Elektryczne wersje samochodów ciężarowych Volvo Trucks o dużej ładowności będzie można zamawiać w salonach już w przyszłym roku.
Obecnie trwają ostatnie testy Volvo FH, FM i FMX, które będą używane w transporcie regionalnym i podczas prac budowlanych w miastach Europy.
Zobacz także:
Maksymalna masa zestawu drogowego w przypadku tych pojazdów będzie wynosić do 44 ton. W zależności od konfiguracji akumulatorów możliwy zasięg wyniesie nawet 300 km. Produkcja masowa ruszy w roku 2022.
Począwszy od przyszłego roku w Europie będzie dostępna pełna oferta elektrycznych (akumulatorowych) pojazdów ciężarowych marki przeznaczonych do transportu dystrybucyjnego, regionalnego, wywozu odpadów i prac budowlanych w miastach. Produkcja FL Electric i FE Electric rozpoczęła się w 2019 r. W Ameryce Północnej sprzedaż VNR Electric, ciężarówki do transportu regionalnego, rozpocznie się 3 grudnia br.
Pojazdy elektryczne do wymagających operacji i długodystansowych przewozów ciężkich ładunków pojawią się w najbliższych latach. Będą to samochody ciężarowe o większym zasięgu wyposażone w akumulatory i ogniwa paliwowe. Volvo Trucks zamierza rozpocząć sprzedaż elektryków napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi w drugiej połowie bieżącej dekady. Celem Volvo Trucks jest zaoferowanie do 2040 r. całej gamy produktów niekorzystających z paliw kopalnych.
Większość firm transportowych będzie wprowadzać pojazdy elektryczne stopniowo. W praktyce wiele z nich będzie miało mieszaną flotę samochodów ciężarowych zasilanych różnymi paliwami w okresie przejściowym. Z punktu widzenia Volvo Trucks, przejście na bardziej zrównoważony transport powinno być dla przewoźników maksymalnie płynne. Oferowane rozwiązania muszą wykorzystywać paliwa niekopalne i umożliwiać przewoźnikom osiągnięcie niezbędnego poziomu rentowności i produktywności.