Firma Volvo Trucks podpisała właśnie porozumienie z przedsiębiorstwem Brønnøy Kalk AS w Norwegii. Dostarczy mu pierwsze komercyjne autonomiczne rozwiązanie do transportu wapienia z kopalni odkrywkowej do pobliskiego portu.
Zakłada ono, że sześć samochodów ciężarowych Volvo FH będzie transportować wapień na pięciokilometrowym odcinku przez tunele między kopalnią a kruszarką.
Zobacz także:
Dotychczasowe testy rozwiązania przebiegły pomyślnie i będą kontynuowane w 2018 r. Uzyskanie pełnej zdolności operacyjnej jest przewidywane do końca 2019 r.
Zawarta umowa jest następstwem wcześniejszych pomyślnie zrealizowanych projektów automatyzacji obejmujących kopalnie, zbiór trzciny cukrowej i wywóz odpadów, jednak po raz pierwszy firma Volvo Trucks dostarczyła rozwiązanie komercyjne. Zamiast kupować autonomiczne samochody ciężarowe, firma Brønnøy Kalk kupuje konkretne rozwiązanie do transportu wapienia pomiędzy dwoma węzłami.
– To dla nas ważny krok. W branży panuje ostra konkurencja. Stale szukamy możliwości długoterminowego zwiększenia wydajności i produktywności, i mamy jasną wizję wykorzystania nowych możliwości technologicznych i rozwiązań cyfrowych. Szukaliśmy niezawodnego i innowacyjnego partnera, który podziela nasze zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju i bezpieczeństwa. Zastosowanie rozwiązań autonomicznych znakomicie zwiększy naszą konkurencyjność na wymagającym rynku światowym — mówi Raymond Langfjord, dyrektor zarządzający kopalni.
– Jesteśmy dumni, że możemy przedstawić rozwiązanie autonomiczne, które spełni oczekiwania klientów w zakresie bezpieczeństwa, niezawodności i rentowności. Potrzeby transportu globalnego szybko się zmieniają, a branża domaga się nowych, zaawansowanych rozwiązań, pozwalających przedsiębiorstwom utrzymać czołową pozycję. Naszym celem jest osiągnięcie pozycji lidera w rozwoju produktów i usług, aby zaspokoić te potrzeby — komentuje Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.
– Dojście do punktu, w którym wprowadzamy rozwiązania autonomiczne, jest fascynujące. Pracując w zamkniętym obszarze, na ustalonej trasie, możemy dowiedzieć się jak najlepiej wykorzystać rozwiązanie i dostosować je do szczególnych potrzeb klienta. Najważniejsza jest współpraca przy tworzeniu nowych rozwiązań zapewniających większą elastyczność i efektywność, a także wzrost produktywności — dodaje Sasko Cuklev, dyrektor ds. rozwiązań autonomicznych w Volvo Trucks.
Przedmiotem umowy jest dostawa kompletnego rozwiązania transportowego, przy czym klient płaci w zależności od tonażu.
Fakty: Pierwsze autonomiczne rozwiązanie komercyjne Volvo Trucks
• Umowa dotyczy autonomicznego rozwiązania do transportu wapienia między węzłami w kopalni Brønnøy Kalk w Velfjord w Norwegii.
• Partnerami są Brønnøy Kalk AS i Volvo Trucks.
• Autonomiczne samochody ciężarowe Volvo FH są zarządzane przez operatora ładowarki kołowej.
• Trasa obejmuje zarówno jazdę w tunelach, jak i na zewnątrz.