Volvo Trucks wprowadza na rynek wyjątkową opcję, stanowiącą połączenie aktywnego układu kierowniczego z niezależnym zawieszeniem przednim, zapewniającą doskonałe właściwości jezdne i niezrównany komfort jazdy.
Nowy element wyposażenia jest klasą samą w sobie, zwłaszcza w transporcie długodystansowym, gdzie różnice pod względem stabilności pojazdu, precyzji i łatwości kierowania są szczególnie wyraźnie odczuwalne, ze względu na, typowe dla tego segmentu, długie okresy jazdy. Co więcej, wydatnie zmniejsza wysiłek kierowcy także podczas jazdy z małą prędkością.
Zobacz także:
– Zestaw ten stanowi zupełnie nową jakość, jeżeli chodzi o wyczucie drogi przez kierowcę i właściwości jezdne. Niezależne zawieszenie przednie powoduje, że pojazd doskonale trzyma się drogi, podczas gdy Aktywny Układ Kierowniczy Volvo zwiększa komfort pracy kierowcy i, co równie ważne, zmniejsza ryzyko rozwoju schorzeń zawodowych – mówi Kristin Signert, menedżer ds. segmentu transportu długodystansowego w Volvo Trucks.
Dzięki niezależnemu zawieszeniu przedniemu, przednie koła nie oddziałują na siebie. W rezultacie, wzrasta płynność i stabilność jazdy. Zębatkowa przekładnia kierownicza zaś, zapewnia bardziej bezpośrednie i precyzyjne kierowanie pojazdem.
Aktywny Układ Kierowniczy Volvo skutecznie tłumi wstrząsy pochodzące od nierówności w nawierzchni drogi, dzięki czemu stają się one mniej odczuwalne na kole kierownicy. W ten sposób nie tylko ułatwia i uprzyjemnia pracę kierowcy, ale także zmniejsza ekspozycję jego mięśni i stawów na drgania.
– Fakt, że kierowca może czuć się bardziej zrelaksowany i pracować w warunkach sprzyjających zdrowiu, przekłada się w dłuższej perspektywie na wyższą wydajność – podkreśla Kristin Signert.
Zestaw obydwu tych systemów można zamawiać w Volvo FH i FH16.
Fakty – Niezależne zawieszenie przednie
– podwójne wahacze trójkątne zapewniają pionowe, niezależne ruchy każdego koła;
– dzięki zębatkowej przekładni kierowniczej pojazd natychmiast reaguje na ruch kołem kierownicy;
– belki poprzeczne stabilizują cały zespól zawieszenia, miechy pneumatyczne amortyzują i kontrolują pionowe skoki zawieszenia, zapewniając komfort jazdy.
Fakty – Aktywny Układ Kierowniczy Volvo
– aktywny Układ Kierowniczy Volvo bazuje na konwencjonalnym układzie z przekładnią kierowniczą połączoną wałem z kołem kierownicy;
– siłę niezbędną do skrętu kół zapewnia hydrauliczny układ wspomagania; w rozwiązaniu Volvo układ ten został rozbudowany o silnik elektryczny, sprzężony z wałem kierownicy;
– silnik ten, współdziałający z hydraulicznym układem wspomagania układu kierowniczego, jest kontrolowany przez elektroniczną jednostkę sterującą z częstością kilku tysięcy razy na sekundę;
– przy małej prędkości jazdy silnik elektryczny zwiększa siłę wspomagania, podczas gdy przy szybszej jeździe automatycznie kompensuje wszelkie zakłócenia przekazywane na koło kierownicy, będące skutkiem działania m.in. bocznego wiatru, czy nierówności w nawierzchni drogi.