiona i zoptymalizowana, co przekłada się na dalsze ograniczenie spalania w przypadku jazdy w trybie Eco.
Nowe FH ma też bardziej aerodynamiczną sylwetkę. Technologię I-See wyposażono w nową funkcję, która pozwala pojazdowi wykryć, kiedy można lekko zwiększyć prędkość silnika, a następnie włączyć funkcję wolnego koła, nawet na drogach, które pozornie wyglądają na płaskie. Zoptymalizowany moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości silnika zapewnia płynną jazdę i moc potrzebną do utrzymania wysokiej i stałej średniej prędkości, nawet w trudnym terenie.
– Najwyższej klasy kabina w nowym Volvo FH umożliwia kierowcom pracę z optymalną wydajnością w ciągu całej zmiany — podsumowuje Jessica.
Fakty: nowe Volvo FH z I-Save
• będzie można je zamawiać na rynkach europejskich od września br.;
• 13-litrowy silnik Volvo z technologią Turbo Compound (Volvo D13TC) o mocy 460 KM (2600 Nm) lub 500 KM (2800 Nm);
• oparta na mapach funkcja I-See — informacje o planowanej trasie pozwalają wykorzystać energię kinetyczną samochodu;
• system zmiany biegów I-Shift z oprogramowaniem zoptymalizowanym pod kątem przejazdów długodystansowych (tryb Eco);
• tempomat I-Cruise z funkcją I-Roll, który dostosowuje prędkość, aby ograniczyć zużycie paliwa;
• nowa, paliwooszczędna oś tylna;
• funkcja automatycznego wyłączania silnika na biegu jałowym;
• pompa wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku.;
• pełny pakiet spoilerów.