VOLVO TRUCKS: NIETYPOWA PREMIERA NOWYCH MODELI

Volvo Trucks w nietypowy sposób pokazało swoje nowe samochody ciężarowe. Zbudowano 15-metrową i 58-tonową wieżę, ustawiając te cztery pojazdy jeden na drugim.

Na szczycie, pośród aut, stanął prezes Volvo Trucks – Roger Alm. Aby jeszcze zwiększyć nakręcony został film poświęcony wydarzeniu.


Zobacz relacje:

UŻYTKOWE

ROZMAITOŚCI


 

W branży samochodów ciężarowych wprowadzenie na rynek nowego pojazdu to wielkie przedsięwzięcie, ale jednoczesne wprowadzenie czterech jest w zasadzie niespotykane. Odnawiając swoją ofertę samochodów ciężarowych o dużej ładowności, Volvo Trucks zastosowało całkowicie nowe podejście.

Akcja tego niezwykłego filmu rozgrywa się w nocy. Zaczyna się od ujęcia wieży z samochodów ciężarowych jako olbrzymiego monolitu lśniącego w oddali. W kolejnych scenach w tle pojawiają się wilki i przebitka na kierowcę- kobietę. Kiedy film, wśród efektów dymów i świateł, osiąga moment kulminacyjny, widzimy, że mężczyzną stojącym na szczycie wieży jest sam Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Film został udostępniony w przeddzień oficjalnej europejskiej premiery samochodów ciężarowych o dużej ładowności, obejmującej Volvo FH, FH16, FM i FMX. Te cztery modele stanowią około dwóch trzecich dostaw marki.

– To największa z dotychczasowych premier w Volvo Trucks. Będzie mieć ogromny wpływ na rentowność i zdolność naszych Klientów do konkurowania zarówno w biznesie, jak i o najlepszych kierowców. Znam pracę na wysokich stanowiskach, ale sesja zdjęciowa na wieży z samochodów ciężarowych była niewątpliwie niezwykłym wydarzeniem. Powiedzmy, że do fizycznych wysokości podchodzę z pewnym szacunkiem. Jestem przyziemnym facetem – powiedział Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Film został nakręcony pod koniec 2019 roku w ośrodku doświadczalnym pod Göteborgiem w Szwecji, rodzinnym miastem Volvo. Zarówno wieża z samochodów ciężarowych, jak i efekty wizualne są prawdziwe, włącznie z dymem i światłami, co widać na materiale o kulisach powstawania filmu.

– Zaprojektowanie i zbudowanie wieży oraz zapewnienie bezpieczeństwa jej prowadzenia zajęło około miesiąca. Było to możliwe dzięki wytrzymałemu budowlanemu samochodowi ciężarowemu, Volvo FMX, i jego 38-tonowej osi zespolonej, która wytrzymała masę pozostałych pojazdów. Jednak wymagało to także jazdy ze stałą prędkością i w jednym kierunku, co zawdzięczamy technologii Aktywnego Układu Kierowniczego Volvo i doświadczonemu kierowcy – powiedział Markus Wikström, inżynier w Volvo Trucks i członek zespołu inżynierów pracującego przy wieży.